חופש הביזוי • "מוצג אומנותי" הקורא לרצח יהודים הוצב במכללת ספיר

    אבי יעקב No Comments on חופש הביזוי • "מוצג אומנותי" הקורא לרצח יהודים הוצב במכללת ספיר
    8:14
    23.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on אשליית השליטה על החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתערוכה בגלריה של בית הספר לאומנות במכללת ספיר הוצגו בתערוכה בשם "כוחה של מילה" שלושה "חמסות" עליהן כתוב "דאע"ש", איטבח אל יהוד (לטבוח ביהודים בערבית) ו"בדם ובאש נפדה את פלסטין" אותן יצר האמן דוד ריב.

    במכתב ששלחה תנועת "אם תרצו" לנשיא המכללה היא דרשה להוריד לאלתר את התערוכה: "אנו דורשים להסיר באופן מיידי מהתערוכה את המיצגים המעודדים גזענות ומסיתים לאלימות ולרצח. אם יש רצון לדון בעמדות קיצוניות ופליליות שכאלה בשיח אקדמי ניתן לדון על כך בשיעורים והרצאות מבלי לפער ולעודד אותם."

    מתן פלג, מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מסר "שוב אנו עדים לתעמולה אנטי ציונית והסתה קיצונית נגד מדינת ישראל המתקיימת בחסות האקדמיה בתירוץ של פלורליזם. זו חרפה שאין כדוגמתה שמכללת ספיר מגנה על תערוכה בה נישאים כיתובים כמו "איטבח אל יהוד" כלומר "הרוג יהודים!", "דעא"ש", ועוד באצטלה של חופש ביטוי. החלטת המכללה משקפת את הבעיה העמוקה הקיימת בכלל באקדמיה הישראלית בשנים האחרונות המתקשה להבחין בין בין חופש ביטוי לבין הסתה לרצח. כפי שהיינו מצפים שתאסר תערוכה בה יהיה רשום שיש להרוג ערבים, כך אנו מצפים שתאסר תערוכה בה כיתובים הקוראים לרצח יהודים."

    מעמוד הרשת החברתית הרשמי של המכללה נמסר לסטודנט שפנה גם הוא בזעזוע על המיצג כי "מדובר בביטוי קונפליקטים אקטואליים אזרחיים באמצעות האמנות. בנוסף נמסר כי במכללה קיים חופש ביטוי ומחשבה בצד פיתוח פלורליזם וסובלנות."



    0 תגובות