יו"ר ש"ס דרעי תוקף: "זו מלחמת שמד; נבחן את צעדינו"

המהדורה המרכזית 2 Comment on יו"ר ש"ס דרעי תוקף: "זו מלחמת שמד; נבחן את צעדינו"

יו"ר ש"ס אריה דרעי באמירה דרמטית אצל אבי מימרן במהדורה המרכזית: "אני מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא של מדינה שנלחמת בעולם הישיבות • מה שיקרה עכשיו זה, שגם חרדים שכן הלכו לצבא וכן התחילו להתגייס, רואים עכשיו את המלחמה בעולם התורה, והם יגידו: אם זה ככה -אני לא הולך לצבא"

22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"עליתי לשידור להביע מחאה חריפה ביותר": יו"ר ש"ס אריה דרעי בתגובה ראשונית לדרמה חסרת התקדים בחוק הגיוס. בראיון לאבי מימרן במשדר המיוחד הערב הוא אומר: "כי לא תישכח מפי זרעו. יהיה לנו זכות לתמוך בתורה וכל אחד יחסוך מפיתו ולחמו. מה שמפחיד אותי כחבר בקבינט המלחמה הוא שהלוחמים בעזה חייבים את זכות לומדי התורה. בית המשפט בא ושולל מהם את הזכות הזו".

לדבריו: "הם חושבים שאם הם יחלקו צווי גיוס הבחורים יתגייסו? כולם ימסרו נפש על לימוד התורה. גם אלו שכבר התגייסו מרצונם עד כה ייסוגו אחורה. הם לא ירצו להיות שותפים למלחמת שמד".

האם אתם הולכים לאופוזיציה? "ודאי שניכנס לשאול את גדולי הדור. אבל חשוב לזכור שכל המטרה זו הפלת הממשלה ואסור לנו לסייע לכך".

האזינו לדברים:

מוקדם יותר נמסר מלשכתו: "צו הביניים שנתן בג״צ לשלילה מיידית של תקציבי הישיבות הוא אות קין והתעמרות חסרת תקדים בלומדי התורה במדינת היהודים. דווקא בימים בהם עם ישראל זקוק לרחמי שמיים בדרום ובצפון, בג״צ מוביל גישה פוגענית כלפי לומדי התורה שעליהם עומד העולם. ש״ס תמשיך להיאבק על זכותם של תלמידי הישיבות לשקוד על התורה ותבחן את צעדיה".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    הזכות של הציונות הסתיימה . מקימים קרן לכבוד לומדי תורה החיילים ששומרים על כל עם ישראל היהודים היהודים. היהודים . ולא את הערב רב

  2. 1

    מה היה אומר משה רבנו? יהושוע בן נון? דוד המלך? החשמונאים? בר כוכבא? תלמידי רבי עקיבא? דרעי השמד הוא אי שירות בצבא!