מקבלים שיחות שיווק בלתי פוסקות? הכתבה הזו בשבילכם

צבי טסלר 4 Comment on מקבלים שיחות שיווק בלתי פוסקות? הכתבה הזו בשבילכם

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מודיעה על פתיחת ההרשמה למאגר "אל תתקשר אליי". החוק אוסר על עוסק להתקשר לצורך שיחות שיווק לצרכן שנרשם למאגר. המאגר נפתח להרשמה לציבור הרחב החל מהיום והחל מתחילת השנה האזרחית החוק יכנס לתוקף ואסור יהיה להתקשר בשיחות שיווק לצרכנים שהכניסו את מספר הטלפון שלהם

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני כשלושה שבועות פורסם תיקון 61 לחוק הגנת הצרכן הקובע, בין היתר, מגבלות על שיחות שיווק טלפוניות ומחייב עוסק המבצע שיחת שיווק באמצעות הטלפון או בדרך אלקטרונית לברר האם מספר הטלפון שאליו מתבצעת השיחה רשום במאגר אל תתקשרו אליי. לצורך כך נקבע כי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן תקים ותנהל מאגר שבו יירשמו מספרי טלפון של צרכנים שאינם מעוניינים שיבוצעו למספר הטלפון שלהם שיחות שיווק וכי עוסקים שמבצעים פנייה שיווקית לא יפנו לצרכנים שנרשמו במאגר.

כמו כן נקבעה הסמכות להטיל עיצום בסך של 46,080 ₪ לגבי כל הפרה על עוסק שפעל בניגוד להוראות החוק.

המאגר מיועד לצרכנים המעוניינים לרשום מספרי טלפון נייד ונייח ישראלים והינו שירות ללא עלות. הנתונים במאגר מאובטחים והמאגר אינו דורש או אוסף כל מידע נוסף מהצרכן מלבד מספר הטלפון שנרשם למאגר. יש להירשם למאגר פעם אחת בלבד, לאחר ההרשמה מספר הטלפון יישאר במאגר ללא הגבלת זמן. ניתן להסיר את מספר הטלפון מהמאגר בכל שלב.

כל אדם יכול רשום כל מספר טלפון למשל בן משפחה שירשום את הוריו (אך נדרש שהטלפון אותו רושמים למאגר יהיה נגיש למבצע הרישום).

המאגר מיועד לעוסקים המבצעים שיווק טלפוני לצרכנים ישראלים. חובת המאגר לא תחול על עוסקים בתחום הביטוח, מוסד פיננסי, ובנקים.

ניתן להרשם למאגר באתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן וכן באמצעות מענה ממוחשב בטלפון.

החל מיום 1.1.23 החוק יכנס לתוקף ולא יהיה ניתן להתקשר בשיחות שיווק לצרכנים שהכניסו את מספר הטלפון שלהם הנייד או הנייח למאגר. עוסק שירצה להתקשר אל הצרכן יצטרך לבדוק קודם לכן האם הצרכן נרשם למאגר, ורק אם המספר של הצרכן לא מופיע במאגר העוסק רשאי להתקשר אליו.

המהלך ילווה בקמפיין שיעלה למודעות ולשיח הציבורי את הקמת מאגר "אל תתקשר אליי" ומטרתו הנעה לפעולה של כניסה למערכת והרשמה למאגר. הקמפיין יכלול פניה בשפות שונות ופניה למגזרים השונים, ובנוסף יהיה דגש מיוחד על עידוד לרשום למאגר את אוכלוסיית האזרחים הוותיקים.



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    האם זה יחסום גם " קופות צדקה" או דברים בסגנון???