"תחקיר" הרשות הפלסטינית טוען: "צה"ל ירה במכוון בעיתונאית"

    שלמה ריזל No Comments on "תחקיר" הרשות הפלסטינית טוען: "צה"ל ירה במכוון בעיתונאית"

    לטענת התובע הפלסטיני "העיתונאית נהרגה מקליע בזמן שניסתה לברוח, וחייל צה"ל ירה בראשה". שר הביטחון הגיב: "שקר גס ובוטה. למרות פניות רבות של הצד הישראלי, הפלסטינים מסרבים לשתף פעולה"

    יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרשות הפלסטינית פרסמה היום (חמישי) את ממצאי "תחקיר" מותה של כתבת אל ג'זירה, שירין אבו עאקלה שנהרגה בג'נין. לטענת התובע הפלסטיני "העיתונאית נהרגה מקליע בזמן שניסתה לברוח, וחייל צה"ל ירה בראשה".

    שר הביטחון בני גנץ הגיב לדו"ח: "מדינת ישראל מצרה על מותה של שירין אבו עאקלה, צה"ל מבצע תחקיר בנושא בכדי להגיע לחקר האמת. כל טענה שצה"ל פוגע בכוונה בעיתונאים או בבלתי מעורבים היא שקר גס ובוטה.

    "צה"ל פועל מול טרור רצחני, שגבה בשבועות האחרונים את חייהם של 20 בני אדם. רבים מהטרוריסטים יצאו מאזור ג'נין, שהוא האזור בו אירע האירוע המדובר.

    "אנחנו פועלים תמיד, תוך התמקדות בפגיעה בטרוריסטים והימנעות ככל שניתן מפגיעה בבלתי מעורבים. כך נמשיך לעשות. תחקירים והפקת לקחים לא מבצעים במסיבות עיתונאים, אלא בחדרים הסגורים, ותוך העברת מידע.

    "למרות פניות רבות של הצד הישראלי, הפלסטינים מסרבים לשתף פעולה, מה שמעלה את השאלה האם הם באמת רוצים להגיע לחקר האמת. גם כיום אני קורא לרשות הפלסטינית להעביר לידינו את הקליע ואת כלל הממצאים. אנו מוכנים ונכונים לקיים תחקיר בשיתוף גורמים בינלאומיים גם כעת.

    "מי שמאמין לעצמו, לא מפחד. מי שיודע שהוא פועל מול הטרור, ונמנע מפגיעה בבלתי מעורבים, רוצה לדעת את האמת, ולחשוב מה ניתן לעשות בכדי לשמור על חיי אדם.

    "החקירה החד צדדית, והניסיונות להאשים את חיילי צה"ל בפשעי מלחמה תוך קידום תחקירים שקריים כמו זה שפורסמו ברשת CNN, פוגעים ביכולת להגיע לשקט וליציבות באזור, ונותנים רוח גבית לטרור.

    "צה"ל הוא צבא מוסרי. אני נותן ללוחמיו את כל הגיבוי וגאה לעמוד בראש מערכת ביטחון שפועלת בכל מקום ובכל זמן, במטרה להגן על אזרחי ישראל".



    0 תגובות