ל"ג בעומר: טיפים מהמומחים לבשר וקרטוצ'קעס על האש 

    נדב דוד No Comments on ל"ג בעומר: טיפים מהמומחים לבשר וקרטוצ'קעס על האש 

    יום ל"ג בעומר, יום הילולת הרשב"י ופסיקת מות תלמידי רבי עקיבא כבר מזמן הפך ליום של חג ושמחה בכל חלקי כלל ישראל | הפעם: יצאנו לראיון מיוחד עם מומחי הבשר של "רמי לוי שיווק השקמה" לטיפים שיהפכו את היום הזה לשמח יותר

    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ל"ג בעומר ממש מעבר לפינה, ומשפחות רבות ברחבי הארץ מתכוננות לנצל את עשן המדורות ומעורבותך הילדים לערוך "על האש" עם קרטוצ'קעס רותחים עטופים בנייר כסף ועם בשר צלוי ומושקע. בין אם יוצאים למדורה השכונתית ובין אם אתם סתם מנצלים את היום כדי לפתוח את הגריל שבמרפסת או אפילו רק לחמם מחבת פסים על הכיריים, אתם חייבים הרבה בשר ובעיקר הכי טוב.

    לקראת היום השמח והמיוחד רצינו לשדרג את שמחת היום שלנו במטעמים משובחים. אז כמובן את הקרטופאלאך לא מסובך להכין: בסך הכל לקחת תפוחי אדמה, לעטוף אותם היטב בנייר כסף ולטמון אותם בתוך הגחלים והרמץ של המדורה עד שהם מתרככים והופכים לקרטוצ'קעס ריחניים ועסיסיים טעימים ושווים לכל גיל.

    אבל כדי להכין בשר מצוין הלכנו בשבילכם ושאלנו את מומחי הבשר של רמי לוי איך נבחר  את הנתח המתאים לנו ואיך נגיע איתו למנגל במצב הטוב ביותר. בכתבה זו ננסה לפשט עבורכם את המידע הרב שקיבלנו אבל לפני הכל: איך בוחרים בכלל בשר טוב?

    אז ברור שהכי טוב לצרוך בשר 100% טרי, לא מופשר ולא מעובד. כאשר בהקשר של "על האש" יש לנו שתי אפשרויות בולטות: בשר טחון – כזה שהופך לקבבים או המבורגר ובשר המיועד לסטייקים – כמו אנטריקוט ושייטל. את כולם תוכלו למצוא במעדניות בחנויות רמי לוי.

     

    איך בוחרים בשר טחון? מה שחשוב הוא לדעת איזה סוג בשר טחון אתם מקבלים. בקצביות של רמי לוי תמצאו בשר 100% טרי, לא מופשר ולא מעובד בשתי צורות: רגיל (מעולה לקציצות ובישול ארוך) ופרימיום (מנתחים מובחרים, מעולה להמבורגרים וקבב).

     

    בימים אלו, ימי ל"ג בעומר תוכלו למצוא בקצביות במרבית הסניפים גם המבורגרים וקבבים מתובלים ומוכנים לצלייה, פשוט להוציא מהמגשית ישירות למנגל המשפחתי.

     

    איך שומרים ומכינים בשר טחון לקראת המנגל? מה שחשוב לזכור בכל הנוגע לבשר טחון הוא שיש לו חיי מדף קצרים – וכדאי להשתמש בו לכל היותר 48 שעות מרגע הטחינה (שימו לב למדבקה על האריזה אם הבשר נמכר במגשיות מוכנות), ועדיף להחמיר ולא להמתין יותר מ- 24 שעות ממועד הטחינה.

    את הבשר כדאי למקם בחלק הכי קר של המקרר שלכם (לרוב זהו המדף מעל הירקות או המדף העליון, כל מקרר והאזורים הקרים שלו).

    איך בוחרים סטייקים? בסניפים של רמי לוי תמצאו נתחי אנטריקוט מובחרים (בסטייקים וגם בשיפודים), דנבר סטיייק משויש ויפה, צלעות כבש נהדרות ועסיסיות, פרגיות, לבבות, כנפיים ועוד נתחים מושלמים לצלייה מהירה. הכל 100% טרי, לא מופשר ולא מעובד.

    בכל הקשור לסטייקים, חשוב לשאול את הקצב כמה ימים הנתחים יושנו – כלומר, נשמרו בטמפרטורה מבוקרת מאז יום השחיטה, וזאת על מנת לרכך את הנתחים שיהיו יותר נעימים למאכל ופחות סיביים. יישון של שבוע לרוב מספיק.

     

     

    איך שומרים ומכינים סטייקים לקראת המנגל? מכיוון שהסטייקים לרוב נפרסים עבורנו ואינם כבר בצורה של נתחים שלמים, בדומה לבשר הטחון, לא כדאי לשמור אותם בקירור 48 שעות ועדיף אפילו 24 שעות, וזאת באזור הכי קריר של המקרר שלכם.

    מומלץ להוציא את הסטייקים מהמקרר/צידנית רבע שעה לפני הצלייה, ולהקפיד לשמן אותם היטב ולהניח על רשת מנגל נקייה. תיבול של מלח גס, רגע לפני העלייה למנגל, מספיק בהחלט.

    אחרי הצלייה, חשוב לתת לסטייקים מנוחה קלה של 5 דקות לפחות (מכוסים ברדיד אלומניום) לפני שפורסים ומגישים, וזאת על מנת שישמרו על העסיסיות שלהם.



    0 תגובות