מרן הרב משה הלל הירש: "עדיין יורים מדרום, מה הועילו חכמים"

    נתי קאליש No Comments on מרן הרב משה הלל הירש: "עדיין יורים מדרום, מה הועילו חכמים"

    תיעוד נדיר ובלעדי: דברים נוקבים ממרן ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש ברקע המלחמה בצפון ובדרום. על שונאי ישראל: "הם רוצים לגמור אותנו. יש להם תוכנית לכבוש את כל מדינת ישראל, להתאחד עם איראן". על הכניסה לעזה: "חשבו שזה יהיה מהר מאוד אבל למעשה זה נמשך ונמשך וכלום". ועל חובתינו לעת כזאת: "לא מספיק להתחזק בתורה, צריך להתחזק גם בין אדם לחבירו, לוותר ולא לעשות רע ליהודי, להתחזק בדיבור ובתפילה ובהלכה"

    צילום: באדיבות המצלם
    8:13
    19.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on כמה, איך ומתי אפשר להסתכן למען הפרנסה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "רואים שאין למלחמה הזו סייעתא דשמיא, אנחנו צריכים להתחזק": מרן ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש בשיח מיוחד על מצב המלחמה ברצועת עזה ובצפון, וחובת ההתחזקות המוטלת על כל אחד ואחד. במהלך ביקורו של האדמו"ר מזוויעהל במעונו, פתח מרן ואמר: "אנו בזמנים קשים מאוד, המצב הפיזי בארץ ישראל ממש ממש קשה, לא היה אף פעם כזה דבר, אולי ממש בהתחלה (בקום המדינה, נ.ק.). אבל מאז לא היה כזה דבר".

    לדברי מרן ראש הישיבה: "הצבא ממש מפחד, הם (הערבים, נ.ק.) רוצים לגמור אותנו. הייתה להם תוכנית לכבוש את כל מדינת ישראל, ועכשיו עדיין הם מתכננים להתאחד עם איראן. זו סכנה גדולה עבורנו, פיזית ממש".

    מרן המשיך והביע את המיית ליבו: "אנחנו צריכים להתחזק בתורה, בתפילה, בבין אדם לחבירו ובדקדוק המצוות. כשיהודי מרגיש במצב סכנה מתחזקים ברוחניות. אנשים לא אוהבים להרגיש כך, שהם מוכרחים להתחזק, לכן צריך להתחזק כבר מלכתחילה".

    מרן הוסיף ואמר כי: "לא מספיק להתחזק בתורה, צריך להתחזק גם בין אדם לחבירו, לוותר ולא לעשות רע ליהודי, להתחזק בדיבור ובתפילה ובהלכה".

    מרן חזר להתייחס למצב הביטחוני ואמר: "בכל דור עומדים עלינו לכלותינו אבל עכשיו הם כבר יותר מ'עומדים'. צריך לזכות ל'והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם'. הרי בעצם המלחמה לא ראו סייעתא דשמיא, בדיוק להיפך, וזה חלק מהבעיה".

    מרן התייחס לכניסת צה"ל לרצועת עזה ואמר: "חשבו שזה יהיה מהר מאוד אבל למעשה זה נמשך ונמשך וכלום. ועדיין יורים עלינו, גם על מירון ואפילו עדיין בדרום, אז מה הועילו חכמים בתקנתן".

    בהמשך התייחס מרן להילולת ל"ג בעומר במירון, המוטלת השנה בספק גדול ברקע המתיחות בגבול לבנון, ואמר: "עד ל"ג בעומר, תיתכן הצלחה גדולה, שינוי גדול. אפילו בדרך הטבע – כשתהיה הפסקת אש משני הצדדים ואז יהיה (הילולת) ל"ג בעומר".

    בסיום הביקור העלה מרן זיכרונות מימי ילדותו בתלמוד-תורה עץ חיים בירושלים, בצילם של מאורי הדור הישן.



    0 תגובות