יעקב חגואל: "עלינו להנחיל לדורות הבאים את זיכרון השואה"

    אייל ראובן No Comments on יעקב חגואל: "עלינו להנחיל לדורות הבאים את זיכרון השואה"
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90

    יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית שוחח עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן במהדורת סוף השבוע על יום הזיכרון לקדושי השואה. "כל שנה בעשור האחרון ישנם יותר מקרי אנטישמיות אלימה מהשנה שקדמה לה. יותר ויותר קשה להיות יהודי בגולה בשנה האחרונה", אומר חגואל.

    "לא פשוט להסתובב עם כיפה, לקבוע מזוזה, לדבר עברית. אני רואה את התופעה הזו בעשור האחרון – ברוב הבתים שאני מבקר באירופה המזוזות נמצאות במקרה הטוב בחלק הפנימי, מה שלא כל כך נהוג והסיבה מובנת".

    הוא הוסיף: "לפני עשרה ימים ישבנו בשולחן הסדר ואמרנו ש'בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו יצא ממצרים'. בדור שלנו שהולכים ונעלמים שורדי השואה – מצווה עלינו שבכל דור ודור נדע לספר מה זה שורד שואה, מה היה שם. זו האחריות שלנו. ישנם גורמים אדירים שמנסים לטשטש, להמעיט ולזלזל בעצם זה שהייתה שואה. ישנם בתי ספר אפילו בארה"ב שלא מלמדים על השואה בתכנית הלימודים".

    הוא סיפר על פעילות הסוכנות: "אתמול נחתה פה טיסה עם תשעה שורדי שואה שאנחנו הוצאנו מתוך אוקראינה, העברנו לפולין והבאנו אותם לכאן. בחודשיים האחרונים הבאנו לכאן ארצה כ-150 שורדי שואה ששהו בקרבות באוקראינה שזוכרים עוד את אותן הפגזות ממלחמת העולם הראשונה ואנחנו הוצאנו אותם מתוך התופת באוקראינה".



    0 תגובות