ממונה תכנון ובניה בבית שמש: "אנחנו בעיצומם של איכלוסים"

    אייל ראובן 2 Comment on ממונה תכנון ובניה בבית שמש: "אנחנו בעיצומם של איכלוסים"

    שמעון גולדברג, סגן ראש העיר וממונה תכנון ובנייה בבית שמש לגדסי ופרידמן ב"שטח נדל"ני": "לבית שמש יש עתודות של אזורי תעסוקה, מסחר וגם תעשייה. המקום היחיד במרכז הארץ שיכול לספק מקומות מתאימים למרלו"גים זה בית שמש" | "אני לא חושב שמחירי הדיור בסופו של דבר ירדו. אני חושב שהמדינה תהיה חייבת לספק לזוגות צעירים ולמשפרי דיור"

    12:27
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on איך מגיעים לפסח ברוגע: דיתי וינשטיין מגלה את הסודות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן ראש העיר בית שמש, וממונה תכנון ובנייה שמעון גולדברג מ"יהדות התורה" בתוכנית שטח נד"לני עם יענקל'ה פרידמן ואיתי גדסי: "אנחנו נמצאים בעיצומם של איכלוסים ברובע ד וברובע ה. ד' מורכבת מארבע שכונות. סדר גודל של עשרת אלפים יח"ד, כמו עיר קטנה. לפחות 55,000 תושבים"

    "בית שמש מתעדת לצמוח לכדי חצי מיליון נפשות בעשרים שנים הקרובות. לפי התוכנית האסטרטגית של ישראל צריכה להגיע לארבע מאות אלף בשנים הקרובות. בעיר בונים לכל המגזרים, יש בנייה לגובה אליה מגיעים ציבור דתי. השאלה הגדולה היא מי בסוף יבוא לגור, היא בסוף תכריע. כארבעים אחוז מהדירות ברמה ד הן במסגרת מחיר למשתכן".

    גולדברג הוסיף כי "ברמה ד' תמהיל הדירות הוא 50% ארבעה חדרים ומעלה ויש זכויות בניה בהמשך. התפיסה שלי היא שבשכונות קיימות אני מקדם תוכניות שמאפשרות חלוקה של דירות. גם אם לא היו מפצלים, היו אנשים שרוצים שההורים יגורו לידם ורוצים שהעירייה תאפשר דיוריות, אם יש דרישה, אני בעד".

    גולדברג התייחס לאחת הסוגיות הנפיצות בבית שמש השכונות המיועדות לציבור הכללי: "נווה שמיר, היסטורית עשינו כל דבר שהיא תהיה לציבור הכללי. אבוטבול עשה הכל בברכת גדולי ישראל לתת דיור לציבור הכללי. השאלה מי מגיע לגור בסוף ובוא נודה על האמת, בית שמש היא לא יעד אסטרטגי לציבור הכללי".

    "שנתון בבית שמש, אנשים בגיל 18 הם כשלושת אלפים נפשות. אנחנו לא יודעים לספק דיור לכולם, יש פיקים של הצפת דירות במשק אבל זה מתמלא מיד. יש הרבה מקומות ששווקו אבל אנחנו לא רואים ירידה במחירי הדיור. כרגע יש שכונה שתצא לשיווק, שכונת ה 2 יש שם תכנון מחדש בגלל קברים שנמצאו שם".

    ממונה תכנון ובנייה לא התעלם מצרכי תעסוקת התושבים המתאכלסים בשכונות החדשות: "גם בנושא תעסוקת תושבי העיר לבית שמש יש עתודות של אזורי תעסוקה, מסחר וגם תעשייה. המקום היחיד במרכז הארץ שיכול לספק מקומות מתאימים למרלו"גים זה בית שמש".

    "אני לא חושב שמחירי הדיור בסופו של דבר ירדו. אני חושב שהמדינה תהיה חייבת לספק לזוגות צעירים ולמשפרי דיור, מחיר למשתכן זה בעיני מיזם טוב. היחסים עם ראש העיר עליזה בלוך טובים, מנסים להחזיר אותם למסלול" סיים גולדברג.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      שלא ישכחו לטפל בתחבורה ולהתאים אותה לכמות התושבים ולצורכיהם.🤦‍♂️🤦‍♂️