למרות הסיכויים הנמוכים: האופוזיציה ממשיכה במאמצים למנוע את הבחירות

    איתי גדסי ואבי רבינא No Comments on למרות הסיכויים הנמוכים: האופוזיציה ממשיכה במאמצים למנוע את הבחירות

    באופוזיציה מצהירים על מצהירים כל העת על מאמצים להקמת ממשלת מיידית ללא הליכה לבחירות, אך במקביל מנהלים משא ומתן על תאריך מוסכם. גפני הודיע לנתניהו: התאריך המוסכם על דגל התורה – 25 באקוטובר

    צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נמשכים המאמצים למניעת הבחירות, במקביל למשא ומתן לתאריך מוסכם: יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני הודיע לראש האופוזיציה, בנימין נתניהו -לאחר התייעצות שקיים עם מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א והציג בפניו את השיקולים בתאריך הבחירות- כי "אנחנו עושים כל מאמץ כדי למנוע את הבחירות המיותרות הללו", אך "באם לא נצליח אזי התאריך המוסכם הוא יום שלישי ל' בתשרי תשפ"ג – 25 לאוקטובר 2022". בשעה זו טרם ברור האם החוק לפיזור הכנסת יובא היום (שני) להצבעה במליאה בקריאה ראשונה.

    מוקדם יותר, התייחס גפני לאמירה של ח"כ מיקי זוהר כי "החרדים ישבו איתנו כמו ילדים טובים": "אנחנו לא נהיה ילדים טובים, יש לנו את העמדות שלנו. אנחנו רוצים שנתניהו יהיה ראש הממשלה, אבל כל הספינים לגבי עם מי נשב – אנחנו עם הליכוד, למרות האמירה הלא חברית הזו‎", אמר גפני.

    לדבריו "אני עדיין רואה אפשרות לממשלה חלופית ולא בחירות, אמנם פחות אופטימי מבשבוע שעבר אבל עדיין עושה כל מאמץ. אני לא מזלזל בבעיות, יש לגוש שלנו רוב מוצק בכנסת ואם כולם היו יחד היה אפשר להרכיב ממשלה‎". את הדברים אמר בראיון לתכנית 'בחצי היום' ב'כאן רשת ב'.

    יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בפתח ישיבת הסיעה: "סיכמנו בישיבת ראשי מפלגות האופוזיציה לעשות הכל כדי לדחות את פיזור הכנסת לשבוע הבא כדי להקים ממשלת ימין". לדבריו "נהפוך כל אבן כדי למנוע בחירות".

    צילום: ערוץ הכנסת

    צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

    מנגד, שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ הבהיר היום בפתח ישיבת הסיעה: "נעשה הכל בכדי שלא תקום ממשלה חלופית בכנסת הזו בהובלת נתניהו ונלך לבחירות בראש מורם".

    גנץ אמר: "הממשלה הנוכחית היא ממשלה טובה – עצרנו ברבע הדרך, והמטרה שלנו תהיה להמשיך מהנקודה הזו בממשלה הבאה. כפי שכבר אמרתי, היה ראוי שניאבק על קיומה של הממשלה, אני באופן אישי פעלתי מול הגורמים הנדרשים בקואליציה בכדי שהממשלה תחזיק מעמד. נצא לבחירות מתוך מטרה להקים אחריהן ממשלת אחדות רחבה ויציבה שתאריך ימים. אעשה כל מה שאפשר בכדי שאחרי הבחירות, תוקם ממשלה שתשקף את כל גווני החברה הישראלית. זה נכון בכלל וזה נכון במיוחד בתקופה הזו של מחלוקות, שסעים וחוסר יציבות פוליטית. זו הדרך הטובה ביותר ולדעתי גם היחידה האפשרית להתיר את הפלונטר".

    שר האוצר, איווט ליברמן – לו אחריות בלתי מבוטלת למשבר הפוליטי ורצף מערכות הבחירות, חשף כי עלות הבחירות המוערכת היא 2.4 מיליארד ש"ח ואמר: "אני מקווה שמי שאחראי על פיזור הכנסת ועל ההוצאה הענקית והמיותרת הזאת ישלם את המחיר בבחירות הקרובות".



    0 תגובות