הורשעו שבעה ממשתתפי "חתונה השנאה" לפני 6 וחצי שנים

    אתר קול חי No Comments on הורשעו שבעה ממשתתפי "חתונה השנאה" לפני 6 וחצי שנים

    הנאשמים הורשעו (כל אחד לפי חלקו) בביצוע עבירות של הסתה לאלימות או טרור, תמיכה בארגון טרור, הסתה לגזענות, החזקת נשק והפרת הוראה חוקית

    בית משפט השלום ירושלים צילום: Miriam alster/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית משפט השלום בירושלים הרשיע היום (רביעי) בהסתה לאלימות או לטרור 7 נאשמים ב"חתונת השנאה", בה נדקרה תמונתו של התינוק עלי דוואבשה שנרצח בדומא. הזמר בחתונה זוכה מחמת הספק. השבעה שהורשעו הם יקיר אשבל, דניאל פינר, יהוידע סוכי, דב מורל, טל נוה, שמואל פיין וצבי זלטקין.

    על פי כתב האישום, החתונה התקיימה ב-2015 בה השתתפו מאות אורחים, חלקם מכרים של החשודים העצורים בגין אירוע הטרור נגד בני משפחת דוואבשה שארע מספר חודשים קודם לכן. במהלך החתונה ציינו הנאשמים הבגירים בריקוד ובשירה את אירוע הטרור, תוך הנפת שלטים עליהם הודבקו תמונותיהם של בני משפחת דוואבשה, דקירת התמונות באמצעות סכינים, שריפתן באמצעות בקבוקים דמויי בקבוקי תבערה, הנפת שלטי "נקמה", והנפת כלי נשק ודריכתם.

    הנאשמים הורשעו (כל אחד לפי חלקו) בביצוע עבירות של הסתה לאלימות או טרור, תמיכה בארגון טרור, הסתה לגזענות, החזקת נשק והפרת הוראה חוקית.

    בית המשפט קבע כי, "מצאתי כי אופיו המסית של האירוע גלוי לעין כל, מובהק, אינו ניתן להכחשה, ונלמד בין היתר משני המסרים העיקריים המקופלים במעשים – הבעת תמיכה ברצח משפחה חפה מפשע, וקריאה לנקמה בערבים. והכל תוך חשיפת המעשים המסיתים לעיני מאות הנוכחים בחתונה חלקם מקרב חבריהם של העצורים בפרשת דומא ותוך שלהובם, ובנסיבות שתוכנו של הפרסום המסית ונסיבות פורסמו, מקימים אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות או טרור… אשר לטענת האכיפה הבררנית, לא מצאתי שיש לה יסוד ועל כן דחיתי אותה. אדרבה, מצאתי ששיקולי המאשימה אינם מוטים כלפי מתרס פוליטי מסוים והא ראייה שרשימות התיקים שבהם הוחלט שלא להגיש כתבי אישום הם משני צדי המתרס הפוליטי. עוד מצאתי שהתיקים נבחנים על פי אמות מידה משפטיות בהתאם למדיניות משפטית עקבית של המאשימה".

    מהפרקליטות נמסר כי: "בית המשפט קיבל היום את עמדת הפרקליטות והרשיע את הנאשמים, למעט נאשם אחד, בעבירות הסתה לאלימות ולטרור בפרשה שכונתה בתקשורת "חתונת השנאה". בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות כי אירוע החתונה שכלל, בין היתר, שירה וריקוד תוך הנפת שלטים עליהם הודבקו תמונותיהם של בני משפחת דוואבשה אשר נרצחו בפיגוע בדומא, דקירת התמונות באמצעות סכינים, שריפתן באמצעות בקבוקים דמויי בקבוקי תבערה, הנפת שלט 'נקמה', הנפת כלי נשק ודריכתם, בתוך אירוע המוני מהווים עבירה פלילית חמורה של הסתה ותמיכה במעשי אלימות וכי מדובר במעשים שיש להוקיעם".

    יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב: "החלטת בית המשפט להרשיע את משתתפי תיק החתונה שגויה ומנציחה את האכיפה הבררנית נגד פעילי ימין. במהלך הדיון הוצגו עשרות ראיות של התבטאויות, חתונות ומיצגים של הסתה לאלימות וטרור מאנשי שמאל וערבים, כאשר במקרים הללו איש לא הועמד לדין ובמרביתם גם לא נפתחה חקירה. לא ברור מדוע בחתונות ברהט ואום אל פחם איש לא מגיש כתב אישום ואילו כאן מרשיעים חבורת צעירים שגם אם עשו מעשים לא יפים, אין שום דבר פלילי במעשיהם ואין שוויון באכיפה. אמליץ להם להגיש ערעור".



    0 תגובות