שבועיים לאחר ליל הניסים: צה"ל פינה שרידי טיל איראני

    קובי פינקלר No Comments on שבועיים לאחר ליל הניסים: צה"ל פינה שרידי טיל איראני

    צה"ל פינה מוקדם יותר היום שרידי טיל קרקע קרקע ששוגר מאיראן במתקפה הגדולה לפני כשבועיים וחצי ויורט באזור נחל יעלים, סמוך לערד. ד"ר אמיר בוחבוט: "יכולים להיות מאות הרוגים מטיל אחד"

    צילום: דובר צה"ל
    9:55
    17.05.24
    הגאון הרב אברהם יוסף No Comments on הרב אברהם יוסף מתקן: כך פותחים יהודים בשיחה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כוחות צה״ל פינו מוקדם יותר היום שרידי טיל קרקע קרקע נוסף שיורט באזור נחל יעלים, סמוך לערד, במסגרת המתקפה האיראנית שהתרחשה בחודש שעבר. הנפל זוכה מחומרים מסוכנים והפינוי בוצע באמצעות מנוף (ריו 6×6) על ידי כוחות צה"ל, בהובלת מחוז דרום של פיקוד העורף ויחד עם כוחות כיבוי והצלה.

    דובר צה"ל מוסר כי ציבור המטיילים מתבקש לפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף, בעת היתקלות בחפץ חשוד. חשוב להדגיש כי נפלים ושברי יירוטים עשויים להיות מסוכנים. אין לגעת בהם, יש להתרחק ולדווח למוקד 100 של המשטרה על מציאתם.

    כזכור, לפני כשבועיים וחצי, במוצאי שבת פרשת מצורע, שוגרו מאות טילים וכטב"מים מאדמת איראן לישראל. תקיפה שבאה בתגובה לחיסול בדמשק של הבכיר האיראני מוחמד רזא זאהדי, מפקד כוח קודס בסוריה ולבנון. בחסדי שמיים יירטה ישראל בשיתוף ארצות הברית, בריטניה וירדן כ-99% מהשיגורים. מספר נפילות בודדות גרמו לנזק קל בבסיס חיל האוויר בנבטים, ולפציעת ילדה בפזורה הבדואית בנגב.


    יירוטי הכטב"מים האיראניים | קרדיט: דובר צה"ל

     

    ד"ר אמיר בוחבוט הסביר את גודל הנס ואמר לאבי מימרן במהדורה המרכזית: "לו אחד מאותם מאות פריטים היו פוגע באחד מערי ישראל היה נגרם נזק לעשרות בניינים ויכולים להיות מאות הרוגים מטיל אחד".

    גם  ד"ר מרדכי אביטבול, מהנדס אלקטרואופטיקה וד"ר לפיזיקה מהאוניברסיטה העברית כתב לאחר המתקפה הכושלת כי: "זה יותר חד מהניצחון של מלחמת ששת הימים או מלחמת העצמאות. שם ניתן להסביר על פי הטבע. אם זה לא מעשה אלוקי אז אני כבר לא יודע מה זה נס".

    הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו אמר לאבי מימרן במהדורה המרכזית: "במספר גדול כזה (של שיגורים) איך אפשר להיסחף אחרי כוחי ועוצם ידי? אנחנו בתקופה לא פשוטה, אבל בכל דור ודור יש את הקשיים שלו ויש לנו את הידיעה שהקב"ה מצילנו מידם".

    ליל שימורים | נבלמה המתקפה האיראנית: סיכום אירועי הלילה הדרמטי

     



    0 תגובות