הממשלה מתפרקת: ח"כ רינאווי זועבי ממרצ פורשת מהקואליציה

    אבי רבינא 6 Comment on הממשלה מתפרקת: ח"כ רינאווי זועבי ממרצ פורשת מהקואליציה

    לקראת בחירות? ח"כ ג'יידא רינאווי זועבי ממרצ הודיעה לפני זמן קצר כי היא פורשת מחברותה בקואליציה ומוותרת על תפקיד הקונסולית בשנחאי: "נתקלתי באטימות מוחלטת"

    נשאר לבד. בנט במליאה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דרמה נוספת במערכת הפוליטית: ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי ממרצ הודיעה לפני זמן קצר כי היא פורשת מחברותה בקואליציה ומוותרת על תפקיד הקונסולית בשנחאי.

    זועבי כתבה לראש הממשלה בנט ולשר החוץ לפיד: "נכנסתי לפוליטיקה מתוך תחושת שליחות כלפי החברה הערבית שאני מייצגת. לפני כשנה הצטרפתי לקואליציה כשקוויתי ועמלתי רבות להצלחתה משום שהשתכנעתי ששותפות ערבית יהודית בקואליציה מעין זו יכולה להוות אלטרנטיבה שלטונית אמיתית ויכולה להביא בשורה לחברה הערבית, דרך חדשה של שיוויון וכבוד", כתבה זועבי.

    "לצערי הרב בחודשים האחרונים ומתוך שיקולים צרים של פוליטיקה, ראשי הקואליציה העדיפו לשמר ולחזק את הצד הימני שבה. שוב ושוב ראשי הקואליציה העדיפו לנקוט בעמדות ניציות, נוקשות וימניות בסוגיות יסוד חשובות מאין כמותן לכלל החברה הערבית; אל אקצא והר הבית, שייח' ג'ראח, מפעל ההתנחלויות והכיבוש, הרס הבתים והפקעת הקרקעות בישובים הערבים בנגב, וכמובן חוק האזרחות, בנוסף, נתקלתי באטימות מוחלטת כלפי הצרכים האמיתיים של הישובים הערביים בדגש על תחומי פיתוח הרשויות המקומיות, סוגיות הדיור, התעסוקה והחינוך", הוסיפה הח"כ הפורשת.

    עוד כתבה זועבי: "החודש האחרון, חודש רמדאן, היה קשה מנשוא, המראות שהגיעו מהר הבית של שוטרים אלימים מול קהל מתפללים, הלווייתה של העיתונאית הפלסטינית שירין אבו עאקלה; הביאו אותי למסקנה אישית ערכית אחת בלבד. לא עוד. אינני יכולה להמשיך ולתמוך בקיומה של קואליציה שמתנכלת בצורה מחפירה זו כלפי החברה שבאתי ממנה".

    לדבריה "האמנתי ועודני מאמינה בשותפות ערבית יהודית בכל תחומי החיים, באקדמיה, בעסקים, וגם בפוליטיקה. אך האמנתי ועודני מאמינה ששותפות אמת בין ערבים ליהודים חייבת לבוא מתוך מקום שיווני ובגובה העיניים. בלי התנשאות, בלי אטימות ובעיקר בלי 'לעשות לנו הערבים טובה' שהנה משתפים איתכם פעולה, בקואליציה הזו נוצרו שני מעמדות, "קואליציה של מעלה" שהיא דורשת ומקבלת, ו"קואליציה של מטה" שהיא סוחטת ולוחצת. לא במקרה קואליציה של מטה היא תמיד ערבית.

    "לאור מה שציינתי מעלה, הנני מודיעה על הסרת מועמדותי לכל מינוי עתידי ועל הפסקת חברותי בקואליציה", כתבה זועבי.

    כזכור, לפני מספר חודשים הצביעה זועבי במפתיע נגד עמדת הממשלה בחוק הגיוס והפילה אותו בקריאה ראשונה. לאחר מכן הוחלט למנותה לתפקיד קונסולית בשנחאי על מנת שתפנה את מקומה בכנסת.

    פרישתה של זועבי מצטרפת לפרישת ח"כ עידית סילמן (ימינה) לפני כחודשיים ומקרבת משמעותית את הממשלה לסוף דרכה ועשויה להוביל לבחירות. עם פרישתה מונה האופוזיציה 61 מנדטים, מה שמאפשר לאופוזיציה להעביר את החוק לפיזור הכנסת.

    ח"כ עידית סילמן הגיבה: "רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר".

    ח"כ אבתיאסם מראענה (העבודה) הגיבה: "מצטערת מאוד לשמוע על פרישתה של ח״כ רינאוי זועבי ממרצ. הקואליציה הזאת היא עוגן חשוב בתוך המציאות המורכבת בארץ. היא דורשת מכולנו לקחת אחריות גדולה על המקום הזה. כל יום שהקואליציה הזאת שורדת הוא עוד יום שבו כמות האור גדולה מכמות החושך".

    ח"כ יריב לוין כתב: "ממשלת החידלון והכישלון של בנט ולפיד הפכה היום לממשלת מיעוט בכנסת. בנט נכשל בכלכלה, בביטחון, בכל תחום. עכשיו ברור לכולם שהממשלה איבדה את זכות הקיום. אנחנו נחליף במהרה את הממשלה הרעה והכושלת הזאת בממשלה טובה למדינת ישראל ולאזרחי ישראל".



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      אישה חכמה, תשמרו עותק מהנ"ל ותחליפו את המילה ערבים בחרדים

      1. למי שלא הבין (וכנראה יש לפחות 3 כאלה או שאנשי שמאל גם מבקרים באתרכם) כשהחרדים בקואליציה גם כולם טוענים שאנחנו הסחטנים…

    2. 4

      אתם רואים מה כותבת המנוולת
      שהשוטרים אלימים
      המחבלים שלה לא אלימים ורוצחים לא מיידים אבנים
      לא זורקים בקבוקי תבערה סכינים וזיקוקים
      ממש מחבלים לייט עדינים

    3. 3

      ואם זה תרגיל והיא תצביע נגד הפיזור, לא יהיה ניתן להעלות שוב את הצעת הפיזור במשך חצי שנה, לא? לה אין מה להפסיד מלשקר…