"כל העולם כולו": כל מה שהתרחש בעולם היהודי \\ אורי כהן

    מערכת האתר No Comments on "כל העולם כולו": כל מה שהתרחש בעולם היהודי \\ אורי כהן

    בחירות בצרפת, ל"ג בעומר בג'רבה ואפילו צעדת הדגלים בניו יורק גם היום בתום ה"מהדורה המרכזית" שודרה תוכנית "העולם היהודי" המסקרת מספר רב של ידיעות שקרו בעולם היהודי בימים האחרונים ובכלל | התכנית בהגשת איש "קול חי" אורי כהן | האזינו

    צילום: דוב בער הכטמן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שלושה מראשי תנועת חב”ד בעולם מופיעים ברשימת 963 האמריקנים ש”נאסר עליהם להיכנס לצמיתות לרוסיה” – בתגובה לסנקציות האמריקניות שהוטלו על רוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה.

    השלושה הם יו”ר המרכז לענייני חינוך של חב”ד הרב יהודה קרינסקי, יו”ר אגודת חסידי חב”ד העולמית העולמי הרב אברהם שם טוב, והשליח הראשי של חב”ד בקליפורניה הרב שלמה קונין.

    הרשימה, שפורסמה בשבת על ידי משרד החוץ הרוסי, מציגה אוסף רחב של חברי הממשל האמריקני, רפובליקנים, עיתונאים, מחוקקים שכבר מתו ואזרחים אמריקנים רגילים שלטענת משרד החוץ הרוסי “מסיתים לרוסיפוביה”.

    השמות הבולטים ברשימה הם הנשיא ג’ו ביידן, מזכיר המדינה אנטוני בלינקן ושר ההגנה לויד אוסטין – עליהם כבר הוטלו סנקציות, וכן שמות חדשים הכוללים את יו”ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, מנהיגת הרוב בסנאט צ’ארלס א. שומר, ומנהיג המיעוט בבית הנבחרים קווין מקארתי. ברשימה נמצאים גם מנכ”ל פייסבוק מארק צוקרברג ונשיא מיקרוסופט בראד סמית, לצד עיתונאים מ-ABC News, הניו יורקר, ניו יורק טיימס ו-CNN.

    הרשימה של משרד החוץ הרוסי מתארת ​​את הרב קרינסקי, מי שהיה ממזכיריו של הרבי מליובאוויטש כ”רב, מזכיר אגודת חסידי חב”ד”, הרב קונין כ”רב חבר הנהלת אגודת חסידי חב”ד”, והרב שמטוב כ”רב יו”ר ועד אגודת חסידי חב”ד”.

    משרד החוץ הרוסי לא פירט את הסיבה מדוע הוכנסו רוב האנשים לרשימץ הסנקציות, ולא הסביר מדוע הכניס לתוכה דווקא את הדמויות הבולטות בחב”ד. האיסור ימנע משלושת הרבנים לבקר ברוסיה, כולל העיירה ליובאוויטש.

     

    המשטרה בצרפת עצרה גבר מוסלמי תושב העיר ליון, העיר השנייה בגודלה בצרפת, בחשד שדחף והרג את שכנו, רנה חג'אג', קשיש יהודי בן 90. עוד נמסר בדיווח כי המוסלמי השליך את הקשיש היהודי חג'אג' מחלון הקומה ה-17 במגדל המגורים בו התגורר ברובע התשיעי של ליון. כאמור, המשטרה המקומית עצרה את המוסלמי והוא חשוד בסעיף של "הריגה בכוונה".

    על פי דיווח בעיתון מקומי של העיר ליון, "לה פרוגרס", החשד הוא כי בטרם הושלך הקשיש אל מותו התנהל ויכוח בינו לשכנו המוסלמי. על פי הדיווח חג'אג' זוהה כיהודי ואף חבש כיפה לראשו, אך המשטרה שללה לעת עתה את האפשרות כי הרקע לאירוע הוא אנטישמי.

    ביקור של ראש עיריית ניו יורק בבית כנסת בשבת, הוביל לרוגז בקרב מתפללים רבים, לאחר שהתרברב כי בזכות מדיניותו ישנה ירידה בכמות פשעי השנאה. ראש העיר ניו יורק, אריק אדמס, שנכנס לתפקידו בשנה האחרונה, זכה לתמיכה יוצאת דופן מצד המגזר החרדי בעיר הגדולה בארצות הברית.

