מחובר למכשירים רפואיים: חמאס פרסם תיעוד של הישאם א-סייד המוחזק ברצועה

    שלמה ריזל 5 Comment on מחובר למכשירים רפואיים: חמאס פרסם תיעוד של הישאם א-סייד המוחזק ברצועה

    בתיעוד נראה א-סייד, המוחזק ברצועה 8 שנים – מחובר למכשירים רפואיים ובמצב בריאותי ירוד. שר החוץ לפיד: "קורא לקהילה הבינלאומית לגנות את החמאס על התנהגותו הלא אנושית"

    12:27
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on איך מגיעים לפסח ברוגע? דיתי וינשטיין מגלה את הסודות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארגון הטרור העזתי, חמאס מפרסם היום (שלישי) תיעוד של הישאם א-סייד, האזרח הישראלי שמוחזק ברצועה זה 8 שנים, מחובר לחמצן ונראה במצב בריאותי ירוד.

    ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "חמאס מחזיק בשני אזרחים פגועי נפש, חולים וסובלים, וזאת בניגוד לכל החוקים והדין הבינלאומי. הפצת סרטון של אדם חולה זה מעשה מתועב ונואש. מדינת ישראל רואה בחמאס אחראי למצבם הבריאותי של האזרחים השבויים.

    "בנוסף, חמאס מחזיק בגופות שני חיילי צה"ל, הדר גולדין ז"ל ואורון שאול ז"ל, גם זאת בניגוד לדין הבינלאומי. הישאם א-סייד איננו חייל, אלא אזרח ישראלי פגוע נפש שחצה את הגבול לרצועת עזה מספר פעמים קודם לכן. חמאס מעכב כל סיכוי לעסקה. פעולות חמאס מהוות הוכחה כי מדובר בארגון טרור ציני ונפשע. מדינת ישראל תמשיך במאמציה להשבת השבויים והנעדרים כל העת באחריות ונחישות".

    שר החוץ יאיר לפיד הגיב להודעת החמאס: "ישראל רואה בחמאס את האחראי הישיר למצבם של האזרחים שהוא מחזיק בניגוד לחוק הבינלאומי. מדובר בשני פגועי נפש והחזקתם בשבי במשך שנים הוא מעשה של אכזריות בלתי נתפסת. חמאס גם מחזיק בגופות שני חיילי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול ז"ל תוך רמיסה של כל גבולות המוסר והדין הבינלאומי. פעולות חמאס הן הוכחה כי מדובר בארגון טרור מתועב שמחזיק את אזרחי עזה כבני ערובה שמשלמים את מחיר פעולותיו.

    לפיד הוסיף: "אני קורא לקהילה הבינלאומית, כולל ארגון הבריאות העולמי, הצלב האדום הבינלאומי והארגונים העוסקים בפגועי נפש, לגנות את החמאס על התנהגותו הלא אנושית ולדרוש ממנו לפעול על פי הדין הבינלאומי ולשחרר את האזרחים ואת הגופות שהוא מחזיק. מדינת ישראל תמשיך לעשות את כל המאמצים על מנת להחזיר את חיילי צהל ואזרחי ישראל הנמצאים בשבי החמאס".

    יו"ר הכנסת לשעבר, חה"כ יולי אדלשטיין (הליכוד) הגיב: החמאס אחראי על בריאותו של הישאם א-סייד, אזרח ישראלי חף מפשע, הסובל מסכיזופרניה. החמאס צריך להעביר אותו לידיים ישראליות עוד היום, אחרת – כל התדרדרות במצבו תהיה על אחריותם ותהיה חייבת לגרור תגובה קשה וחסרת פרופורציה מישראל. לקחי העבר הראו לנו שעם טרוריסטים לא מנהלים משא ומתן. טרור מנצחים רק בעוצמה וביד קשה – כך היה וכך נעשה".

    באפריל 2015 חצה א-סייד, צעיר בדואי תושב חורה הלוקה בסכיזופרניה את הגבול לעזה דרך מטעי קיבוץ ארז. בעבר חצה א-סייד את הגבול פעמיים והוחזר.

    ארגון הטרור העזתי מחזיק זה מספר שנים בארבעה אזרחים ישראלים שנקלעו לרצועה בזמנים שונים: אברה מנגיסטו שמוחזק מאז 2014, הישאם א-סייד שנכנס לרצועה בשנת 2015, ג'ומעה אבראהים אבו ענימה שנכנס לרצועה ב-2016 ואלמוני נוסף כבן 20, בן לפלסטיני תושב עזה, שנכנס לרצועה ב-2017. זאת, נוסף לגופותיהם של החיילים הדר גולדין ואורון שאול שבידי החמאס מאז מבצע "צוק איתן".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      אתם יכולים להשאיר אותו אצלכם. עד שהאומה הבדואית תישבע אמונים לעם ישראל

      1. נכון. אין אבדל בן חמס לבדועים אני יזקיר מי עסה את הפיגוע בבאר שבעה..1

    2. 4

      שישאר שם וגם ימות שם. לא צריכים עוד צרות, הם יבואו לבד

    3. 3

      שימו לב שניה לפני שמרים את התעודת זהות רואים אותו בלי מסיכה

    4. 2

      שימו לב שניה לפני שרואים את התעודת זהות רואים אותו בלי מסיכה