גפני: "לא נכון לדבר על בחירות, מעדיף ממשלה במיידי"

    אסתי פלד No Comments on גפני: "לא נכון לדבר על בחירות, מעדיף ממשלה במיידי"

    יו"ר יהדות התורה, משה גפני בפאנל "שבוע ההייטק החרדי": "אני לא יכול להגיד לליכוד, שהיא המפלגה הגדולה בכנסת, את מי הם ישימו בראש המפלגה. אנחנו עם הליכוד, הימין והדתיים, אין אופציות אחרות. אני מעדיף קודם לנסות להרכיב ממשלה בכנסת הנוכחית מלצאת לבחירות"

    צילום: עובדיה כלימי
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני השתתף הערב (חמישי) באירוע הסיום ל'שבוע ההייטק החרדי' השני של 'קול חי'.

    בפתח השיחה עם המגיש אבי מימרן, התייחס גפני לעניין תעסוקת חרדים: "אני לא חושב שהפעילות בעניין נעצרה. אתמול עבר חוק של פינדרוס להעדפה במרכזים למי שמעסיק חרדים. אני העברתי בזמנו חוק שמדבר על העדפה מתקנת לחרדים ולצערי זה לא התקדם אפילו שהיינו בקואליציה. הציבור החרדי גדל ומבקש לעסוק במקצועות עם הכנסה סבירה. הנשים החרדיות שבויות כי לא תמיד יכולות לעבוד בכל מקום, והמעסיקים לעיתים מנצלים את זה".

    "אני לא חושב שנעצר, אני חושב שנעשית עבוד מצוינת וצריך להיזהר כי דווקא זה מאוד מצליח. המקומות האלה זה לא בי"ס תיכון ולא סמינר, זה דבר חדשני ואי אפשר להיות בטוח לגמרי מה נעשה שם – והם בקמא-טק עומדים על המשמר. לא הייתי מודאג ממה שקורה שם אם הם לא היו מצליחים. דווקא כשיש הצלחה צריך להיות ערוכים לבעיות".

    המתקפות על השיח עם לפיד

    לאחר מכן התייחס גפני לנושאים הפוליטיים ולמתקפות עליו בעקבות השתתפותם של חברי קואליציה בכירים במסיבת יום ההולדת שנערכה לו בכנסת: "תקפו אותי בימים האחרונים שאני מדבר עם לפיד, אמרתי לעוזרים שלי – אל תדאגו ככל שינקפו הימים יתקפו אותי עוד יותר, יפסיקו רק כשאני לא אצליח.

    גפני הוסיף: "עם לפיד דיברתי על משהו שנוגע למשרד החוץ. עם כהנא, הנדל, ליברמן ובנט אני לא מדבר – אבל עם כל האחרים כן. גם טיבי יודע שאני מדבר עם כולם ואין לזה משמעות. מאיר כהן לא מתאים לממשלה הרעה הזו, אבל לצערי הוא שם. אבל השטות הזאת שכתב איזה פרשן שבגלל שטיבי ראה אותי עם לפיד הוא הצביע כך או אחרת – זה לא מתאים אפילו לגן ילדים.

    עוד אמר יו"ר יהדות התורה ביחס לביקורת על השיח עם חברי הקואליציה: "שלחו אותי לכנסת, לא לכולל פוניבז', אלא לשבת עם הרשעים האלה ואיתם אני יושב. לא הלכתי לסיור עם לפיד או כהנא, ישבתי בחדר הסיעה של יהדות התורה. הודיעו לכולם על יומולדת ומי שהגיע הגיע. כאשר מראים לציבור מכל האירוע הזה תמונה אחת ששם אני לוחץ יד ללפיד שמברך אותי – אני מבין את כל מי שכועס על זה".

    בחירות או ממשלה חלופית

    ביחס לאפשרויות הפוליטיות כיום, הביע גפני את עמדתו: "הלכנו ארבע פעמים לבחירות, כלום לא השתנה. אנחנו סובלים הכי הרבה. המשפחות החרדיות, הילדים והיישובים החרדים סובלים הכי הרבה מהממשלה הזו. לא הילדים של מצביעי הליכוד. העדיפות הראשונה שלי היא ממשלה חלופית בכנסת הזו. יש רוב ברור לימין ולדתיים. העם אמר ממשלת ימין בראשות נתניהו. אם תעמוד בפני הברירה להמשיך את ממשלת הזדון, או בחירות – אלך לבחירות".

    הוא הבהיר "יש כמה דברים שאני לא מתערב בהם, אני לא יכול להגיד לליכוד שהיא המפלגה הגדולה בכנסת את מי הם ישימו בראש המפלגה. אם הם יחליטו שזה מישהו אחר נלך איתו. אנחנו כל הזמן אומרים שאנחנו עם הליכוד, הימין והדתיים. אין אופציות אחרות – אבל לדבר על הזמן על בחירות, אני חושב שזה דבר לא נכון. אני מעדיף קודם לנסות להרכיב ממשלה בכנסת הנוכחית".

    גפני שב והדגיש: "אנחנו הולכים עם הימין, 33 שנים אני בכנסת – אני יותר מכל מפלגה אחרת, כולל החרדיות – מעולם לא הלכתי עם השמאל, אצלי זה כמעט איסור דאורייתא. מרן הרב שך מעולם לא הסכים לזה. למה מישהו מעלה בדעתו שאני אלך עם הטיפשים והרשעים האלה? מי שאומר שאני ילך עם השמאל הלך איתם בעצמו והביא את אוסלו".

    video
    play-sharp-fill

    "אני לא יכול להיות עבאס"

    גפני נשאל מדוע הוא לא יכול לדרוש את אותם תקציבים שדרש יו"ר רע"מ: "אני לא יכול להיות עבאס, כי אין לו מחויבות לכלום. אם הוא רוצה 53 מיליארד יתהפך העולם הוא יקבל את זה ולא משנה איזה שלטון יהיה פה. אבל אני אומר לך, הוא לא יקבל את המיליארדים האלה".

    "היה סעיף בתקציבים לעבאס של 84 מיליון שנהנים מהם בין היתר תלמודי התורה – והרשע הזה ליברמן נאלץ להעביר את התקציב הזה, אז הוא הוציא את התקציב של החרדים מתוך זה – ועוד מישהו אמר שיכול להיות שאני אלך איתם לקואליציה".

    הבחירות לרשויות המקומיות

    ביחס לבחירות המקומיות הקרבות ובאות, אמר יו"ר יהדות התורה: "בבחירות האחרונות בירושלים התברר כמו שאני טוען שאנחנו הציבור הגדול בירושלים וקיבלנו 6 מנדטים. בחיפה כשהלכנו לבד קיבלנו 2 מנדטים והמועמדת שלנו לראשות ניצחה, בצפת גם… אנחנו נשב, נכנס את האנשים בכל מקום לגופו של ענין. ברירת המחדל זה ללכת לבד ולקבל את מה שמגיע לנו. לא נוותר על דברים שמגיעים לנו".



    0 תגובות