בכיס של כולנו: גם שטראוס מודיעה על העלאת מחירים

    צבי טסלר 1 Comment on בכיס של כולנו: גם שטראוס מודיעה על העלאת מחירים

    שטראוס מודיעה על העלאת המחירים של חלק ממוצרי המחלבות לקמעונאים בשיעור ממוצע של 1.6%, בעקבות עליית המחירים במוצרים המפוקחים. אתמול הודיעה תנובה על העלאת מחירים בשיעור של 5-10% ושלשום עשתה זאת החברה למשקאות

    צילום: Michael Giladi/Flash90
    9:26
    17.05.24
    יצחק שינפלד ומשה אוסדיטשר No Comments on דיון סוער: למה הישיבות לא יוצאות לחופש ביום העצמאות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הגל נמשך: שטראוס מודיעה היום (חמישי) על העלאת המחירון לקמעונאים של חלק ממוצרי המחלבות בעקבות עליית המחירים במוצרים המפוקחים. למרות שהתייקרות היא עבור הקמעונאיים, ברוב המקרים העלאת המחירים מביאה לעליית המחירים ברשתות ובמרכולים ומתגלגלת לכיסו של הציבור בסופו של דבר.

    המוצרים שמחירם לקמעונאי יתעדכן כוללים את מוצרי החלב המפוקחים, וחלק מהמוצרים שאינם מפוקחים בהם החלב הגולמי מהווה חומר גלם משמעותי. בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה.

    שיעור העלייה הממוצע הכולל של מוצרי מחלבות שטראוס יעמוד על כ-1.6% מתוך סך כל מוצרי המחלבות. עדכון המחירים יכנס לתוקף החל מ-19.5.

    כזכור, רק אתמול הודיעה חברת תנובה על עלייה במחירי מוצרי החלב המפוקחים שלה בשיעור של בין 5-10%, החל מהיום. בנוסף, מחירי מוצרי החלב הלא מפוקחים של תנובה ומוצרי סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף וטירת צבי יעודכנו בעוד כשבועיים.

    ושלשום הייתה זו החברה למשקאות שהכריזה על התייקרות של מוצרי החלב של טרה ושל המשקאות הקלים של קוקה קולה ומותגים נוספים בשיעור של עד 5.5%.

    שר הכלכלה ניר ברקת קרא להחרים את החברות שמעלות מחירים:  ״העלאת המחירים של המונופולים בשעת מלחמה מעידה על חזירות שאינה יודעת גבול. אני קורא לציבור הישראלי לקנות חכם ולהחרים חברות שמעלות מחירים. אל תתנו יד למי שעושק את עם ישראל בשעת מלחמה ללא שום הצדקה ורק כי הוא יכול.

    "רפורמת ׳מה שטוב לאירופה טוב לישראל׳ שתפתח את השוק הישראלי לתחרות אמיתית אחרי עשרות שנים של קרטליזם ומונופוליזם – אושרה בקריאה ראשונה בכנסת וממתינה לקריאה שנייה ושלישית. שוחחתי עם יו״ר הקואליציה ח״כ אופיר כץ על האצת תהליכי החקיקה בכנסת ואישור החוקים בהקדם – כי הם התרופה״.

    גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    בנוסף, גם מחיר הדלק התעדכן אתמול, עם תחילת חודש מאי למניינם, ב-18 אגורות לליטר. מדובר בפעם החמישית ברציפות שבה התבשר הציבור בישראל על העלאת מחיר הדלק.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הדרך היחידה להתמודד עם קרטלים ומונופולים היא חרם צרכנים
      ואם אי אפשר לעשות חרם מוחלט , אז לפחות לצמצם כמויות
      רק כשהסחורה תיתקע במדפים , הצרכנים ינצחו במלחמה על הכיס