יעקב ברדוגו: "לימין יש 63 מנדטים בפוטנציאל, חייבים להביא אותם לקלפי"

    אסתי פלד No Comments on יעקב ברדוגו: "לימין יש 63 מנדטים בפוטנציאל, חייבים להביא אותם לקלפי"

    הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "הנאום של לפיד אתמול היה קמפיין בחירות לכל דבר. עיקרון הקמפיין שלו זה מדינת כל אזרחיה מול מדינה יהודית" | "על פי כל המחקרים יש לימין גרעין ברזל של כ- 63 מנדטים בפוטנציאל. כל השאלה זה איך מדרבנים אותם, איך מחברים אותם למערכה שיבואו להצביע"

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו שוחח עם אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" על המערכת הפוליטית ונתן את פרשנותו לאירועים שעל סדר היום: "הנאום של לפיד אתמול על חשבון החדשות במהדורות הערב היה קמפיין בחירות על מלא, כנראה שליו"ר וועדת הבחירות השופט יצחק עמית זה לא מזיז. אתמול הוא מכר לנו את הקמפיין שלו. הישראליות מול היהדות, מדינת כל אזרחיה מול מדינה יהודית".

    "חשוב לציין" הוסיף ברדוגו, "שהישראליות הזו כוללת את מצביעי הרשימה המשותפת ורע"מ. הם הפרטנרים שלו אל מול המחנה שרוצה זהות יהודית. לא סתם הוא הלך ליד ושם ולא לכותל, זה כדי לרצות את הערבים שגם הם אולי רואים בשואה אירוע טראומתי כלל עולמי שהם יכולים להזדהות איתו".

    בנוגע למפלגת ימינה אמר ברדוגו: "מתן כהנא השאיר היום לשקד את יחידות המימון של ימינה, גם את החובות שאיתם אולי אפשר להסתדר. כנראה ששקד ביקשה את זה מכהנא כדי לסחור עם זה עם שותפים פוטנציאלים. זה לא הצעד הכי חכם מצידו לוותר על זה. אני מעריך ששקד לא תרוץ עד הסוף".

    בהתייחסו למצב גוש הימין בסקרים אמר: "על פי כל המחקרים יש לימין גרעין ברזל של כ- 63 מנדטים בפוטנציאל. כל השאלה זה איך מדרבנים אותם, איך מחברים אותם למערכה שיבואו להצביע. מצביעי החרדים והציונות הדתית באים תמיד לקלפי, מי שלא בא זה מצביעי הליכוד שאותם חייבים להמריץ. הליכוד יעמוד פה במבחן".

    "נתניהו ימקד את הקמפיין שלו בצד הכלכלה והביטחון האישי" הסביר ברדוגו, "מה שיככב בקמפיין הבחירות זה למשל חברת מפלגתו מירב בן ארי שאמרה עליו שהיה שר אוצר הכי גרוע במדינה. והאמירה שלו עצמו שהוא לא מבין כלום בכלכלה. הנושא הכלכלי הוא צד חזק של הליכוד והימין".

    ברדוגו הסביר את השוני בין מערכת הבחירות הקודמת לזו הנוכחית: "בפעמים הקודמות לפיד כביכול לא התמודד על ראשות הממשלה, הפעם הקרב הולך להיות גושי על מלא, וכל צד ירצה את המפלגה הגדולה ביותר, לפיד לא יש ללפיד גם קרב בתוך גוש השמאל, זה קשה לשתות את מרץ והעבודה וגם לשמור אותם מעל אחוז החסימה".

    "נתניהו יצטרך להציג את עצמו כמנהיג מול החובבניות של לפיד. זה לא מה שהיה במערכות הקודמות זה מלחמה ראש בראש נתניהו מול לפיד. גנץ מנסה לייצר עכשיו קמפיין סביב מינוי הרמטכ"ל, וללפיד יש מלחמה איתו על קולות העבודה".

    האזינו לריאיון המלא של הפרשן יעקב ברדוגו:



    0 תגובות