תמונה ישנה עוררה סערה: האם סינוואר העז לצאת ממחבואו

    פנחס בן זיו No Comments on תמונה ישנה עוררה סערה: האם סינוואר העז לצאת ממחבואו

    בשעות האחרונות פרסם החמאס תמונה של סינוואר מחוץ למנהרות. מטה החטופים מיהר להוציא הודעה ולתקוף את הממשלה, אך מדובר בתמונה ישנה משנת 2017

    צילום: ללא קרדיט
    21:00
    04.05.24
    אפרים קמיסר No Comments on צפו: אפרים קמיסר מארח את 'מלך הווקאל' ארי גולדוואג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשעות האחרונות פרסמו בחמאס את תמונתו של מנהיג החמאס ברצועה יחיא סינוואר כשהוא יוצא כביכול ממקום מחבואו בעומק האדמה על מנת לבדוק את הקיפי הנזק ברצועה. לטענת החמאס, סינוואר אף צפה בלחימה מול צה"ל.

    התמונה עוררה סערה רבה, במטה משפחות החטופים (שכזכור, מייצג חלק קטן בלבד מכלל המשפחות) מיהרו לתקוף ואמרו כי: "תמונת סינוואר ברחובות עזה בזמן שהחטופים נמקים במרתפים – היא תמונת הכישלון הישראלית. ממשלת ישראל, אם החטופים לא יהיו בראש – לא תהיה גאולה, ולא יהיה ניצחון".

    בתום בדיקה קצרה הוכח כי התמונה שפרסם החמאס צולמה עוד ב-2017, ואין כל הוכחה לכך שסינוואר אכן יצא מהמנהרה. הייתה זו טענה של גורם בחמאס בשיחה עם עיתון פרו קטרי שהוא הסתובב לאחרונה באזורי הקרבות. אך כאמור, אין שום אישוש ויזואלי.

    במטה המשפחות המשיכו לתקוף תוך שינוי קל בנוסח: "הבהרה: הידיעה על יציאתו של סינואר לרחובות עזה, נבדקו כמהימנות על ידי גורמי מודיעין. יציאתו מעומק המנהרות, שם עדין נמצאים החטופים, היא תמונת הכישלון הישראלית, בין אם צולמה או לא".



    0 תגובות