"מלכודת דיפלומטית אסטרטגית": השמאל נפל בפח שטמן החמאס

    חדשות קול חי No Comments on "מלכודת דיפלומטית אסטרטגית": השמאל נפל בפח שטמן החמאס

    בעוד קולות צורמניים האשימו את נתניהו וממשלת ישראל בסיכול עסקת חטופים, הבוקר מתברר כי אותם גורמים ישראלים קידמו את אינטרס חמאס הלכה למעשה – זאת בעוד חמאס כלל לא הסכים לעסקה, אלא מערים קשיים בצורת שינויי תנאים מהותיים, כדוגמת דרישת חזרה של כלל העזתים כולל עם נשק לצפון הרצועה, כמו דרישה ששחרור החטופים ייתפרס לשני שלבים – תנאים שגם אנשי שמאל מבינים ואומרים שישראל אינה יכולה להסכים אליהם

    צילום: ללא קרדיט
    11:48
    19.05.24
    נתי קאליש No Comments on התפילות מתקבלות: נדחתה הוצאתו להורג של יהודי באיראן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חמאס הודיע על הסכמתו למתווה, אך לא לעסקה הזו הסכימו בישראל: אמש, שעות לפני כניסת צה"ל לרפיח, מקור בחמאס אישר לערוץ אל-ערביה כי הארגון הסכים להצעה המצרית להפסקת אש בת 6 שבועות. פרטי העסקה שאישר החמאס: השלב הראשון בעסקה כולל חזרה ללא הגבלה של עזתים לצפון רצועת עזה ופירוק למעשה של המסדרון המבתר בנצרים. בנוסף, על כל חטוף אזרח בשלב א' דרש חמאס לשחרר 30 מחבלים, ועל כל חיילת 50 מחבלים (30 מהם אסירי עולם).

    כמה הבדלים בין הצעת ישראל להצעת חמאס: בהצעת חמאס הם לא מתחייבים בשלב הראשון לשחרור חטופים חיים בלבד, כפי שישראל דרשה, אלא מצויין כי בשלב הראשון ישוחררו 33 חטופים – "חיים או גופות", מהקריטריונים שעונים לשחרור הומניטרי. חמאס רוצה לשחרר 3 חטופים כל שבוע, ישראל רצתה 3 חטופים כל שלושה ימים. המפתחות לשחרור אסירים שונים (30 ולא 20 עבור כל חטוף, 50 ולא 40 עבור חיילת). בהצעת חמאס אין זכות וטו ישראלי על השמות, וגם לא אפשרות להגלייה כפי שישראל דרשה.

    מנהיגי חמאס הנייה סינוואר

    פלאש 90

     

    בכיר אמריקני אמר במהלך הלילה לרשת CNN: "מה שחמאס הסכים לו שונה ממה שמצרים וישראל הציגו בשבוע שעבר. זה כולל סיום קבוע למלחמה, שהוא קו אדום עבור נתניהו. חמאס חזר עם הצעה נגדית, עם 'תיקונים' לעסקה שהוצעה לו".

    איש התקשורת והמומחה לענייני ערבים, יוני בן מנחם: "חמאס הפתיע את ישראל בהודעה על נכונותו להפסקת אש, יחיא סינוואר הכין לישראל מלכודת דיפלומטית אסטרטגית. במשפט אחד – אם העסקה הזו טובה עבור חמאס פירוש הדבר שהיא גרועה מאוד לישראל".

    אמש, לאחר הודעת החמאס, חלק ממשפחות החטופים הוציאו הודעה בה בירכו על "הודעת חמאס לקידום הפסקת האש, מה שמקדם את חזרתם של 132 החטופות והחטופים שנמצאים בשבי חמאס כבר 7 חודשים. עכשיו הזמן של ממשלת ישראל, להוכיח במעשים את מחויבותה לאזרחיה – על הקבינט לקחת את הסכמת חמאס ולהפוך אותה לעסקה להחזרת כולם! השבת החטופים היא המפתח לביטחון הישראלי!.".

    ,

    דובר צה"ל

    מנגד, משפחות חטופים מפורום תקווה מסרו כי "חמאס מגיב רק כשהחרב מונפת על צווארו. אנחנו קוראים לממשלה להגביר את הלחץ הצבאי על החמאס, לרסק אותו ולהשמיד את האויב הנאצי, יש להנחית עליו מכה שממנה הוא לא יקום. מדובר בעסקה גרועה לישראל שתשאיר חטופים בידי באויב. העסקה היחידה שמדינת ישראל יכולה להרשות לעצמה היא עסקה אחראית שתחזיר את כל החטופים בפעימה אחת. אחרי השואה לא נאפשר סלקציה בין יהודים. לחטופים אין זמן לפעימות".

    מלשכת ראש הממשלה: קבינט המלחמה החליט פה אחד שישראל ממשיכה בפעולה ברפיח כדי להפעיל לחץ צבאי על החמאס במטרה לקדם את שחרור חטופנו ושאר מטרות המלחמה. במקביל, אף שהצעת החמאס רחוקה מהדרישות ההכרחיות של ישראל, ישראל תשלח משלחת של דרגי עבודה למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם בתנאים שמקובלים על ישראל.

    גם הבוקר, ראש האופוזיציה לפיד מסרב לרדת מהעץ וקורא לממשלה להסכים לעסקה. בציוץ בחשבונו ברשתות החברתיות כותב לפיד: "חוזר ומציע לממשלה רשת בטחון מלאה לכל עסקת חטופים. יש עתיד תתן את האצבעות הדרושות לעסקה שתחזיר את בנינו ובנותינו הביתה".



    0 תגובות