לוחם ימ"מ נפצע קשה בטול כרם; דיווחים סותרים בקשר לעסקה

    אתר קול חי No Comments on לוחם ימ"מ נפצע קשה בטול כרם; דיווחים סותרים בקשר לעסקה

    כוחות צה״ל כיתרו שעות ארוכות בית בכפר דיר אל-ע׳וסון מצפון לטול כרם. בחילופי אש באזור הבית, לוחם ימ"מ נפצע קשה מאוד ובבלינסון נלחמים על חייו | חזבאללה שיגר אמש כטב״ם לעבר הגליל התחתון, הוא יורט בהצלחה ושברי היירוט גרמו לנזקים בכפר ג׳וליס, ללא נפגעים. בנוסף שוגרו אמש כ-10 רקטות לעבר אזור מירון | רקטה אחת שוגרה אתמול מהרצועה לאזור עין השלושה, ונפלה בשטח פתוח במרחב הגדר. בנוסף, בוצע אתמול (שוב) ירי פצמ״רים לעבר כוחות צה״ל במרחב מסדרון נצרים

    צילום: דובר צהל
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חדשות השבת:

    כוחות צה״ל כיתרו שעות ארוכות בית בכפר דיר אל-ע׳וסון מצפון לטול כרם. בחילופי אש באזור הבית, לוחם ימ"מ נפצע קשה מאוד ובבלינסון נלחמים על חייו. במסגרת נוהל סיר לחץ שהופעל על המבנה המכותר, הכוחות הרסו חלקים ממנו וירו לעברו טילי מטאדור. 5 מחבלים חוסלו ועוד אחד הסגיר עצמו – החולייה ביצעה שורת פיגועים, בין היתר הפיגוע בצפון השומרון שבו נרצח לוחם המילואים אלחנן קליין הי"ד.

    פיקוד המרכז של צבא ארה״ב עדכן כי הופסקו העבודות להקמת המזח הימי לחופי רצועת עזה – בשל תנאי מזג האוויר. "הרוחות החזקות והגלים הגבוהים מהווים סכנה לחיילים האמריקניים שעבדו על הקמת המזח, וכלי השיט של צבא ארה״ב עברו לנמל אשדוד" נמסר. המזח הימי, שעבודות ההקמה שלו אמורות להסתיים בימים הקרובים, צפוי להרחיב את היקף הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועת עזה, ולאפשר את כניסת הסיוע גם דרך הנתיב הימי.

    עוד יום קרב בצפון: חזבאללה שיגר אמש כטב״ם לעבר הגליל התחתון, הוא יורט בהצלחה ושברי היירוט גרמו לנזקים בכפר ג׳וליס, ללא נפגעים. בנוסף שוגרו אמש כ-10 רקטות לעבר אזור מירון. על אף אחת מהפעולות האלה חזבאללה טרם נטל אחריות. צה״ל תקף בשני גלי תקיפה בדרום לבנון, מספר תשתיות ומבנים של חזבאללה. לא דווח על מחבלים שנפגעו בתקיפות. כבר כמעט שבוע שאין לחזבאללה מחבלים הרוגים בתקיפות צה״ל.

    מקבץ דיווחים בתקשורת הבינלאומית: ישראל הודיעה לממשל ביידן ולארגוני סיוע בינלאומיים על תכניתה להתחיל בפינוי התושבים מרפיח, הבית הלבן: "טרם ראינו תכנית מקיפה למבצע ישראלי ברפיח, מעוניינים להמשיך בשיחות בנושא עם ישראל". גורם אמריקני: "מאמינים שיש התקדמות בשיחות בקהיר על סוגיית עזה, אבל ממתינים להתפתחויות", בכיר בחמאס ל״אל-ערבי אלג׳דיד״: נחתום רק על הסכם שקובע בבירור את הפסקת כל הפעולות הצבאיות ברצועת עזה ונסיגת צה״ל ממנה.

    משלחת קטארית הגיעה היום לקהיר לשיחות על עסקת החטופים, בנוסף למשלחת חמאס ולראש ה-CIA שנחת בבירה המצרית. לפי העיתון הפלסטיני ״אלקודס״: ״עמדת חמאס תולה תקוות גדולות להגיע להסכם בימים הקרובים אם תהיה התגמשות ישראלית גדולה יותר. העמדה הפלסטינית לא מחייבת הפסקת אש קבועה (=הפסקת המלחמה) מתחילת השיחות״.

    עדכונים מעזה: רקטה אחת שוגרה אתמול מהרצועה לאזור עין השלושה, ונפלה בשטח פתוח במרחב הגדר. בנוסף, בוצע אתמול (שוב) ירי פצמ״רים לעבר כוחות צה״ל במרחב מסדרון נצרים. צה״ל מסר שהוא תקף את מרחבי השיגור, תקף עמדת מרגמות טעונה שהייתה מכוונת לירי לעבר הכוחות, ותקפה משגרים נוספים בדרום הרצועה שהיו מכוונים לשיגור לשטח ישראל.

