חוק הגיוס, משלוח הנשק והאנטישמיות: פגישת השגריר עם גדולי הדור

    מרדכי הלפרין ונתי קאליש No Comments on חוק הגיוס, משלוח הנשק והאנטישמיות: פגישת השגריר עם גדולי הדור
    צילום: שוקי לרר
    20:16
    19.05.24
    אבי מימרן No Comments on "אזרחי איראן שמחים אבל שום דבר לא ישתנה באמת"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שגריר ארה"ב בישראל, ג'ק לו הגיע היום (רביעי) לבני ברק וביקר במעונותיהם של גדולי הדור, בהם מרן הגר"ד לנדו, הגרמ"ה הירש, הגרב"ד פוברסקי והגרמ"צ ברגמן.

    השגריר ניסה להבין את המצב הפוליטי בישראל, דרך חוק הגיוס והאם יש פתרון מעשי. גדולי הדור הבהירו כי "בחורי הישיבות ימשיכו ללמוד".

    בפגישה שהתקיימה במעונו של מרן גאון ישראל הגר"ד לנדו, בגבעת הישיבה בבני ברק, אמר מרן ראש הישיבה לשגריר: "אנחנו מרגישים כולנו הכרת הטוב עמוקה לארצות הברית".

    בנוסף, השגריר נפגש גם עם מרן ראש הישיבה הגרמ"ה הירש בבני ברק. במהלך הפגישה התבקשו הנוכחים לצאת מהחדר וראש הישיבה והשגריר שוחחו ב-4 עיניים (ראש הישיבה דובר אנגלית שפת אם). השיחה נסובה אודות המצב הבטחוני, העמדות של ארה"ב בנוגע למלחמה, המתח המדיני, גיוס בני הישיבות וביטחון הקהילות היהודיות באמריקה על רקע מחאות הסטודנטים.

    מרן הגרמ"ה הירש: "אני מוטרד מאוד מהאנטישמיות שמתפרצת באמריקה, זה מזכיר לי אירועים אנטישמיים בצעירותי באמריקה. אני מאוד מוטרד מזה".

    השגריר: "זה באמת מצער, ואנחנו מקווים שזה אירוע שיחלוף".

    כאן התבקשו הנוכחים לצאת מהחדר והשגריר וראש הישיבה שוחחו ביחידות באנגלית

    מרן ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי אמר לשגריר ארה"ב: "אנחנו מלאי הערכה לארצות הברית על עמידתם לטובת ישראל". השגריר הביע את מורת רוחו מהתגברות האנטישמיות בארה"ב ואמר כי זה רגע קשה לארצות הברית והוא מלא תקוה שזה יסתיים במהרה.

    מרן ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן אמר לשגריר ארה"ב בישראל ג'ק לו: "אמריקה היא מלכות של חסד צריך להגיד תודה לנשיא ביידן שהוא שליח של הקב"ה לעזור לעם ישראל".

    ברקע עצירת משלוח הנשק אמר מרן לשגריר: "תבהיר לבית הלבן שאנחנו עם של רחמנים ומקפידים שלא לפגוע בחפים מפשע. גם בכניסה לרפיח".



    0 תגובות