מקלות בגלגלי המלחמה: צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט

    חדשות קול חי No Comments on מקלות בגלגלי המלחמה: צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט

    "ביזיון בקנה מידה עולמי. אין גבול לצביעות": התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי מתכוון להוציא צווי מעצר נגד נתניהו, גלנט, סינוואר ודף‌‌. על פי הדיווח, התובע טוען כי "יש יסוד סביר להאמין שנתניהו נושא באחריות פלילית לפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות‌‌". גורמים ישראליים בכירים אומרים: ההחלטה החצופה של התובע לא תשפיע על המלחמה. על פי ההערכה בישראל האמריקנים יגיבו בחריפות רבה נגד בית הדין. רה"מ נתניהו בסיעת הליכוד: "צווי המעצר לא ירתיעו אותי. מדובר בהחלטה פוליטית ומוטית. בושה וחרפה. נמשיך עד הניצחון"

    צילום: פלאש 90
    22:09
    02.06.24
    איתי גדסי No Comments on ח"כ אילוז מודה: "הייתה טעות לתת לגנץ וטו על הגיוס"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברשת CNN דווח בשעה האחרונה כי התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי מתכוון להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, ולהבדיל, גם למנהיגי החמאס – יחיא סינוואר ומוחמד דף‌‌. על פי הדיווח, התובע טוען כי "יש יסוד סביר להאמין שנתניהו נושא באחריות פלילית לפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות‌‌".

    התובע אומר בדיון כי נתניהו וגלנט "אחראים להרעבה מכוונת בעזה".

    סוכנות הידיעות העולמית רויטרס הגיבה לדיווח והבהירה כי התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבין-לאומי לא ביקש להוציא צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט, אלא אמר כי יש "בסיס סביר" להאמין שהם נושאים באחריות לפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות.

    גורמים במפלגה הרפובליקנים אומרים לכאן חדשות: שוקלים כעת להניח כעת להצבעה את ההצעה להטיל סנקציות על בכירי בית הדין בהאג – בתגובה להחלטה להמליץ על צווי מעצר נגד ישראל.

    ממשלת בריטניה: לא מאמינים שהוצאת הצווים תסייע בשחרור החטופים או בהכנסת סיוע לעזה.

    בית הדין הפלילי בהאג

    Hanhil from the Nederlandstalige Wikipedia

     

    גורמים ישראליים בכירים אומרים: ההחלטה החצופה של התובע לא תשפיע על המלחמה. על פי ההערכה בישראל האמריקנים יגיבו בחריפות רבה נגד בית הדין. גורם מדיני בסביבת נתניהו מסר כי "מדובר בהחלטה שאם תצא לפועל – היא ביזיון בקנה מידה עולמי. אין גבול לצביעות".

     

    השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לידיעה ואמר: "הצהרת התובע הראשי בהאג, שמעמידה בשורה אחת את רה"מ ושר הביטחון עם ראשי החמאס, מלמדת ששליחת נציגי ישראל לדיון בבית הדין האנטישמי היתה טעות חמורה מלכתחילה. ראש הממשלה ושר הביטחון חייבים להתעלם מהתובע האנטישמי של בית הדין האנטישמי, ולהורות על הגברת המתקפה נגד חמאס, עד הכרעתו המוחלטת".

    יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ: "מדינת ישראל יצאה למלחמה הצודקת ביותר, לאחר טבח שביצע ארגון טרור באזרחיה. מדינת ישראל נלחמת באופן המוסרי ביותר בהיסטוריה, תוך הקפדה על החוק הבינלאומי. ולמדינת ישראל מערכת משפט עצמאית וחזקה. הצבת מנהיגי מדינה שיצאה לקרב הגנה על אזרחיה, באותה השורה עם טרוריסטים צמאי דם – היא עיוורון מוסרי ופגיעה בחובתה ויכולתה להגן על אזרחיה. קבלת עמדת התובע, תהיה פשע היסטורי שלא ימחה."

    ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב: "זה אסון ערכי מדיני, לא יכולים לקבל את ההשוואה בין נתניהו לסינוואר. לא נעבור על זה בשתיקה. צריך להגיד גם שזה כישלון מדיני נורא".

    יו״ר ש״ס אריה דרעי: "צווי המעצר השערורייתיים שמבקש התובע בהאג להוציא כנגד ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט, והכללתם בשורה אחת עם גדולי מרצחי מחמאס, הם מופע בזוי של פשיטת רגל מוסרית, צביעות ואנטישמיות".



    0 תגובות