    גורם מדיני: "בניגוד לפרסומים, ישראל בשום פנים ואופן לא תסכים לסיום המלחמה כחלק מהסכם לשחרור חטופינו. כפי שהחליט הדרג המדיני, צה״ל יכנס לרפיח וישמיד את גדודי החמאס הנותרים בה – בין אם תהיה הפוגה זמנית לשחרור חטופינו, ובין אם לאו".

    העיתון הסעודי א-שרק מדווח: ישראל הסירה את התנגדותה לשחרורו מהכלא של בכיר הפת״ח מרוואן ברגותי. ישראל מתעקשת לשחרר אותו לרצועת עזה ולא ליו״ש. לפי טיוטת ההסכם, ישראל תשחרר 20 מחבלים שנידונו למאסר עולם עבור כל חיילת חטופה. שחרורו של ברגותי, אם יצא לפועל, יהיה נקודת ציון חשובה בפוליטיקה הפלסטינית. לפי כל סקר פלסטיני בשנים האחרונות – ברגותי מנצח בבחירות לנשיאות אם יתמודד.

    בישראל מעריכים שתשובת חמאס תגיע עוד הלילה – כך לפי האינדיקציות. כאשר על הפרק עסקה הומניטרית לשחרורם של שלושים ושלושה חטופים ישראלים. ברגע שתגיע תשובת חמאס יחלו בישראל הדיונים – ובישראל ערוכים ומוכנים לקראת שיגור משלחת ישראלית לקהיר, אבל זה יקרה רק אחרי שתגיע תשובת חמאס, לא קודם. בניגוד לדיווחים ערביים. בישראל אומרים הערב: האינדיקציות לא טובות. יש דיווחים מאוד אופטימיים במצרים כאילו חמאס מסכים להכל למעט כמה סעיפים, בישראל אומרים בצורה מאוד ברורה: יש תחושה שהמצרים מנסים לצייר תמונה ורודה יותר מזו שבפועל קיימת.

    ראש המל״ל צחי הנגבי חושף: "נפל הפור – תהיה פעולה ברפיח. נתניהו נתן את ההוראה; היינו קרובים מאוד לתפיסת סינוואר וזה עוד יסופר".

    השר בני גנץ, תקף את הגורם המדיני שהבהיר בשבת שישראל לא הסכימה לדרישת חמאס להפסקת המלחמה: "טרם התקבלה תשובה רשמית למתווה. לכשתתקבל – יתכנס קבינט ניהול המלחמה וידון בה. עד אז, מציע ל״גורמים המדיניים״ ולכלל מקבלי ההחלטות להמתין לעדכונים רשמיים, לנהוג בקור רוח ולא להיכנס להיסטריה משיקולים פוליטיים". הסיבה לזעם – גנץ ואיזנקוט לא הוזמנו לשיחת ההתייעצות הטלפונית עם ראש הממשלה שבה הוחלט לא לשלוח משלחת לקהיר.

    שר החוץ האמריקני בלינקן אמר לאחרונה לראש ממשלת קטאר – עליכם לסלק את בכירי חמאס מדוחה אם הם ימשיכו להתנגד לעסקה. גורמים רשמיים בקטאר פנו לחמאס והציעו להם להתחיל לחפש מקום אחר לעבור אליו.

    תחקיר וול סטריט ג'ורנל חשף כי תאי המחאה הפרו-פלסטיניים בקמפוסים בארה"ב המובלים על ידי SJP, בהם תא הסטודנטים המסונף לאחים המוסלמים, ביצעו הכנה של חודשים ארוכים לקראת ההפגנות. זאת לרבות קבלת סיוע מצד ארגוני מחאה ותיקים כמו הפנתרים השחורים והיערכות ולמידה כיצד הנהלות האוניברסיטאות צפויות להגיב.

    החות'ים בתימן הודיעו שהחלו לשתף פעולה עם ארגון AQAP – שלוחה של אל-קאעידה. בתמורה, החות'ים מסייעים להם בכטב"מים ועוזרים להם לשחרר דמויות בכירות מבתי הכלא בתימן.

    חיל האוויר תקף היום מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב טיר חרפא. בנוסף, טנק ירה לעבר מבנה צבאי במרחב כפר כילא שבו זוהתה פעילות טרור. צה"ל עדכן כי מוקדם יותר היום זוהה שיגור נ"ט למרחב שתולה, ושני שיגורים למרחב החרמון – כוח תקף את מקור הירי.

    הרמטכ״ל במרכז רצועת עזה, היום: צה״ל פועל בהרבה מאוד זירות, יש לנו עוד הרבה משימות קדימה. לאנשי המילואים: יש לנו חובה לאנשים שב-7 באוקטובר עזבו את הבית ובאו לפה – לטפל, לתגמל, להוקיר.

    שבעה שרים (קרעי סמוטריץ בן גביר גולן סטרוק סילמן ואליהו) קוראים לנתניהו לעצור את המינויים במטכ"ל.



    0 תגובות