דרעי בראיון מיוחד: "רק כשמקבלים צ'פחות – זו דעת תורה?" • האזינו

    דוד לזר 14 Comment on דרעי בראיון מיוחד: "רק כשמקבלים צ'פחות – זו דעת תורה?" • האזינו
    11:35
    31.05.24
    אתר קול חי 1 Comment on הרב השיב בנחרצות כנגד ארגון 'כושרות': "לא לסמוך עליהם בכלום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב בראשית ה'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' בהגשתו של אבי מימרן התארח יו"ר ש"ס אריה דרעי, לראיון מקיף שבו הוא התייחס למגוון הנושאים הבוערים בימים אלו – 36 יום לפני הבחירות.

    בראשית דבריו התייחס דרעי לפטירתו של 'הצדיק מיבניאל' ואמר כי "אני בדיוק בדרכי להלוויה ביבניאל, הכרתי אותו לראשונה לפני למעלה מ-20 שנה באחת מהנסיעות שלי לאומן בערב ר"ה, הוא היה יהודי צדיק ות"ח גדול. דיבר לתלמידיו כמו אבא לבן".

    "לא אשכח שהוא היה ראש המדברים בתקופת 'שאגת אריה', אז גם הוא נקשר למרן שאהב אותו אהבת נפש, ובעיקר בגלל מידת האמת והמסירות שלו".

    דרעי סיפר על קשריו למוהרא"ש: "יש לי עשרות ומאות מכתבים לפני שאושפז, היו לנו שיחות ארוכות עד לפני 10 ימים – לפני שאושפז, הוא דיבר איתי בקול זועק על זה שמסלפים את דעתו של מרן. והוא אמר לי שהוא התחיל לכתוב חוברת מיוחדת על זה, ולמחרת שוב דיברנו וכבר היה באמצע דלקת ריאות, ואז נודע לי שגילו אצלו את המחלה. איבדנו ידיד ותומך גדול מאוד".

    הסקרים הבעייתיים

    על השאלה, איך הוא מתייחס לסקרים האחרונים ששוב נותנים לש"ס מגמה שלילית, ענה דרעי: "בכל הסקרים שאמרת שמרנו על כוחנו ואפילו עלינו, בסקרים שהיינו 9 – נשארנו", לדבריו, "אני לא עובד לפי סקרים ובפרט שבשטח עוד לא התחלנו לעבוד ולעבור מבית לבית, עוד נעשה כנסים גדולים, ויהיו לנו את ה'שרי החמישים' שיגיעו למאות אלפי בתים.

    "אני מודה, זה לא קל, יש כעת בלבול, אבל נצטרך להיאבק", לדבריו של יו"ר ש"ס, "הציבור יבין היטב איפה נמצאים גדולי ישראל, היכן הפעילים, ומיהו ממשיך דרכו של מרן זצ"ל".

    קמפיין חברתי או תורני?

    הקמפיין של ש"ס במערכת הבחירות הנוכחית – הוא קמפיין שכולו חברתי – קמפיין השקופים. לדבריו של דרעי העובדה שהקמפיין הוא חברתי לא סותר את המעשים התורניים שהתנועה עושה, אלא אדרבה לדבריו "מרן ציווה לנו לדאוג לעניים, כי אם אין קמח אין תורה, ואי אפשר ללמוד תורה ללא לחם, וגם אי אפשר להמשיך במצב ככה שיש אברכים שאין להם אוכל להביא לילדים שלהם".

    "אם נדאג לקצבאות ושכר מינימום – שאברכים יוכלו להביא עוד 1000 שקל הביתה – זה קיום לתורה. לדאוג לעניי ישראל זה לדאוג לחינוך ישראל, כי הרי קשה לאבא להעניק חינוך במצב כזה, וכשאין פרנסה באים כל הבעיות, וגם בעיה הנשירה והשלום בית זה בגלל זה. כי הנושא של העוני הוא לא סוציאלי הוא ענין של קיום".

