ראש הממשלה לפיד יצא לביקור מדיני בצרפת

    שלמה ריזל 2 Comment on ראש הממשלה לפיד יצא לביקור מדיני בצרפת

    ראש הממשלה יאיר לפיד לפני המראתו לביקור מדיני בפריז: "אני יוצא לנסיעה ראשונה כראש ממשלה לבירת צרפת, פריז. חשוב שתישמע דעתנו בעת הזאת נגד הסכם הגרעין המסוכן עם איראן" | שני המנהיגים ידונו גם במה שהתרחש בתקופה האחרונה מול חופי לבנון ובנושאים נוספים

    צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד, יצא לפני זמן קצר לביקור מדיני בפריז לראשונה בתפקידו כראש ממשלה, שם ייפגש עם הנשיא מקרון וידון עימו בנושאים העומדים על הפרק.

    טרם עלייתו למטוס אמר לפיד: "צרפת היא שותפה אסטרטגית גדולה של ישראל, בכל מיני תחומים. אבל חלק גדול מהנסיעה היום הוא העובדה שצרפת היא אחת ממדינות E3 שעוסקות בהסכם הגרעין עם איראן. חשוב שתישמע דעתנו בעת הזאת נגד ההסכם המסוכן הזה, נגד ההתארגנות וההתגרענות של איראן בנושא. אקיים על כך שיחה עם ידידי הנשיא מקרון. חשוב שהקהילה הבינלאומית תדע שבנושא הגרעין האיראני, החברה הישראלית עומדת ביחד, כגוף אחד, עם עמדה אחת – מציגה מול הקהילה הבינלאומית עמדה מאוחדת".

    "כמו כן" הוסיף לפיד, "אנחנו נדון כמובן במה שהתרחש בתקופה האחרונה מול חופי לבנון. היו התקפות חוזרות ונשנות על אסדות גז ישראליות. ישראל לא תסכים לסוג כזה של התקפות על הריבונות שלה, וכל מי שעושה את זה צריך לדעת שהוא לוקח סיכון מיותר לשלומו. ממשלת לבנון צריכה לרסן את חיזבאללה אל מול ההתקפות האלה, או שאנחנו ניאלץ לעשות זאת".

     

    בשגרירות צרפת בישראל התייחסו לנסיעתו של לפיד לפריז ואמרו: "נשיא הרפובליקה הצרפתית ייוועד עם ראש ממשלת ישראל, מר יאיר לפיד, היום בשעה 15:45 (שעון צרפת) בארמון האליזה. הם ידונו במלחמה באוקראינה ובהשלכותיה ברמה הבינלאומית, במיוחד בתחומי הביטחון התזונתי והאנרגיה. שני ראשי המדינות ידונו גם בסוגיות אזוריות כגון המשא ומתן על הגרעין האיראני, יישום הסכמי אברהם והסוגיה הפלסטינית. השיחה תיסוב גם סביב העמקת היחסים הבילטרליים בין שתי המדינות ושיתוף הפעולה הביטחוני בין צרפת לישראל".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      חבל שהוא משחק "ראש ממשלה" על חשבון כספי ציבור
      איפה כל הצעקות והספינים על
      'איפה הכסף'
      ממשלה בזבזנית ובלבבלה
      אחיי ורעיי אנא התפכחו

    2. 1

      לגמרי משחק, רק צריך לזכור שהבמאי הגדול הוא מלך מלכי המלכים