סערה בעקבות דברי שר החוץ הרוסי: "התבטאות בלתי נסלחת"

    שלמה ריזל No Comments on סערה בעקבות דברי שר החוץ הרוסי: "התבטאות בלתי נסלחת"

    שר החוץ הרוסי תקף את נשיא אוקראינה ואמר כי העובדה שהוא יהודי "אינה שוללת את האלמנטים הנאצים במדינתו. אני מאמין שגם להיטלר היה דם יהודי". בישראל מגיבים לדברים בחומרה רבה

    צילום: משרד החוץ הרוסי
    20:42
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on בג"צ נגד עולם התורה: גדולי ישראל מגיבים בחריפות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התבטאות חמורה של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב: בראיון שהעניק לברוב לכלי תקשורת באטליה תקף השר הרוסי את נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ואמר כי העובדה שהוא יהודי "אינה שוללת את האלמנטים הנאצים במדינתו. אני מאמין שגם להיטלר היה דם יהודי".

    בעקבות הדברם החמורים, זימן משרד החוץ את שגריר רוסיה בישראל לשיחת הבהרה עם סמנכ"ל אירו-אסיה במשרד.

    שר החוץ יאיר לפיד: ״דבריו של שר החוץ לברוב הם גם התבטאות בלתי נסלחת ושערורייתית וגם שגיאה היסטורית איומה. היהודים לא רצחו את עצמם בשואה. הרמה השפלה ביותר של גזענות נגד היהודים היא להאשים את היהודים עצמם באנטישמיות״.

    הליגה נגד השמצה אומרת כי מדובר במאמץ שקוף להצדיק את הפלישה של רוסיה לאוקראינה, המהווה השוואה פוגענית ומופרכת. "זילות זו של השואה צריכה להיפסק".

    יו"ר יד ושם דני דיין הגיב לדבריו הקשים של לברוב ואמר "אלו דברים מופרכים, הזויים ומסוכנים הראויים לכל גינוי".

    יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ גלעד קריב הגיב: "‏דבריו של שר החוץ הרוסי בעניין שורשיו היהודים של היטלר מהדהדים דעות אנטישמיות מכוערות ומסוכנות והם מצטרפים לשימוש הנלוז והבזוי של רוסיה בזכר זוועות מלחמת העולם השניה כדי להצדיק את תוקפנותה. מן הראוי שמדינת ישראל תגיב באופן רשמי וחריף להתבטאות הזו".

    השר מאיר כהן: "התבטאותו של שר החוץ הרוסי לברוב היא התבטאות אנטישמית מהסוג השפל שאנטישמיים ברחבי העולם מרבים להשתמש בה, צר לי על כך ששר במעמדו של לברוב נוהג כאחרון האנטישמיים. ‏האנטישמיות לא פסה מהעולם, ומדי פעם אנטישמיים מוצאים שעת כושר להדהד את משנתם הנוראה".

    ח"כ יעקב מרגי כתב: "לברוב אנטישמי שונא ישראל לא קטן. אני מצפה שבן חסותו בממשלת ישראל שר האוצר ליברמן יגנה בחריפות אמירה שכזו. אני ממתין".

    ובתוך כך נמשכת הלחימה העזה באוקראינה: מפעל הפלדה במריופול שבאוקראינה הותקף הלילה שוב. כמה שעות קודם לכן פונו כ-100 אזרחים מהמקום. מושל מחוז בלגורוד אמר כי שני פיצוצים ארעו באזור, הסמוך לגבול אוקראינה. יו"ר בית הנבחרים האמריקני ננסי פלוסי אמרה שארה"ב לא תסבול התנהגות בריונית מצד רוסיה. את הדברים אמרה בביקור שקיימה בקייב.



    0 תגובות