מוזס הקריא בכנסת את המנון נטורי קרתא

    שלמה בן יוסף 1 Comment on מוזס הקריא בכנסת את המנון נטורי קרתא
    22:09
    02.06.24
    איתי גדסי No Comments on ח"כ אילוז מודה: "הייתה טעות לתת לגנץ וטו על הגיוס"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך דיון שקיימה מליאת הכנסת (שלישי) לאישור חוק התיכנון והבניה, אמר ח"כ מוזס: "אני מברך את שר הפנים על הצעת חוק התכנון והבניה. אנחנו כולם מברכים אותך. אני מקווה שחוק זה ייקל וישים קץ לבירוקרטיה המקרטעת בתחום הרגיש ביותר והמעיק על חלקים גדולים מהאוכלוסייה, בעיית הדיור. הייתי הראשון שהקמתי כאן שדולת דיור לפני שבע שנים, והייתי יושב-ראש השדולה הזאת. זעקתי ואני זועק על מצוקת הדיור שבע שנים! החוק שאמור להקל ולזרז את בניית הדירות לזוגות הצעירים מהווה אלומת אור באפילה המתמשכת ואנו ממתינים בקוצר רוח לראות את פירותיו של החוק". שר הפנים, שנכח במליאה והקשיב לח"כ מוזס קרא לעברו "אכן, אתה היית מהראשונים, עוד לפני שפרצה המחאה על הדיור, ואני תמיד מזכיר אותך".

    מוזס המשיך "אבל, חבל, שבדיוק ביום זה, בו מאשרת הכנסת את החוק, "התבשרנו" על תוכנית הנדל"ן החדשה של שר האוצר, תוכנית שמדירה את הציבור החרדי מקבלת הנחה במס ערך מוסף על הדירה הראשונה. לקחת ציבור שלם ולהחליט שהם מחוץ לגדר בכל הנושא הזה של הדיור זה דבר חמור ביותר. כבר קיצצו לנו כבר מכל הכיוונים, ועכשיו גם את קורת הגג תיקחו לנו? איפה אתם רוצים שנתגורר? כבר היום מתגוררים בירושלים של מטה ובירושלים של מעלה, אם זה במרתפים ואם זה על הגגות. רוצים להכניס אותנו מאחורי גדרות התיל? אולי לפי חוק הגיוס החדש, אם לא ניתן 5,200 תלמידי ישיבות כמס גולגולת לצה"ל, כל השאר הרי מקומם בכלא בעוד שלוש וחצי שנים, ואז זוגות צעירים לא יצטרכו בכלל דירות, לא יהיו זקוקים לדיור, הם ישבו בבתי-כלא. אני אתמוך בחוק כי מטרתו חשובה, אך אני מקווה כי תכניות אחרות לפגיעה בציבור החרדי, ייגנזו" אמר מוזס.

    בסיום דבריו שיתף מוזס את חברי הכנסת בדברי האדמו"ר מויז'ניץ "זכיתי להיות בחג הפורים במחיצת האדמו"ר מוויז'ניץ שליט"א, ועל רקע חוק הגיוס, מה היה המוטו? "ומרדכי לא יכרע ולא ישתחווה"; השם הוא מלכנו ולו אנחנו עבדים; התורה היא מקור חיינו, לה אנחנו משועבדים; "בשלטון עוקרי הדת אין אנו מאמינים, ובחוקותיהם המרושעים אין אנחנו מתחשבים; בדרך התורה נלך באש ובמים לקדש שם שמיים". זה היה המוטו. כל זאת מדוע? כי חוק הגיוס בכפייה שעבר בשבוע שעבר הוא אות קין לממשלה זו. ההצלחה היחידה של החוק הזה היא העמקת השסע בין חרדים לחילונים, ובניית חומות בין החרדים לדתיים לאומיים כולל חרד"לים, ומעל הכול, לאחדות החרדים, כפי שראינו בהתכנסות שלושת מועצות גדולי התורה, ולאחר מכן העצרת האדירה. עכשיו הציבור החרדי ממתין למוצא פיהם של גדולי ישראל שעומדים להתכנס בזמן הקרוב, ולהחליט על המשך המאבק בנושא הזה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הוא כן מתחשב ושינה את הנוסח וצריך לומר בשלטון הכופרים אין אנו מאמינים.