שר הביטחון והרמטכ"ל החליטו: מינויים דרמטיים בצה"ל

    קובי פינקלר No Comments on שר הביטחון והרמטכ"ל החליטו: מינויים דרמטיים בצה"ל

    שר הביטחון והרמטכ"ל שתחת כהונתם קרה המחדל הגדול ביותר בתולדות ישראל החליטו על מינויים במטכ"ל: לתפקיד מפקד פיקוד המרכז ימונה תת-אלוף אבי בלוט, לתפקיד ראש אגף המודיעין ימונה תת-אלוף שלומי בינדר. לתפקיד מפקד הגיס הצפוני ומפקד מערך התמרון בזרוע היבשה ימונה תת-אלוף דן גולדפוס, לתפקיד ראש אגף כוח האדם ימונה תת-אלוף דוד (דדו) בר כליפא, לתפקיד ראש אגף התקשוב ימונה תת-אלוף אביעד דגן. כולם יעלו לדרגת אלוף

    צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
    11:40
    17.05.24
    נתי קאליש No Comments on בעדה החרדית מבינים: "לא נראה שיוכלו לעלות למירון"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום תהליך ממושך, סיכמו שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי על מינויים בצמרת הפיקוד הבכיר בצה"ל. זאת למרות התנגדות שרים רבים בממשלה שאותם אלו בצה"ל שאחראים למחדל ה-7 באוקטובר ימנו את המפקדים הבאים.

    בהודעת דובר צה"ל נמסר כי השניים סיכמו על "קידום מפקדים שבלטו בלחימה בשטח ובמטה במהלך מלחמת ״חרבות ברזל״, לתפקידים בפורום המטה הכללי".

    שר הביטחון אישר את המלצת הרמטכ"ל למינויים הבאים: לתפקיד מפקד פיקוד המרכז ימונה תת-אלוף אבי בלוט. במקומו של אלוף יהודה פוקס. תקופתו של פוקס התאפיינה בחיכוכים רבים עם המתיישבים, מי שיחליף אותו, בלוט, הוא בוגר מכינת עלי הדתית ותושב השומרון בעצמו. האם נראה שינוי קיצוני ביחס צה"ל למתיישבים ביו"ש? ימים יגידו. בעבר כיהן בלוט כמפקד אוגדת יהודה ושומרון.

    לתפקיד ראש אגף המודיעין ימונה תת-אלוף שלומי בינדר. המינוי במקומו של ראש אמ"ן אהרן חליוה שהודיע בערב חג הפסח על פרישתו מהשירות הצבאי לאחר הכישלון במניעת מתקפת ה-7 באוקטובר.

    לתפקיד מפקד הגיס הצפוני ומפקד מערך התמרון בזרוע היבשה ימונה תת-אלוף דן גולדפוס. המינוי מפתיע לאחר שגולדפוס תקף את הממשלה לאחרונה ואמר: "אתם צריכים להיות ראויים לנו". בתגובה קיבל גולדפוס נזיפה חמורה מהרמטכ"ל אך למרות זאת מינויו לא סוכל. תא"ל במיל' דדי שמחי הגיב לדבריו ואמר ב'מהדורה המרכזית': "קצין אמיץ ועטור זכויות אבל אני חושב שהוא עשה כאן טעות חמורה. קצין לא יכול לדבר כך לדרג מדיני נבחר. גם הרמטכ"ל מבין את זה ולכן קרא לו לנזיפה. לא לעשות מזה סיפור גדול מידי. להעיר לו ולהמשיך הלאה. אנחנו צריכים אותו בלחימה".

    לתפקיד ראש אגף כוח האדם ימונה תת-אלוף דוד (דדו) בר כליפא. בר כליפא ימונה לראש אכ״א במקומו של האלוף יניב עשור שסוגר 3 שנים ארוכות בתפקיד. שאלה גדולה היא בנוגע לתפקיד הבא של עשור – האם הוא המיועד להיות אלוף פיקוד הדרום הבא אחרי פינקלמן?

    לתפקיד ראש אגף התקשוב ימונה תת-אלוף אביעד דגן. המינוי צפוי לעורר לא מעט ביקורת, לא בשל זהותו של דגן אלא בשל העובדה שבשונה משאר המינויים – מינוי זה אינו דחוף לעכשיו בכלל, ובפירוש יכול להמתין עד תום התחקירים בעניין המחדל הגדול בצה"ל.

    כל הקצינים האמורים יועלו לדרגת אלוף. המינויים ייכנסו לתוקפם בחודשים הקרובים ובהדרגה.



    0 תגובות