ביהמ"ש העליון: בית המחבל מהפיגוע בב"ב ייהרס, למעט אחת הקומות

    אליהו גרין No Comments on ביהמ"ש העליון: בית המחבל מהפיגוע בב"ב ייהרס, למעט אחת הקומות

    בית המשפט קבע כי אין להתערב בהחלטת המפקד הצבאי להרוס שלוש קומות במבנה שלגביהן הייתה למחבל זיקת מגורים, ואילו ביחס לקומת הקרקע שהיא קומת מחסנים נקבע כי לא הוכחה זיקה כזו ועל כן על המפקד הצבאי להימנע מהריסתה

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט העליון קיבל היום (חמישי) באופן חלקי עתירה למניעת הריסת המבנה שבו התגורר המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק לפני כחודש וחצי, ואישר להרוס את הבית למעט קומת הקרקע שלגביה נקבע כי בה אין למחבל זיקת מגורים.

    בית המשפט קבע כי אין להתערב בהחלטת המפקד הצבאי להרוס שלוש קומות במבנה שלגביהן הייתה למחבל זיקת מגורים, ואילו ביחס לקומת הקרקע שהיא קומת מחסנים נקבע כי לא הוכחה זיקה כזו ועל כן על המפקד הצבאי להימנע מהריסתה.

    בית המשפט שב והבהיר כי היעדר מעורבות או מודעות מראש של בני המשפחה ביחס למעשי המחבל נושאת אומנם משקל במכלול השיקולים שעל המפקד הצבאי לשקול בבואו להפעיל את סמכותו, אך היא אינה מהווה שיקול המכריע את הכף. "מכל מקום, במקרה דנן הוצגו בפני בית המשפט דברי שבח והלל של אבי המחבל לאחר הפיגוע, למעשה הטבח של בנו, ונקבע כי יש לתת לכך משקל בנסיבות העניין". בית המשפט הוסיף וציין כי אחד השיקולים המרכזיים שעל המפקד הצבאי לשקול הוא חומרת המעשה של המחבל, "ובענייננו מדובר בפיגוע חריג בחומרתו בו נקטלו בידי המחבל חייהם של חמישה אנשים חפים מפשע".



    0 תגובות