לקראת הילולת האור החיים: המשטרה ערכה סיור היערכות בהר הזיתים

    נתי קאליש No Comments on לקראת הילולת האור החיים: המשטרה ערכה סיור היערכות בהר הזיתים

    בימים האחרונים נערך סיור בהר הזיתים בהשתפות הדרגים הבכירים במשטרת ירושלים, נציגי עיריית ירושלים, המשרד לשירותי דת ומועצת בתי העלמין בירושלים, על מנת לבחון מקרוב את התוכניות להסדרת עלייתם של ההמונים לציון האור החיים ביום ההילולא

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הכנות אחרונות לקראת הילולת האור החיים הקדוש שתתקיים בעוד כשבועיים בהר הזיתים בירושלים: בימים האחרונים נערך סיור במקום בהשתפות הדרגים הבכירים במשטרת ירושלים, נציגי עיריית ירושלים, המשרד לשירותי דת ומועצת בתי העלמין בירושלים, על מנת לבחון מקרוב את התוכניות להסדרת עלייתם של ההמונים לציון ביום ההילולא. במהלך הסיור נידונו כל הנושאים הקשורים בעלייה לציון, החל משלב התחבורה ועד לחזרת המתפללים לביתם. 

    בפתח הדיון הציגו נציגי המשטרה את הנתונים, לפיהם מדובר בהילולא השנייה בגודלה אחרי מירון. על פי נתוני המשטרה צפויים להגיע למקום 65,000 איש ביממה של ההילולא. בהתאם ללקחים שהופקו מאסון מירון ומניהול ההילולא השנה במירון, הוחלט על הקמת חפ"ק משותף שיתכלל בין כלל הגורמים, משטרה, מד"א, כיבוי אש ומועצת בתי העלמין. 

    המשימה שהציבו במועצת בתי העלמין בהכוונתו של יו"ר הנהלת מועצת בתי העלמין צוריאל פורת, הייתה לאפשר לכל המתפללים המבקשים לעלות ולהתפלל לעשות זאת ללא הגבלה, יחד עם שמירה והקפדה על כל הכללים המונעים סכנת חיים. כמו כן עלתה במהלך הסיור, שאלת אבטחת המתפללים בהיבט הביטחוני. במשטרת ישראל הציגו את התכניות הנדרשות על מנת לאשר את קיום ההילולא. יישום התוכניות בפועל יתאפשר אודות להתגייסותם של ראש העיר ירושלים מר משה ליאון, מ"מ וסגן ראש העיר הרב צביקה כהן, מנהל האגף למבני דת הרב יצחק הנאו, ומנכ"ל המשרד לשירותי דת מוני מעתוק שפעלו להשגת תקציב עבור ההכנות הנצרכות להילולא. 

    בשנה שעברה הוקמו באזור הציון גשרים להולכי רגל מהכביש ועד לציון. גשר אחד לגברים להלוך, גשר לגברים לחזור. וכן שני גשרים לנשים. על פי יועצי הבטיחות שהיו שותפים להכנות, השנה יש צורך בהקמת גשר נוסף על מנת למנוע אסון חלילה, מה שגרם להגדלה בעלות התקציבית של ההכנות לקראת ההילולא. 

    יו"ר הנהלת מועצת בתי העלמין צוריאל פורת: 'אני רוצה להודות לראש העיר ירושלים מר משה ליאון, למ"מ וסגן ראש העיר הרב צביקה כהן, למנכ"ל המשרד לשירותי דת מוני מעתוק, על התגייסותם להשגת תקציב לקיום הילולת האור החיים הקדוש. אני מתפלל ומייחל, שנוכל להיות אנשי בשורה ולבשר לעם ישראל, שכל החפצים בכך יוכלו לעלות בשלום ובבטחה לציון הקדוש ביום הילולא' 



    0 תגובות