- רדיו קול חי - -

אובחנו שני מאומתים חדשים בישראל לזן ה-BA5, מאומת נוסף ל-BA4

משרד הבריאות מעדכן הערב (שלישי) כי בבדיקות ה-PCR והריצוף הגנטי הנעשות לנוסעים החוזרים לארץ בנתב"ג, התגלו שני מאומתים מזן קורונה ה-BA5. כמו כן, התגלה מקרה נוסף מזן ה-BA4, שכבר הביא לעליה בתחלואה בדרום אפריקה. מדובר בווריאנטים שטרם ברורה לחלוטין רמת מסוכנותם.

במוצאי שבת האחרונה נכנסה לתוקף [1] החלטת ראש הממשלה ושר הבריאות לבטל את חובת עטית המסכות במקומות סגורים. עם זאת, חלה החובה עדיין לעטות מסכות בבתי חולים, במוסדות דיור מוגן, ובטיסות בינלאומיות. בנוסף, אדם הנמצא בדרכו לבידוד יחויב גם הוא לעטות מסכה.

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא שוחח שלשום עם 'קול חי' [2] והמליץ לאוכלוסיות בסיכון  להמשיך ולעטות מסכות והסביר כי מטרת ההחלטה היא רק להפוך את הדבר לוולונטרי. "הנגיף עדיין כאן ומסוכן לאנשים מבוגרים ובעלי מחלות רקע. אבל לכולנו יש היום עוד כלים – חיסון, מניעה מהתקהלויות. אמשיך להמליץ לאותן אוכלוסיות בסיכון לשים מסכה במקומות סגורים, בטח בהתקהלויות".

מעדכון שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי מאז תחילת מגיפת הקורונה ועד כה נרשמה תמותה עודפת של למעלה מ-10 אלפים בני אדם ביחס לשנים עברו, בהם 2,366 בגל האומיקרון לבדו.