מנסור עבאס: "רע״מ החליטה לתת הזדמנות נוספת לקואליציה"

    איתי גדסי No Comments on מנסור עבאס: "רע״מ החליטה לתת הזדמנות נוספת לקואליציה"

    עבאס התייחס לדבריו של נתניהו במליאת הכנסת מוקדם יותר: "ניהלנו מו"מ קואליציוני עם נתניהו. זה מתועד אצלי בטלפון במסמכים כנראה נצטרך להוציא חלק מזה. חברי מרכז הליכוד מאמינים לנו ולא לנתניהו"

    צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר רע"מ, מנסור עבאס הודיע לפני זמן קצר במסיבת עיתונאים שקיים במשכן הכנסת כי מפלגתו החליטה לתת הזדמנות נוספת לחברות בקואליציה. זאת לאחר כינוס ישיבת מועצת השורא של המפלגה אתמול שהתכנסה במטרה להכריע האם להמשיך בשותפות לאור המתיחות הקשה בין ישראל לפלסטינים.

    עבאס: "יצבנו את המערכת הפוליטית אחרי 4 מערכות בחירות. הקפאנו את השותפות בגלל פגיעה במתפללים באל אקצה. כעת הגענו להבנות וכולם יודעים מי אזרח חיובי ושפוי ומי לא. טעות איומה ללכת למערכת בחירות שתחזיר את נתניהו. חבל שהרשימה המשותפת מתכוונת לתמוך בחוק הפיזור".

    עבאס התייחס לדבריו של נתניהו במליאת הכנסת מוקדם יותר: "ניהלנו מו"מ קואליציוני עם נתניהו. זה מתועד אצלי בטלפון במסמכים כנראה נצטרך להוציא חלק מזה. חברי מרכז הליכוד מאמינים לנו ולא לנתניהו".

    מוקדם יותר אמר נתניהו במליאה: "אנחנו מעולם לא התכוונו להכניס לממשלה או לקואליציה את מפלגתו של מנסור עבאס. מעולם. אמרנו להם לתמוך בבחירה ישירה של ראש הממשלה, מה שהיה מייתר את התלות שלנו בהם ובכולם. מעולם לא הסכמנו להיות תלויים בהם ולעולם לא נסכים להיות תלויים בהם. אבל אתם מרכינים את הראש, כוססים את הציפורניים וממתינים להחלטות של מועצת השורא".

    עוד אמר עבאס: "אנחנו חוזרים להוביל חזון של שותפות אמת בחיי היום יום. מצפים מהממשלה לעמוד בהתחייבויותיה".

    במהלך מסיבת העיתונאים פרץ עימות חריף בין ח"כ איתמר בן גביר לחברי רע"מ. בן גביר: "אתם מחבלים. הדם של אנשי אלעד ובני ברק על הידיים שלכם". גנאים לבן גביר: "רצחת ראש ממשלה".

    המשמעות של הצהרתו של עבאס היא המשך שרידות הקואליציה לכל הפחות בטווח הקרוב, אך עם תיקו של 60 מנדטים בלבד וללא רוב בכנסת. בעקבות הצהרתו של עבאס תיאלץ האופוזיציה להימנע מלהעלות היום למליאת הכנסת את הצעת החוק לפיזורה, מאחר והיא צפויה ליפול.

    מהליכוד נמסר בתגובה למנסור עבאס: "מה עוד בנט מכר למנסור עבאס תמורת הישרדות ממשלת החולשה והכניעה שלו? מה שמע מנסור עבאס בסוף השבוע האחרון שעשה בטורקיה, שבה יושבים אנשי חמאס? ממשלה שתלויה בתומכי טרור לא יכולה להילחם בטרור – והיא תיפול במהרה".



    0 תגובות