תיעוד: מאות השתתפו בעצרת לזכרו של הרב רוסט זצ"ל בחיפה

    נתי קאליש No Comments on תיעוד: מאות השתתפו בעצרת לזכרו של הרב רוסט זצ"ל בחיפה

    בעצרת ההספד שנערכה בעיר חיפה לזכרו של רב קהילת חסידי גור הגרי"ד רוסט נשא דברים חתנו הגאון רבי יואל אנגלדר אשר מונה להמשיך את דרכו בהנהגת חסידי גור בעיר ע"י האדמו"ר | עצרת ההספד נערכה בהוראתו של גאב"ד מאקאווא בעקבות מספר אסונות שהתרחשו בעיר | גלריה

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שנערך הספד ענק לזכרו של הרב רוסט זצ"ל בבית המדרש הגדול בירושלים בהשתתפותו ובראשותו של האדמו"ר מגור ובהשתתפות עשרות אלפי חסידים, לפני מס' חודשים באופן מפתיע כ"ק גאב"ד מאקווא ביקש שיערך כינוס הספד נוסף גם בעיר חיפה ותלה את בקשתו בגלל האסונות שקרו בעיר.

    מאות תושבי העיר חיפה מכל המגזרים התכנסו אמש לעצרת מספד על הסתלקותו לשמי מעלה של רב קהילת חסידי גור בעיר הגאון החסיד רבי ישראל דוד רוסט זצ"ל אשר הסתלק לעולמו לפני כחצי שנה לאחר יסורים קשים ומרים.

    video
    play-sharp-fill

    עצרת ההספד והתעוררות נערכה במלאות חצי שנה לפטירתו של רב קהילת גור בעיר חיפה ולאור בקשתו של כ"ק גאב"ד מאקאווא שליט"א אשר ביקש לערוך עצרת הספד לזכרו זאת לאחר מספר אסונות שפקדו את העיר חיפה, באומרו כי, "שמא העיר חיפה לא הספידה אותו כראוי".

    עצרת ההספד נערכה בבית המדרש של חסידות נדבורנה בעיר כאשר את המשא המרכזי נשא חתנו הגאון רבי יואל אנגלדר שליט"א רבם של חסידי גור בעיר חיפה אשר הינו רב מוסמך ומומחה במשך שנים  וכמפקח בשחיטות בארץ ובחו"ל וחבר כשרות בד"צ- קהילות וכעת מונה להמשיך את דרכו של הרב המנוח על ידי כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א מיד לאחר הסתלקותו של הגרי"ד רוסט ולשמש כרב העיר של חסידות גור.

    חסידי גור המתגוררים בעיר חיפה ותושבים רבים הגיעו למקום בכדי להשתתף בעצרת ההספד כאשר במהלך העצרת נשאו דברי הספד ואף השתתפו הרבנים האדמורים כ"ק גאב"ד מאקאווא,כ"ק האדמו"ר מנדבורנה חיפה,הגאון רבי יוסף יחיאל במברגר שליט"א רב הקהילה החרדית של הציבור הליטאי בעיר, רבי דוד שלמה זולדן – דיין ומורה צדק בקהילת סערט ויז'ניץ בעיר, הגאון רבי מאיר דב רכניצר – ראש ישיבת בעלזא בעיר, והג"ר יצחק דוד אלתר בנו של האדמו"ר בעל ה"פני מנחם" מגור ועוד.

    במהלך עצרת ההספד עמדו המספידים על אורחותיו והליכותיו בקודש של הגאון רבי ישראל דוד רוסט זצ"ל אשר הנהיג את עדת חסידי גור בעיר חיפה ביד רמה. עצרת ההספד נערכה כאמור בהוראתו של גאב"ד מאקאווא בעקבות מספר אסונות שהתרחשו בעיר. גאב"ד מאקווא תלה את האסונות עקב זאת שהרב המנוח בבחינת ת"ח שלא נספד כהלכה יצוין כי למרות שחסידי גור ערכו עצרת ענק מיד עם הסתלקותו הגאב"ד ביקש לערוך שוב עצרת הספד לכלל בני העיר שייתכן ולא הספידו אותו כראוי.

     



    0 תגובות