אחרי שבעה חודשי מלחמה: טרמינל 1 נפתח מחדש לטיסות

    אבי יעקב No Comments on אחרי שבעה חודשי מלחמה: טרמינל 1 נפתח מחדש לטיסות

    טרמינל 1 בנמל התעופה בן גוריון ייפתח לטיסות פנים ארציות ביום שני 27 במאי, ולטיסות בינלאומיות ביום ראשון 2 ביוני. הטרמינל נסגר בשל המלחמה לפני יותר משבעה חודשים, וכעת ברשות שדות התעופה עדכנו כי הושלמו ההכנות לפתיחת הטרמינל והפעילות במקום תהיה מלאה, ותעניק לציבור הנוסעים את מלוא השירותים.

    טרמינל 1 צילום: פלאש 90
    22:09
    02.06.24
    איתי גדסי No Comments on ח"כ אילוז מודה: "הייתה טעות לתת לגנץ וטו על הגיוס"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למעלה משבעה חודשים שלאחר שנסגר, בגלל המלחמה, טרמינל 1 בנתב"ג חוזר לפעילות מלאה.  הטרמינל יפתח לטיסות לאילת וממנה ביום שני הקרוב, ה-27 במאי, ולטיסות בינלאומיות בלילה שבין שבת לראשון, ה-2 ביוני.  ברשות שדות התעופה אומרים כי הושלמו ההכנות לפתיחת הטרמינל והפעילות במקום  תהיה מלאה ותעניק לציבור הנוסעים את מלוא השירותים.

    כזכור, בתחילת המלחמה, הירידה החדה בתנועת הנוסעים והגיוס הנרחב של עובדי הביטחון בנתב"ג, טרמינל 1 נסגר לטיסות פנים ארציות וטיסות בינ"ל. כל תנועת הנוסעים בנתב"ג עברה לטרמינל 3. כעת, עם ההתאוששות שנרשמת בנתב"ג, הצפי להמשך הגידול בתנועת הנוסעים בחודשי הקיץ וחזרת חברות תעופה בינ"ל רבות לפעילות בישראל, השרה רגב הנחתה את רשות שדות התעופה להשלים את ההיערכות והטרמינל הוותיק חוזר לפעילות ולשימושן של חברות הלואו קוסט והתנועה הפנים ארצית. הטיסה הראשונה, של חברת ארקיע לאילת תצא מהטרמינל ביום שני, ה-27 במאי, בשעה 6:30.

    במסגרת ההיערכות לחידוש הטיסות בטרמינל 1, יפתח שירות ייעודי לנוסעים נעזרים . בשער 4 בטרמינל. בין טרמינל 1  וטרמינל 3 יחל לפעול שירות היסעים (שאטלים) ללא תשלום שיאפשר למגיעים ברכבת לנתב"ג להגיע לטרמינל 1, ויפתח מחדש החניון הצמוד לטרמינל. שירות מוניות מפוקחות לטובת הנוסעים יחל לפעול מול שער 7 בטרמינל 1 כמו כן, לטובת תושבי אילת יעמוד שירות הסעות למרכז תל אביב שיפעל בין השעות 9-11 בבוקר בימים ראשון עד חמישי. בימי שישי יפעל השירות מהנחיתה הראשונה ועד לכניסת השבת ובשבת יפעל החל מיציאת השבת ועד לנחיתה האחרונה.  בנתב"ג ממליצים לטסים לאילת, לבצע רישום מוקדם למערכת אלפ"א שתשרת את הנוסעים  בטיסות לאילת ותחסוך לעמוד בתור לבידוק הביטחוני. כמו כן, הטסים לאילת מתבקשים להגיע לטרמינל שעתיים לפני הטיסה.

    הטיסות לרמון/אילת ומרמון/אילת תפעלנה החל מה27.5  בטרמינל 1 בלבד.

