רעידת אדמה שמקורה בקפריסין הורגשה בצפון הארץ ובירושלים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on רעידת אדמה שמקורה בקפריסין הורגשה בצפון הארץ ובירושלים

    רעידת האדמה מצטרפת לשורה של רעידות קלות שהורגשו בתקופה האחרונה בצפון הארץ, מהן ארבע בחודש פברואר

    צילום: pixabay
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רעידת אדמה הורגשה הלילה (בין חמישי לשישי) בישראל באזור ירושלים ובצפון הארץ. מדובר ברעידה בעוצמה 5 בסולם ריכטר, שמקורה בקפריסין. בחסדי שמים לא דווח על נפגעים או נזק.

    יש לציין כי לא מדובר ברעידת האדמה הראשונה בחודשים האחרונה והיא מצטרפת לשורה של רעידות קלות שהורגשו בתקופה האחרונה בצפון הארץ.

    בחודש פברואר השנה הורגשו ארבע רעידות אדמה בצפון הארץ, שתיים מהן בתוך יממה. הראשונה הייתה בשעת ערב בעוצמה של 3.5 והשנייה כמה שעות מאוחר יותר בדרגה 3.1, במרחק של 14 ק"מ צפונית-מזרחית לבית שאן. רעידות קלות נוספות הורגשו מאז.

    בפיקוד העורף מסבירים: כך פועלת מערכת ההתרעה מפני רעידות אדמה

    ראש המועצה האזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום התריע בריאיון ל'קול חי', כי אזור הצפון אינו ערוך לרעידת אדמה משמעותית שעשויה להתרחש חלילה וכי תושבי האזורים המועדים מופקרים לנפש. "ושוב, תוך פחות מחודש – שתי רעידות אדמה באזורנו בתוך שעות ספורות", אמר גרינבאום. "כשתבוא הרעידה הגדולה, ולצערנו ההיסטוריה מראה שהיא תבוא, אף אחד ממקבלי ההחלטות במדינת ישראל לא יוכל להגיד שהופתע ושהכתובת לאסון לא הייתה על הקיר".

    הוא הזהיר: "מבזק קטן, כותרת או שתיים וכולם ממשיכים הלאה כאילו לא קרה דבר. אין אסטרטגיה אמיתית, אין תוכנית לחיזוק מבנים, אין היערכות מצילת חיים לקטסטרופה הגדולה שעומדת בפתח. תושבי האזור שחיים על השבר הסורי אפריקני ונמצאים בנקודה הכי בעייתית בישראל פשוט מופקרים לנפשם. אדוני ראש הממשלה – זה הדקה ה-90 וזה הזמן להתעורר".

    הנחיות פיקוד העורף להתנהגות נכונה בזמן רעידת אדמה:

    השוהים במבנה – אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים, או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

    השוהים בחוץ – יש להישאר בשטח הפתוח ולהתרחק ממבנים, מעצים, מכבלי חשמל ומפריטים שעלולים ליפול ולסכן אתכם.

    הנוסעים ברכב – יש לעצור את הרכב בצד הדרך לחכות בתוכו עד שרעידת האדמה תיפסק.



    0 תגובות