התבטאות שר החוץ הרוסי והנאצים בצבא האוקראיני \\ יומן החוץ

שלמה ריזל 2 Comment on התבטאות שר החוץ הרוסי והנאצים בצבא האוקראיני \\ יומן החוץ

ההתבטאות האנטישמית של שר החוץ הרוסי, ההצהרות של זלנסקי, הנאצים בצבא האוקראיני והסיום שלא נראה באופק | יומן החוץ עם שלמה ריזל

21:50
23.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on גל חום בחול המועד: הסימנים לפגיעות חום ודרכי המניעה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אם הייתם מספרים לנו לפני עשרה שבועות שהמלחמה בין רוסיה לאוקראינה תמשך כל כך הרבה זמן, כנראה שהיינו פותחים זוג עיניים תמהות.

המציאות כידוע לא מתכתבת עם התכנונים שלנו ולא רק שהמלחמה הזו עדיין נמשכת אלא שהיא גם העלתה הילוך בשבועיים האחרונים עם היפתחו של השלב השני במלחמה.

במקביל לשלב השני בשטח הרוסי ממשיכים עם האיומים שלהם בתקשורת, והנה כאן נשמע אחד המגישים הבכירים ביותר בטלוויזיה הרוסית מספר על תרחיש לפיו צוללת רוסית תירה טיל גרעיני בים כדי שגלי צונאצי אדירים ישטפו את בריטניה, שהיא כידוע אי המוקף בים מכל צדדיו.

המסר למערב בכלל ולבריטניה בפרט היה ברור: אל תנסו להתעסק עם מוסקבה.

בעיניים ישראליות, מה שיסמל יותר מכל את השבוע האחרון היא אמירתו האנטישמית של שר החוץ הרוסי לברוב, לפיה הוא לא מתרגש מהעובדה שנשיא אוקראינה הוא יהודי, זאת כיוון שחלק מהאנטשימים הגדולים ביותר היו יהודים. לדבריו, גם בצורר הגרמני נאצי היטלר ימ"ש זרם דם יהודי.

הדברים האלו גררו ביקורת קשה בישראל וזימון של שגריר רוסיה בישראל לשיחת נזיפה ונראה שהסיפור הזה עוד ימשיך ללוות אותנו.

זלנסקי עצמו, למרות ההפסדים העצומים של אוקראינה בשדה הקרב, ולמרות שבשבועיים האחרונים הרוסים מציגים התקדמות עיקשת בשטח תוך אבידות אוקראיניות כבדות, מנסה להאחז בכל שביב של תקווה, וגם לטעת אותו באוקראינים.

כאן הוא נשמע אומר השבוע: היום יש לנו חדשות רציניות למדינה שלנו, להגנתנו. ארצות הברית הכינה חבילת תמיכה חדשה לאוקראינה. ב-33 מיליארד דולר. יותר מ-20 מיליארד מהם יכולים ללכת להגנה. והשאר מתוכננים לתמיכה כלכלית.

ומכאן לנושא מהותי אחר הקשור למלחמה באוקראינה. מאז פרוץ המלחמה דובר רבות על "גדוד אזוב" שידוע כגדודו הקרבי הנועז ביותר באוקראינה ושהיה זה שנלחם בכל הכוח ברוסים בעיר מאריופול עד שהפסיד בה.

מאות רבות או אלפים מבין חיילי גדוד 'אזוב' נהרגו בעיר, תלוי כמובן את מי שואלים, ומאות החיילים האחרונים שלו נסוגו ומתבצרים במפעל הברזל בפאתי העיר. הם לא מוכנים להיכנע ביודעם שהרוסים ייסרו אותם. מבחינתם זו מלחמה עד הסוף.

פה למשל נראים חיילים של הגדוד פונים היום בסרטון נואש לשלטונות אוקראינה ולקהילה הבינלאומית בבקשה לספק להם יציאה בטוחה כדי שלא ייפלו בשבי הרוסי.

מה שרבים לא יודעים זה שהרוסים צודקים בטענתם שמדובר בגדוד בעל אלמנטים נאצים. הרוסים מציגים לראווה עוד ועוד צלבי קרס, תמונות של הצורר היטלר ימ"ש וסמלים נאציים אחרים שנתפסים בכיסיהם של החיילים מהגדוד, בבסיסיהם, או שמקועקים עליהם.

הגדוד הזה החל אכן כארגון נאצי פאשיסטי, וגם אם בעולם מחליקים את העובדה הזו כדאי שלא נתעלם ממנה. לי באופן אישי הגדוד הזה לא חדש, והכרתי את פועלו הנאצי הן בשל סיקורי את התחום והן מביקוריי באוקראינה.

עדות לאידיאולוגיה הלאומנית-קיצונית של אנשיו היא הסמל המרכזי של הגדוד. זהו סמל גרמני שניתן לפרשו כסמל למלכודת זאבים, אך גם כסמל שאומץ על ידי דיווזיות רבות של האס.אס ושאסור להציגו עד היום בגרמניה בגלל היותו מזוהה עם הנאצים.

ב-2015 למניינם אמר דובר אזוב בשיחה עם אתר החדשות האמריקני USA Today שבין 10% ל-20% מהמתגייסים לגדוד הם "נאצים", והגדוד הזה הואשם על ידי גורמים באו"ם בהפרת זכויות אדם, וארה"ב אסרה על כוחותיה לאמן את לוחמיו, איסור שבוטל עם תחילת הפלישה הרוסית לפני כחודשיים.

במקביל, הרוסים ממשיכים עם הלחימה הפסיכולוגית שלהם ומציגים ראיון עם תושבת העיר מאריופול, שנכבשה כאמור. בראיון הזה אומרת האשה: גדוד אזוב לקחו אותנו כבני ערובה. הם הפכו את הבתים שלנו לעמדות צבאיות בעל כורחנו, הם לא נתנו לנו לצאת וכל הזמן השתמשו בנו כמחסה חי.

הסיום לא נראה בינתיים באופק. 2 הצדדים בטוחים בנצחונם ולכן מתבצרים עוד יותר בעמדותיהם ומחכים שהיריב ימצמץ ראשון ויכנע.

אם תשאלו את מזכיר המועצה לבטחון לאומי האוקראינית, אולקסי דנילוב, הרי ש"עם רוסיה, אנחנו יכולים רק על הסכם שמצהיר על כניעתם. וככל שהם יעשו זאת מוקדם יותר, כך זו תהיה תועלת גדולה יותר עבור מדינתם".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    אוקי, לא ידעתי שיש לו אח תאום, חשבתי שאני מדמיינת חחח…