    שרת התחבורה והבטיחות הדרכים, תא"ל (במיל) מירי רגב: "אני שמחה שבשילוב כוחות עם רשות שדות התעופה והנהלת נתב"ג הצלחנו להחזיר לפעילות בישראל עשרות חברות תעופה זרות. בכללן חברות לואו קוסט שיתרמו להורדת המחירים לטובת ציבור הנוסעים. הפתיחה המחודשת של טרמינל 1, תשרת חברות ישראליות ובינלאומיות כמו שהיה בעבר ותסייע להרחיב את היקף הטיסות אל ישראל וממנה ואת מגוון היעדים המוצעים לציבור הרחב".

    בנוגע לטיסות הפנים ארציות, ולמרות המחסור במטוסים של החברות השונות, השרה אמרה היום כי המשרד פועל להרחיב את מספר הטיסות לאילת וממנה תוך התחשבות בצורך של החברות להמשיך ולהפעיל מספר רב של קווים לחו"ל. לדבריה, פתיחתו המתוכננת של שדה התעופה בחיפה, לאחר שידרוג משמעותי של המסלולים, תסייע אף היא להרחיב את היקף הטיסות הפנים ארציות.

    לאור הגידול המתמשך בתנועת הנוסעים בטיסות לחו"ל  וחזרתן לפעילות של חברות תעופה בינלאומיות, ביום ראשון ה-2 ביוני, יפתח הטרמינל גם לטיסות  (לואו קוסט)  הבינלאומיות.  טיסה בינלאומית ראשונה , של חברת ארקיע,  תמריא מטרמינל 1 לבאטומי שבגיאורגיה בשעה 05:55 בבוקר.

    על פי נתוני רשות שדות התעופה, במהלך החודשים הקרובים צפויות לצאת מטרמינל 1  כ-1,200 טיסות וצפויים לעבור בו כ-200 אלף נוסעים מדי חודש. בימי השיא בחודשים יולי ואוגוסט צפויים לעבור בטרמינל 1 כ- 6,500-7,000 נוסעים.

    החברות הצפויות לפעול גם מטרמינל 1, נכון לעכשיו, הן אל על, ארקיע , ישראייר,  וויז אייר, ריינאייר, טראנסאוויה פראנס ואיירזנה.  במסגרת ההיערכות לפתיחת הטרמינל לטיסות בינ"ל, הוכשר מתחם מזון (פוד קורט) חדש הכולל  מתחם ישיבה והסעדה בצידו המערבי של אולם היוצאים. לנוסעים בטיסות הבינלאומיות, עם טרולי בלבד,  יעמוד מגזר בידוק מהיר, מגזר w (כפי שקיים גם בטרמינל 3). כפי שהיה בעבר, חזרת כל הנוסעים מחו"ל תתבצע דרך טרמינל 3. לרשות הנוסעים יעמוד שירות היסעים (שאטלים) בין הטרמינלים ובין החניונים השונים, ללא תשלום. כמו כן, לרשות הנוסעים יעמדו כל השירותים המוצעים לטסים לחו"ל ובכללם חנויות הדיוטי פרי השונות. ניתן יהיה לעשות שימוש בשירות "פטור ושמור" ולקבל את הקניה בכניסה לארץ, בטרמינל 3.

    ברשות שדות התעופה מדגישים כי חלק מהחברות יפעלו הן מטרמינל 1 והן מטרמינל 3 וקוראים לנוסעים לבדוק היטב מבעוד מועד מאיזה טרמינל יוצאת הטיסה שלהם, לפי חברת התעופה ומספר הטיסה. כמו כן מומלץ לעקוב אחר אתר האינטרנט ולוח הטיסות בנתב"ג. מומלץ להגיע לטרמינל 1 לטיסות הבינלאומיות כ-3 שעות טרם המראת הטיסה. ברשות שדות התעופה שבים וממליצים לנוסעים לבצע את הליך הצ'ק אין  כבר בבית  להדפיס את כרטיס העלייה למטוס וכן לוודא כי אין בתיקי היד חפצים האסורים לטיסה.

    על פי נתוני רשות שדות התעופה, בחודש מאי צפויים לעבור בנתב"ג כ- 1.22 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות, ובחודש יוני יעברו בנתב"ג כ 1.4 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות. מתחילת השנה עברו בנמל התעופה בן גוריון מעל ל-8.05 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות ופנים ארציות.



    0 תגובות