האדמו"ר מאמשינוב הורה: "לנסוע למירון, לא חושב שיש סכנה"

    נתי קאליש 6 Comment on האדמו"ר מאמשינוב הורה: "לנסוע למירון, לא חושב שיש סכנה"

    פרסום ראשון: למרות ביטול אירועי הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר הקרוב עקב המלחמה, מספר חסידים שאלו היום את האדמו"ר מאמשינוב האם לנסוע למירון למרות זאת – הרבי השיב בחיוב | כל הפרטים

    8:23
    03.06.24
    אתר קול חי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף צ"ו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ל"ג בעומר תשפ"ד בצל המלחמה: בעוד חקיקת החוק בכנסת להסדרת ההילולא במירון השנה מתמהמהת עקב חילוקי דעות בין הגורמים השונים, מגיעה הוראה מפתיעה בנושא מהאדמו"ר מאמשינוב.

    בשבועיים האחרונים ניסו מספר גורמים לשמוע את דעתו של האדמו"ר בנושא העלייה למירון בצל המלחמה, אך לא קיבלו תשובה ברורה וחד משמעית.

    אך היום, האדמו"ר יצא לקריאת התורה בבית מדרשו בבית וגן, ולאחריה ניגש אליו נכדו ושאל אותו האם צריך השנה לנסוע למירון בל"ג בעומר למרות המצב בצפון.

    האדמו"ר השיב ואמר: "מצד הערבים אני לא חושב שיש סכנה, ומצד השוטרים היהודים אני עדיין לא יודע מה יהיה". הנכד הוסיף ושאל: "האם לנסוע או לא לנסוע?" והרבי השיב: "כן, לנסוע".

    ל"קול חי" נודע עוד, כי שני בחורים הגיעו בשבוע שעבר לאדמו"ר ואמרו לו כי ממש יהיה קשה להם לא להיות במירון בל"ג בעומר, והם שוקלים לנסוע מוקדם כדי לזכות ולהיות במירון והרבי השיב להם כי אין צורך לנסוע כל כך מוקדם, אבל כן לנסות לנסוע לפני השבת הקרובה.

    הידיעה התפשטה בחסידות בהלם מוחלט לאחר שהיה נראה כי דעתו של הרבי נוטה שלא לנסוע, כשאף בנו של הרבי שלח הקלטה מפורטת לחסידים בה הוראות מתי יש לעשות את מנהג החלא'קה אם לא עולים למירון.

    אחד החסידים עמו שוחחנו מספר: "לקח לי שעה לעכל את ההודעה הזו. הבן שלי היה בקריאת התורה אצל הרב'ה, וחייג אליי וסיפר לי שהרבי אמר לנסוע למירון. הדברים נשמעו לי מוזרים, ופניתי לכמה אנשים שהיו שם וכולם סיפרו שגם הם שמעו את הדברים".

    "כרגע נערכים להגיע לשבות באור הגנוז ובר יוחאי וביישובים הסמוכים" הוא מוסיף ומספר. "ומשם ננסה להגיע קרוב עד כמה שניתן לציונו של הרשב"י".

    נציין, כי חסידות אמשינוב מונה כ- 1000 משפחות, אך דעתו של האדמו"ר משפיעה גם על מעגלים נוספים בציבור החסידי, ואף בציבור הדתי.

     



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      אני חסיד אמשינוב, עד כמה שאני ביררתי, זה סתם פייק שכמה בחורים המציאו.

      1. אם אכן כך, יש לכתוב זאת מפורש, שלא תצא הוראה שגויה שתביא לסכנה ולבלגן גדול שירכבו עליו בתקשורת…

      2. למה פייק אמת לאמיתה אם אתה מאמין ברבי לא צריך לפחד מהתקשורת ולהגיד שמדובר בפייק

    2. 5

      בכלל מדובר על יום שלישי או רבעי אחרי לג בעומר
      אז לג בעןמר באמשינוב

    3. 4

      מתי יוצא ל"ג בעומר באמשינוב? יש להניח כי עד אז המשטרה כבר לא תהיה במקום…

    4. 3

      איך הוא צדק מצד הערבים לא היה כלום ומצד השוטרים היהודים היה נורא