    עם זאת, כשבחר לבקר בבית הכנסת 'פארק איסט' הדבר הוביל לתחושה של סיבוב יחסי ציבור ולאנטיגוניזם בקהל המתפללים. אדמס הגיע לבית הכנסת ביום השבת מלווה במאבטחיו ויועציו וכן בצלמים, כשהוא עוטה כיפת בד שחורה. הוא שוחח מעט עם ילדי הקהילה, ומסר נאום בן 15 דקות.

    על פי דיווח באתר החדשות המקומי 'ניו יורק פוסט', אדמס ששירת שנים רבות במשטרת ניו יורק וטען לאורך כל הדרך כי יוריד את אחוזי הפשיעה הגואים בעיר, אמר למתפללי בית הכנסת כי בחודש האחרון חלה ירידה של 40% בכמות פשעי השנאה בניו יורק. לפי אדמס, בחודש מאי דווחו 40 פשעי שנאה 'בלבד' – לעומת 67 באפריל. הוא הדגיש כי הוא "עדיין השוטר שעונה לקריאות לעזרה".

    אך יהודי ניו יורק, שסובלים ללא הרף משנאה ואנטישמיות, לא ממהרים להתרשם מנתון כזה או אחר ואף ציפו מראש העיר שיתייחס מפורשות לאנטישמיות בעירו. על פי ה'ניו יורק פוסט', נשיא בית הכנסת הרמן הוכברג עודד את המתפללים ששהו בנאומו של אדמס "לדבר, ולא לשתוק לו". "הנאום יכול היה להיות רלוונטי יותר לסוגיות האנטישמיות, הרווחות בעיר כיום", אמרו המתפללים. "הוא טוען שפשעי השנאה ירדו, אבל אנחנו לא מרגישים את זה"

     

    הסבב הראשון בבחירות לפרלמנט הצרפתי צפוי להתקיים ביום ראשון 05.06.22 – כלומר בחג השבועות עצמו, דבר שימנע מאלפי מצביעים שומרי מצוות להגיע לקלפי. בפרלמנט הצרפתי מיוצגים גם אזרחים המתגוררים מחוץ לצרפת. אזרחי צרפת המתגוררים בישראל, יחד עם אזרחים צרפתים המתגוררים באיטליה, יוון, טורקיה, קפריסין, מלטה, סן מרטין והוותיקן, יבחרו שוב את נציג המחוז שלהם בפרלמנט בצרפת.

    תאריך הבחירות שחל ביום חג בישראל, צפוי להשפיע בעיקר על מי שכיהן בתפקיד ב-9 שנים האחרונות ונבחר בעבר ברוב מוחץ (88%) על ידי המצביעים הצרפתים המתגוררים בישראל – חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב. אמנם תינתן אפשרות להצביע דרך האינטרנט מספר ימים קודם לכן (מיום שישי 27.05.22 עד ה-01.06.22) אך מדובר באמצעי יחסית חדש שלא מוכר למצביעים, בטח לא המבוגרים שבהם, שמהווים חלק לא מבוטל מקהל המצביעים המתגוררים בישראל.

    חבר הפרלמנט מאיר חביב ידוע כחבר פרלמנט לוחמני אשר התגייס אין ספור פעמים במאבקים נגד האנטישמיות בצרפת, ההכרה באנטי-ציונות כאנטישמיות, יזם והוביל את החקירה הפרלמנטרית בצרפת על רצח שרה חלימי הי"ד ומאבקים ציבוריים רבים. בשל דעותיו והקרבה שלו לישראל, הוא אישיות מאוימת בצרפת והוא חי תחת אבטחה.

     

    מצעד התמיכה המסורתי בישראל חזר ביום ראשון לרחובות ניו יורק לאחר הפסקה בת שלוש שנים בשל הקורונה, במהלכו עשרות אלפי אנשים נשאו את דגלי ישראל וצבעו את מנהטן בכחול ולבן. המצעד, שלא התקיים מזה שנתיים בשל מגפת הקורונה, נערך בשדרה החמישית במנהטן תחת הסיסמה "כולנו ביחד", בצל התגברות האנטישמיות בניו יורק ואירועי הטרור בישראל.

