סמוך לראש העין: נתפסו המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני באלעד

    בנצי לייזרוביץ וקובי פינקלר 4 Comment on סמוך לראש העין: נתפסו המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני באלעד

    ביום הרביעי למצוד, נתפסו שני המחבלים ביער סמוך לראש העין. השר לבט"פ: "נמשיך לרדוף בנחישות אחר דורשי רעתנו כל העת ונגיע אליהם". המפכ"ל שבתאי: "הפעילות האינטנסיבית אילצה אותם להסתתר בשטח והביאה אותנו למציאתם"

    Israeli police officers searching at a forest near the scene where three people murdered in a terrorist ax attack last night, in Elad, May 6, 2022. Photo by Avshalom Sassoni/Flash90 *** Local Caption *** אלעד הרוג דוקר זירה טרור פיגוע דקירה בוקר אחרי חרדים צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני זמן קצר נתפסו שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני באלעד בסוף השבוע שעבר. הם אותרו פצועים ומותשים ביער סמוך לראש העין ולא התנגדו למעצר.

    בהודעה המשותפת למשטרה, שב"כ וצה"ל נמסר כי "המרדף המשולב כלל הפעלה של אמצעים טכנולוגים, מודיעיניים, כוחות איסוף ויחידות מיוחדות, של המשטרה, שב״כ וצה״ל, בהן יחידת מגלן, יחידת מרעול, לוחמי חטיבת הקומנדו ובסיוע מסוקי היחידה האווירית של משטרת ישראל. צוות משולב הבחין בשתי הדמויות החשודות בסמוך למחצבה".

    במשטרה מספרים שאתמול הצבא איתר באזור יער אלעד ממצא חשוד. היום חזר לשם כוח של צה״ל והשב״כ לאותו תא שטח, וזיהו שם תוך כדי סריקות – תנועה חשודה בשיח. הכח זיהה את שני המחבלים מסתתרים בתוך השיח, הקפיץ כוחות נוספים וביצעו את המעצר בלא התנגדות.

    תיעוד התפיסה

    צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

    תיעוד מחקירה ראשונית של אחד המחבלים בשטח

    צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

    השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ברך על תפיסת המחבלים: "אני מברך את כוחות הביטחון על לכידת שני המחבלים שביצעו את הרצח באלעד. ביומיים האחרונים פעלו במשותף מיטב הכוחות במשטרה, בשב"כ ובצה"ל כדי להניח עליהם את היד, וכך אכן קרה. הפעילות האינטנסיבית בתוואי שטח מורכב ראויה לכל שבח. נמשיך לרדוף בנחישות אחר דורשי רעתנו כל העת, ובכל מקום, ונגיע אליהם".

    מפקד המחוז עם השר לבט"פ, מיד לאחר הלכידה

    מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי: "הודות לפעילות המשטרה, צה"ל ושב"כ, תם ונשלם המצוד אחר המחבלים. הפעילות האינטנסיבית מיד לאחר האירוע והצפת השטח במאות שוטרים ולוחמים יחד עם האמצעים שהפעלנו, אילצה אותם להסתתר בשטח והביאה אותנו למציאתם.

    המפכ"ל בזירה

    "אמרנו שלא נשקוט ולא ננוח עד שנשים עליהם את היד וכך היה. ידע כל מחבל שידה הארוכה של משטרת ישראל ומערכת הביטחון כולה תגיע לכל מי שיפגע באזרחי ישראל. אנחנו נחושים להמשיך במלחמה מול הטרור. אני מודה לכל הכוחות שפעלו ימים רצופים ללא שינה בסריקות נרחבות ותודות גדולות לשותפינו במערכת הביטחון שעמדו לצידנו כתף אל כתף במאמץ המבצעי שהשתלם הבוקר".

    ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי אמר: "הבוקר קיימנו הערכת מצב מיוחדת, בהמשך לאירועים האחרונים. לוחמי צה״ל פעלו במהלך סוף השבוע האחרון בשילוב זרועות יחד עם המשטרה והשב״כ, והביאו לתפיסתם של המרצחים. נוסיף לפעול לעצירת הטרור וחיזוק הביטחון ותחושת הביטחון של אזרחי מדינת ישראל".

