הגר"מ שטרנבוך שוחח על הלחימה באוקראינה ועל העילויים בעולם הישיבות | צפו

    נתי קאליש No Comments on הגר"מ שטרנבוך שוחח על הלחימה באוקראינה ועל העילויים בעולם הישיבות | צפו

    בשבוע שעבר השתתף זקן פוסקי הדור הגאון רבי משה שטרנבוך בברית מילה בבית שמש, ולפניה מסר שיחה מיוחדת בהיכל ישיבת באר התורה ברמת בית שמש א' | בדבריו התייחס הגר"מ לעילויים בעולם הישיבות וללחימה באוקראינה | צפו

    צילום: יעקב לדרמן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זקן פוסקי הדור הגאון רבי משה שטרנבוך הגיע בשבוע שעבר לביקור היסטורי בהיכל ישיבת באר התורה ברמת בית שמש א', שם שימש כסנדק בשמחת הברית לנכדו של ראש הישיבה. כחצי שעה טרם הברית התאספו בני הישיבה ובוגריה בהיכל הישיבה, לשמוע משא חיזוק מיוחד מזקן פוסקי הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א לקראת חג השבועות.

    בדברים נרגשים שנשא, עורר הגר"מ את בני הישיבה להרבות בלימוד התורה בימי ספירת העומר, וסיפר עובדות שזכה לראות בעיניו אצל מרן הגרי"ז מבריסק ועוד גדולי ישראל זצוק"ל.

    בדבריו התבטא על היחס בישיבות לעילויים ואמר: "טעות הוא מה שרגילים אנשים לומר "פלוני הוא עילוי ולכן הוא מצליח בלימודו", שדבר זה אינו נכון, שיכול להיות עילוי גדול בכישרון אך התורה לא תיקלט בו אם אין לו יראת שמים, ועיקר ההצלחה בלימוד תלוי בסייעתא דשמיא, ולזה זוכים על ידי יראת שמים".

    בסיום דבריו התייחס ללחימה באוקראינה ואמר: (ציטוט מילה במילה) "יש עכשיו מצב קשה מאוד, אני לא רוצה להגיד בפה איך קשה. אבל חז"ל אומרים שלפני ביאת המשיח כולם אומרים אנחנו לא רוצים מלחמה, אבל סוף סוף הקב"ה יבוא ויכריח אותם. וגם אם הם לא רוצים בכל זאת הם יגיעו למלחמה. ואז הקב"ה יעניש בצורה חזקה על כל השנים שהם עשו לנו וגם על מה שאנו תולים הכל בפוליטיקה ולא יודעים שאין מקרה והכל מאיתו יתברך".

    עוד הוסיף ועורר על חובת התפילה בעת הזאת: "אנשים טועים שאומרים שאנו מתפללים עבור היהודים באוקראינה. צריך להתפלל בעדנו כי אם חס ושלום המלחמה תבוא אזי עם ישראל בכל מקום נמצאים בצרה גדולה מאד".

    את דבריו סיים הגר"מ ואמר לבני הישיבה "צריך לנצל את ימי הספירה ולחטוף כמה שיותר ללימוד התורה, ובזכות התורה נזכה שבמהרה יביא הקב"ה את משיח צדקנו".

    לאחר שיחת החיזוק התקיים מעמד הברית לנכדו של ראש הישיבה הגאון רבי גבריאל יוסף לוי שליט"א, כאשר מרן הגר"מ שליט"א כובד בסנדקאות.

     

     



    0 תגובות