    את המצעד הובילו מושלת מדינת ניו יורק וראש העיר אריק אדמס, לצד אישי ציבור מישראל, בראשם שר הביטחון בני גנץ, שר התפוצות נחמן שי, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, ח״כ אופיר אקוניס, ח״כ גלעד קריב וח״כ גילה גמליאל, גם השגריר לאו״ם גלעד ארדן והקונסול בניו יורק אסף זמיר השתתפו במצעד. המצעד הוא יוזמה משותפת של ארגון JCRC ניו יורק, הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA) שהיא ארגון הגג של הקהילה היהודית בניו יורק, והקונסוליה הכללית של ישראל בעיר, והוא מתקיים מדי שנה בשדרה החמישית בניו יורק מאז שנת 1965.

    במצעד משתתפת גם משלחת דיפלומטית של שגרירי או"ם ודיפלומטים מרחבי העולם במסגרת יוזמה שמוביל שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן כדי להפגין גם באו״ם את התמיכה הפומבית בישראל. בקבוצת הדיפלומטים צועדים שגרירים מאוסטרליה, בהוטן, נאורו, בולגריה, גואטמלה, צ׳כיה, לטביה, ברזיל ואחרות וכן דיפלומטים ממשלחות רבות לאו״ם. ״אל מול האפלייה כנגד ישראל במוסדות האו״ם ובקהילה הבינלאומית מרגש אותי מאד לראות נציגים בכירים של מדינות שמתאחדים כדי להמחיש את תמיכתם בנו. בימים בהם ישראל שוב חווה טרור רצחני והאנטישמיות ברחבי העולם גואה, ישנה חשיבות גדולה בעמידה איתנה ופומבית לצד מדינת ישראל והקהילות היהודיות״, אמר השגריר ארדן.

    יהודי חובש כיפה הותקף על ידי שני מוסלמים בקורסו סן גוטרדו (San Gottardo) בעיר מילאנו שבאיטליה. על פי הדיווח בתקשורת המקומית, היהודי הותקף על ידי שני ערבים שרדפו אחריו ברחוב ופגעו בו בשבת האחרונה בשעות אחר הצהריים המאוחרות, בעת שחזר הביתה. האיש שהותקף סיפר כי השניים שאלו אותו אם הוא יהודי, וכשענה בחיוב, חטף מטר של יריקות וקללות נמרצות.

    ילדי גן בית רחל מ'בית ספר תורה וחינוך' באי ג'רבה בטוניס, חגגו עם הצוות את לג' בעומר באופן מיוחד. הילדים נכנסו לתוך 'מערה' שהצוות הקים, כדי שיבינו את המושג מערה, הילדים שרו בהתלהבות גדולה את 'בר יוחאי'. בית הכנסת בג'רבה הוא אחד העתיקים באפריקה ואתר עלייה לרגל של יהודים. על פי המסורת, המקום הוא בן 2,500 שנים ונבנה באמצעות שרידי בית המקדש הראשון.

    לראשונה במדינה גרמנית, בית חולים יפתח בית כנסת ומטבח כשר, עד עכשיו לנוצרים הייתה אפשרות תפילה, אך לא ליהודים, היום ייחנך מקום תפילה ומטבח כשר במדינת תורינגיה (Thüringe) בגרמניה. תאגיד השידור הגרמני DW מדווח, כי בית החולים, וולדקליניקן אייזנברג, (Waldkliniken Eisenberg) הרחיב את המטבח והתפריט שלו כדי להעניק שירות למטופלים יהודים שרוצים אוכל כשר וגם מקום להתפלל.

    בבניין יש גם מעלית שבת כדי שמשפחות המטופלים היהודים יוכלו לעלות לקומות הגבוהות גם בשבת. ראש ממשלת תורינגיה, בודו רמלו, ישתתף בטקס הפתיחה, וכך גם הנשיאה לשעבר של המועצה המרכזית של היהודים בגרמניה, שרלוט קנובלוך, כמו גם רב מדינת תורינגיה, הרב אנדראס נחמה ורבנים אחרים. הפרויקט לא הוקם ביוזמת אף סוכנות ממשלתית, והוא גם לא נוצר במסגרת חגיגות השנה של 1,700 שנות חיים יהודיים בגרמניה. הפרויקט הוא של הבית חולים.



    0 תגובות