    שר החוץ, יאיר לפיד: "‏ארבעה ימים של עבודת מודיעין ושטח הסתיימו הבוקר בתפיסת המחבלים הנתעבים שרצחו בדם קר את יונתן, אורן ובועז ז״ל. אני מברך את כוחות הבטחון על המאמצים הרבים, על הנחישות ועל הדבקות במטרה להביא את הרוצחים למיצוי הדין. ‏ידע כל מחבל שרוצה לפגוע באזרחי ישראל שסופו להתפס. נמשיך לפעול למען בטחון אזרחי ישראל".

    ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: "אני מברך את כוחות הביטחון על לכידת המחבלים הרוצחים מהפיגוע באלעד".

    יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר בתגובה ללכידת מחבלים בחיים: "מחבלים הורגים במקום, לא תופסים אותם בחיים. מדובר בפספוס של כוחות הבטחון שיכלו למנוע את החגיגה של המחבלים בבתי הכלא, אם היו יורים בהם ומחסלים אותם. אסור לסכן את כוחות הביטחון, כאשר מדובר ברוצחים עם גרזנים יש סכנה ממשית של כוחותינו ולכן היה מצופה שתינתן פקודה אחת לחסל אותם".

    צמד המחבלים, אסעד יוסף אסעד אלרפאעי, בן 19 וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר, בן 20, תושבי הכפר רומאנה שבמחוז ג’נין רצחו ביום חמישי שלושה בני אדם ופצעו כמה נוספים בפיגוע שביצעו בעיר אלעד.

    המחבלים הגיעו לאלעד ע"י אחד הנרצחים, המצוד אחריהם נמשך

    בפיגוע נרצחו: יונתן חבקוק הי"ד, בן 44, תושב העיר. אב לחמישה ילדים. בועז גול. בן 49, אף הוא תושב העיר, שהותיר אחריו חמישה ילדים – ואורן בן יפתח בן 35, תושב העיר לוד, אב לשישה ילדים.

    אלמנתו ובנו של בועז גול הי"ד: "היה רץ לשיעורי תורה; החלל עצום"

    מ"מ ראש העיר אלעד: "העיר לא חזרה לשגרה, אנשים חוששים"

    בבית החולים בילינסון מעדכנים כי יש התייצבות במצבם של 2 הפצועים מהפיגוע ומצבם מוגדר כעת קשה אך יציב. הם עדיין מונשמים ומורדמים.

    מוקדם יותר היום דווח כי ראש הממשלה צפוי לכנס אחר הצהריים את הצמרת הביטחונית להערכת מצב.

    בכירים במערכת הביטחון קראו היום לתגובה קשה בעקבות הפיגוע באלעד והאמירות של מנהיג החמאס ברצועה יחיא סינואר שמלבות את השטח. "התוכניות קיימות, המידע המודיעיני מעודכן ומקיף ויש לנו את היכולת להחזיר את ההרתעה גם במחיר עימות עם עזה. האיומים מעזה לא צריכים להרתיע את מקבלי ההחלטות שכן למערכת הביטחון יש את כל האמצעים לפעול. כמובן בעיתוי הטוב ביותר מבחינתנו", אומרים במערכת הביטחון.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      הוא לא דומה לתמונות שפורסמו…
      לכל הרוחות, למה לא הרגו אותם????? כדי שיהיה את מי לשחרר בחילופי שבויים?????

    2. 3

      עכשיו שיקחו את הגרזן שלהם ויורידו להם חתיכה חתיכה מול כל בני המשפחה שלהם, רוצחים נתעבים!!!!

    3. 2

      אני חושבת שצריך להוריד את המילה "מותשים" מהכותרת – זה אנושי מדי לחיות אדם שרוצחים יהודים

    4. 1

      למה לא הרגו אותם ????
      מחבלים נתעבים שרוצחים צריכים להרוג מיד מידה כנגד מידה עם גרזנים ביסוריםםם!!!!!!