ח"כ אשר: "הממשלה בורחת מהשקעה רצינית בתשתיות במירון"

    אסתי פלד No Comments on ח"כ אשר: "הממשלה בורחת מהשקעה רצינית בתשתיות במירון"

    ח"כ יעקב אשר על הילולת הרשב"י: "הממשלה הייתה צריכה קודם כל לקבל החלטה להשקיע באתר הזה סכומי עתק כדי להתאים אותו שיוכל לקבל 200-300 אלף איש. אפשר לעשות את זה אבל הממשלה בורחת מזה, הם רוצים רק שיבואו כמה שפחות אנשים"

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ יעקב אשר שוחח הערב (שלישי) עם אבי רבינא במהדורה המרכזית והתייחס לניסיונות הקואליציה להביא את החרדים לממשלה. "אף אחד לא רוצה לבוא לממשלה הזו כי היא ממשלה רעה. שבנט ישאל את הבוס שלו ליברמן אם אנחנו מודרים או לא. רק אתמול הוא הודיע שמבחינתו החרדים לא יהיו בממשלה".

    לדברי אשר: "הממשלה הזו נמצאת בהחייאה. אחת הדרכים להחיות ממשלה זה לדבר, להצטלם ולהראות שכאילו הכל בסדר. הממשלה הזו פוגעת ולוקחת את המדינה היהודית אחורה בכל נושא הדת וההלכה וודאי שאין לנו מקום שם. אלה פרפורי גסיסה. עדיין לא נקבע המוות אבל ודאי שאי אפשר לנהל ככה ממשלה. הם לא מצליחים עכשיו בהרבה מהדברים שהם רצו להמשיך ולהזיק".

    "התפקיד שלנו זה לעשות כל מאמץ כדי לגמור את הסאגה הזו ולהקים ממשלה אחרת – להערכתי עם קצת מאמץ וויתורים זה אפשרי. כל הסיבה שאין ממשלת ימין זה מחשבונות אישיים. אנשים שנמצאים בקואליציה הזו לא שייכים לשם, זה אילוץ".

    אשר התייחס לחרם על הוועדות: "אנחנו צריכים לעשות את הכל, לא עושים את הכל. אנחנו חושבים שהליכוד טועים בעניין החרם על הוועדות. יש לנו ויכוח על זה".

    הוא הוסיף: "אנחנו נמצאים בתוך גוש ולצערי הרב עד לרגע זה לא קיבלו את המלצתנו למרות שחלק גדול מחברי הליכוד חושבים כמונו בעניין הזה. המחאה בנושא לא תעזור וביהמ"ש לא יתערב נגד הממשלה הזאת ולכן ככל שאנחנו יכולים להגביר את כוחנו בוועדות זה יתן לנו יותר אופציות. אנחנו לא עוזבים את זה. גפני מעלה את זה בכל ישיבה של הנהלת האופוזיציה".

    ביחס לאפשרות של הממשלה עם גנץ, אמר אשר: "הדברים השתנו. בפעם הקודמת כחול לבן הייתה סיעה גדולה, היום הליכוד היא 33 מנדטים וגנץ 8 – אבל צריך לעשות כל מאמץ כדי לגרום לכך שתהיה ממשלה חלופית עוד בכנסת הזו, גם אם זה בקולות של גנץ. אנחנו וגנץ חולקים את אותה רמת הערכה לראשי הממשלה הזו".

    ביחס למחלוקות בין הסיעות החרדיות, הבהיר אשר: "יש לנו שיתוף פעולה בין המפלגות החרדיות. היה סיפור קטן, התקשורת קיבלה כמה כותרות אבל אפשר להמשיך הלאה, אנחנו עובדים בתיאום מלא".

    עוד אמר אשר: "אני חושב שהציבור שלנו למד היטב מה קורה שמפצלים קולות וכשמצביעים לאנשים עם כיפה כזו או אחרת שישרתו את הציבור החרדי. אני מקווה שלא נצטרך להגיע לבחירות, אבל אם נגיע נעשה כל מאמץ וננצח".

    הוא התייחס להצעת החוק 'ממדים ללימודים': "אף פעם לא מנענו מענקים כאלה ואחרים ללוחמי ופורשי צה"ל, אמרתי אתמול בכנסת תארו לכם שהיום יושבת בקואליציה רע"מ שכנראה מתנגדת לנושא הזה, אבל הם עוד מקבלים תקציבי עתק. אם אנחנו היינו יושבים בקואליציה ואומרים שאנחנו נגד התכנית הזו התקשורת הייתה כותשת אותנו". 

    אשר מתח ביקורת על כך שהממשלה לא מספקת פתרון קבוע להר מירון. "יש לי תחושה שמתחם הקבר אולי יהיה מדולל, אבל בכבישים ובדרכים אנשים יכולים להתייבש וכדומה. הממשלה הייתה צריכה קודם כל לקבל החלטה להשקיע באתר הזה סכומי עתק כדי להתאים אותו שיוכל לקבל 200-300 אלף איש. אפשר לעשות את זה. הממשלה בורחת מזה, הם רוצים רק שיבואו כמה שפחות אנשים. זה מה שחסר לי בתכנית הזו. תפסיקו לשחק. תביאו החלטת ממשלה על השקעה של 400-450 מיליון ש"ח באתר הזה".

    הוא הבהיר כי ילחם למתן פיצויים גם לפצועי האסון: "אי אפשר להזניח את נושא הפצועים, הגשתי השבוע הצעת חוק בנושא. עד עתה חיכיתי שיעבור קודם הפיצויים למשפחות ההרוגים. ההצעה הקודמת שלי לא עברה פעמיים אבל בסוף הממשלה נאלצה לקבל את ההחלטה הזו והגיעו התוצאות".



    0 תגובות