    "אלי ישי גרם לכך – שהליכוד לקח אותנו כמובנים מאליו"

    בשאלה הגורלית, על איזה ראש ממשלה הוא ימליץ לאחר הבחירות – ענה דרעי כי "לפני שנתיים אמרנו מעל כל במה שאנחנו נלך עם נתניהו ללא שום הסכמים ותנאים מראש, ובאמת הלכנו לנשיא והמלצנו על נתניהו, והוא אכן נלחם להכניס אותנו לקואליציה, אבל בסוף, אנחנו נשארנו בחוץ".

    לדבריו, הפעם "יש לנו את הצרכים שלנו, מי שרוצה אותנו ידע שהוא יצטרך לשלם, וחשוב שידעו שלא ייקחו אותנו כמובנים מאליו".

    בשלב זה דרעי עבר להאשים את ישי בכישלונות העבר: "ראינו את כל הדרך שהוביל אלי ישי בכל השנים – כשהליכוד לקח אותנו כמובנים מאליו ולבסוף ראינו איך הליכוד התייחס אלינו", לדבריו, "ברור שאנחנו מעדיפים את הליכוד, זו הנטייה שלנו וזה הציבור שלנו. אב אם כל הכבוד, אם הליכוד יבין שש"ס לא בכיס שלהם בכל מחיר, ושנשב– אז הם לא יתייחסו אלינו כמו אסקופה הנדרסת".

    "בסופו של דבר, אנחנו חייבים קודם כל לדאוג לציבור שלנו, לצרכים של העניים ולצרכים של השכבות החלשות, שהליכוד הוא הגורם המרכזי שהביא אותם לכך. כי מאז שנתניהו היה שר האוצר ב-2003 ביחד עם טומי לפיד והמפד"ל של אז, לצערנו הרב – העוני הלך וגדל בציבור שלנו".

    למרות סימני הכוחניות מול הליכוד, לדרעי היה חשוב להדגיש כי "ש"ס אמרה ואומרת – לא נצטרף לקואליציה של 'רק לא נתניהו' – אנחנו לא באים להתנקם לא בנתניהו ולא בבנט, וההבדל בינם לבין לפיד הוא – שגם נתניהו וגם בנט אומרים 'נכון, לא היינו בסדר, לפיד כפה עלינו את הדברים', אבל לפיד לצערי הרב – ממשיך לדבוק בכל הדברים שלו ולכן לא נשב איתו בממשלה", לדבריו של דרעי, "אנחנו בש"ס נבוא ונתקן את הסטטוס קוו כמו שהיה לפני שנתיים".

    לדבריו, "אם אנחנו ו'יהדות התורה' נקבל מספיק כוח שיצטרכו אותנו בקואליציה יהיה לנו כוח נגד הגזירות".

    "אין אפשרות להקים ממשלת שמאל צרה"

    האם קיימת אופציה על השולחן שבה ש"ס תלך עם 'המחנה הציוני' בראשותם של ליבני ובוזי?: "אין אפשרות כזו להקים ממשלת שמאל צרה, וש"ס לא תשתתף בממשלת שמאל צרה, למרות שאנחנו לא פוסלים את 'העבודה', בכל זאת היא תצטרך את לפיד, מרצ והערבים, ועם לפיד ושאר השותפים לא נשב ולא נהיה חלק ממשלה שכזו".

    על ח"כ ניסים זאב: "רק כשמקבלים צ'פחות – זו דעת תורה?"

    על פרשת פיטוריו של ח"כ ניסים זאב אמר דרעי כי "צר לי, על אותם אנשים שצועקים 'דעת תורה' – 'דעת תורה' – 'חכם שלום' – 'מרן', רק כשטוב להם, ורק כשהם מקבלים צ'פחות, אבל כשפתאום קורה שאותו 'דעת תורה' שהכניסה אותם ושנתנה להם לטיפות וחיבוקים, פתאום היא מסבירה להם דברים אחרים, במכתב מיוחד ובפגישות של עשרות שעות בארבע עיניים – פתאום זה כבר לא דעת תורה ופתאום זה 'אריה דרעי'. ואני הוא השק חבטות".

