צעדת הדגלים ביום ירושלים; חשש מהתלקחות בהר הבית

    חדשות קול חי 1 Comment on צעדת הדגלים ביום ירושלים; חשש מהתלקחות בהר הבית

    חשש במערכת הביטחון: פלסטינים עשויים להתבצר במסגד אל-אקצא כבר הלילה לפגוע ביהודים שיעלו להר הבית משעות הבוקר | "עלינו לעשות מעשה גדול כדי שהכיבוש ותומכיו יבינו שהפגיעה באל-אקצא תגרום לרעידת אדמה", אמר בכיר חמאס חאלד משעל

    מהומות בהר הבית צילום: ארכיון. דוברות המשטרה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי שהתכנסו לישיבה של כל הפלגים בעזה, בחמאס ממשיכים לאיים לקראת צעדת הדגלים המתוכננת למחר בירושלים, וח'אלד משעל, אחד מבכירי ארגון הטרור, קרא  ל"בני האומה הערבית והאסלאמית" לצאת מחר ליום זעם, במקביל לצעדת הדגלים של יום ירושלים. "עלינו לעשות מעשה גדול כדי שהכיבוש ותומכיו יבינו שהפגיעה באל-אקצא תגרום לרעידת אדמה", אמר משעל. נוכח ההיערכות הישראלית לקראת התבצרות פעילי טרור בתוך מתחם הר הבית כבר הלילה טען משעל כי ייתכן שישראל מתכננת להשתלט מחר או בימים הקרובים על מתחם הר הבית.

    הערב, עוד לפני צאת השבת, התכנסו עשרות צעירים קיצוניים בשער שכם ורקדו עם דגלי ישראל. הפלסטינים דווחו על עימותים ומעצרים במקום עקב ההתנגדות המקומית וההתפרעויות שעוררו שם. בחדשות 12 פורסם כי במערכת הביטחון מתחדדת ההערכה שמוקד האירועים יהיה מחר הר הבית. החשש במערכת הביטחון הוא שעשרות או מאות פלסטינים עלולים להתבצר במתחם אל-אקצא, לפגוע ביהודים שיעלו להר הבית משעות הבוקר, ולעורר פרובוקציות.

    כזכור, ביום שישי אישרו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ, בתום הערכת מצב, את קיום מצעד הדגלים במתכונתו המקורית – כולל שער שכם והעיר העתיקה בירושלים. "אנחנו רשאים ויכולים לעשות בעיר הבירה שלפני איזה מצעד שאנחנו רוצים", הבהיר שר הביטחון גנץ.

    "אין לנו כוונה להפר שום סטטוס קוו בהר הבית", תועד גנץ בשיחת זום עם פעילי כחול לבן. "המשטרה שם כדי למנוע מאנשים להצטרף ולייצר חיכוך מכוון. אני לא תמים ויודע שיש גם כאלה. אני קורא לכל המשתתפים לבוא ולכבד וכמובן להמשיך לריקוד עם הדגלים ברחבת הכותל, אך יחד עם זאת מבקש שלא להיגרר לפרובוקציות של גורמים שרוצים להצית את החיכוך", הוסיף שר הביטחון.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ותחזינה עינינו בשובך לציון במהרה בימינו עוד השנה, אמן סלה!