"הקלות לבעלי העסקים ולתושבי הדרום עכשיו, לא בסוף המבצע"

    שלום בידרמן | צילום: אילוסטרציה No Comments on "הקלות לבעלי העסקים ולתושבי הדרום עכשיו, לא בסוף המבצע"
    8:16
    02.06.24
    אבי יעקב No Comments on חשש מגזירת גיוס: תפילות בעם ישראל נוכח הדיון המכריע בבג"ץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ שמולי: במקביל להתרחבות המבצע הצבאי ופריסת מטריית הגנה ביטחונית הממשלה חייבת כבר עכשיו לספק מטריית הגנה כלכלית לעסקים הקטנים והבינוניים שנמצאים בסכנת קריסה. אם דורשים מהתושבים בדרום אורך נשימה- צריך לספק להם כבר עכשיו בלוני חמצן

    לאור התמשכותו והתרחבותו הצפוי של המבצע כנגד החמאס בדרום הכריז הבוקר שר הביטחון על "מצב מיוחד בעורף" אשר מעניק לצה"ל סמכויות רחבות יותר מבחינה ביטחונית וככל הנראה גם מתן הקלות כלכליות מסוימות עם סיומו של המבצע. הכרזתו של שר הביטחון באה במקביל לקריאות של ח"כים ושרים בכנסת שקראו להקל על תושבי הדרום. ח"כ איציק שמולי יוזם דיון חירום במליאת הכנסת ובוועדת הכספים בדרישה להכניס את מתן ההקלות לעסקים קטנים ובינוניים כבר עתה וכן להרחיב את העסקים הנכללים בפיצוי לטווח של 55 ק"מ מגבול רצועת עזה.

    היוזמה שאותה מקדם בכנסת ח"כ שמולי כוללת פיצוי מוקדםלכ- 25 אלף בעלי עסקים קטנים ובינוניים בטווח של 55 ק"מ מגבול רצועת עזה, תגבור משמעותי של מסלולי הסיוע הקיימים בתחום האשראי ובתחום הסיוע לעסקים קטנים ובינוניים ודחיית תשלומי המיסים במע"מ ובארנונה. במקביל שיגר ח"כ פניה דחופה לחשב הכללי במשרד האוצר בדרישה להקלה בפירעון תשלומי המשכנתא לתושבי האזור וכן למפקח על הבנקים ולראשי הבנקים על מנת לספק לתושבי הדרום אשראי נוסף ולהימנע ממצבים של הגבלת חשבונות או של גביית עמלות נוספות בגין הרחבת מסגרת האשראי של התושבים.

    ח"כ איציק שמולי: "במקביל להתרחבות המבצע הצבאי ולפריסת מטריית הגנה ביטחונית הממשלה חייבת כבר עכשיו לספק מטריית הגנה כלכלית לעסקים הקטנים והבינוניים שנמצאים בסכנת קריסה. יש חשיבות קריטית לכניסת ההקלות לתוקף כבר עכשיו במקום לחכות לסוף המבצע שאין יודעים מתי הוא יסתיים, עד אז יש חשש שרבים מהעסקים הקטנים והבינוניים בדרום כבר יקרסו. אם דורשים מהתושבים בדרום אורך נשימה- צריך לספק להם כבר עכשיו בלוני חמצן והצעדים שאני מציע יעשו בדיוק את זה.

    המצב הביטחוני פוגע כבר עתה באופן אנוש בבעלי העסקים בדרום הארץ וסכנת הסגירה ואובדן הפרנסה מרחפת מעל לראשם כבר עתה, אפילו עוד בטרם החל המבצע. המשבר מתבטא בהתרוקנות העסקים מלקוחות, ירידה בפדיון היומי שלעיתים מגיעה רק ל-10% ממחזור העסקים הרגיל, איבוד מלאי שמתכלה ולשחיקת האשראי של העסקים.

    אלון שוסטר, יו"ר המועצה האזורית שער הנגב : "מה שאנחנו זקוקים לו כרגע זה גם סיוע מיידי לתושבים גם בתחום הכלכלי, לצד האגרוף הביטחוני. במציאות שנוצרה ושמתפתחת ההורה שנשאר בבית כדי להיות עם הילדים הוא חלק מהכוח המסתער ולכן אי אפשר לחכות כמה חודשים עד למתן הפיצוי והסיוע".
    גידי סולימני, בעל עסק בבאר שבע: "יש לנו עסק בבאר שבע של בילוי ופנאי, וברגע שיש אזעקה ראשונה אחת העסק מפסיק לעבוד עוד הרבה לפני שמכריזים על מצב חירום ואנחנו יכולים לקבל פיצויים, זה גורם לנו לבעיה, לא מקבלים סיוע והעסק לא עובד וזה יכול להגיע לקריסה של עסקים באזור. אנחנו מצפים שברגע שיש אזעקה ראשונה הממשלה תכריז על מצב חירום על מנת שנוכל לקבל פיצוי ונוכל להחזיק את העסק." גידי : 0505212535



    0 תגובות