    "ותדע לך – שזו הפגיעה החמורה ביותר במועצת חכמי התורה. כאילו הם לא קיימים – כאילו הם שקופים – כאילו הם לא נמצאים כאן בכלל. אבל למרות הכל – אני סובל בשקט ומקבל באהבה את כל הייסורים".

    "13 שנה הייתי בחוץ ולא דיברתי מילה אחת – גם כשהשמיצו אותי בכל ההשמצות. וכשמרן ביקש ממני לכתוב מכתב לש"ס – כתבתי, וכשמרן ביקש ממני לוותר על מקום ראשון – ויתרתי. כל מה שמרן וגדולי התורה ביקשו ממני – עשיתי. לא חכמה להוריד את הראש רק כשטוב לך, החכמה להוריד את הראש גם כשאומרים לך על שמאל שהוא ימין ועל ימין שהוא שמאל", תקף דרעי.

    לקראת סיום, סיפק דרעי את הדובדבן של הריאיון – דעתו על מפלגתו של יריבו המר אלי ישי.

    "אני זוכר שראש הישיבה הרב מאזוז אמר בתחילה – שכל מי שמצביע ש"ס ימשיך להצביע ש"ס, ושהמפלגה שלהם פונה לקהלים אחרים. ואני אומר – שהנה במציאות כל הקמפיין שלהם הוא סביב ש"ס, והם מנסים לשכנע והשמיץ אותנו בכל מקום, וחבל – אנחנו לא מתעסקים בזה – אנחנו בשלנו".

    "אני מקווה שראש הישיבה ישמע את הדברים האלה – ויבין שהרצון הכן שלו שלא ליצור – מחלוקת – לא מתבצע בפועל בשטח, והפעילים וראשי המפלגה שלו עושים הכל לקחת ולהזיק, גם פעילים גם אנשים וגם להיכנס לקהלים שלנו. וחבל – שילכו לקהלים אחרים כפי שהם הבטיחו".

    "לדובב ולהקליט את מרן?"

    על פרשת ההקלטות אמר דרעי: "לא העליתי על דעתי בימי חיי – במשך 40 שנה – שאני בבית מרן להקליט אותו פעם אחת. הרי הוא נתן בי אמון, ואיך אפשר להקליט ככה את קודש הקודשים?".

    "הייתי עם מרן בבית החולים יומם ולילה, ולא עלתה בי מחשבה ח"ו להקליט אותו. ללכת על ערש דווי לדובב אותו ולהקליט אותו? – אוי לנו שהגענו לכך וברוך השם שלא הגעתי לדבר הזה", זעק דרעי.

    האזינו לראיון המלא:



    14 תגובות

    מיין תגובות
    1. 13

      אריה יחרטטן אחד לא מאמינים למילה שיוצאת לך מהפה, גם אם תגיד לי שהשמש זורחת עכשיון אני יצא לבדוק.

    2. 12

      כל מילה שניה שלו – שקר
      למה שנאמין לו , למה??

      בגללו מרן לא איתנו היום

    3. 9

      רבי אריה, אנחנו אוהבים אותך, לא פחות מ15 מנדטים!!!!!!!!!!

    4. 7

      רק רבי אריה ומפלגת ש"ס הם ממשיכי דרכו של מרן!!!!!!!!
      עלו והצליחו!!!!!

    5. 6

      בכל חיי הצבעתי ליכוד, אבל בבחירות האלו בוודאי שאצביע עבור אריה דרעי ומפלגת ש"ס

    6. 4

      אריה אציל הנפש, נסיך ממלכת התורה, אין עליו, אני לא מבין את אלה שלא אוהבים אותו, מה אתם לא רואים את הכישרונות שלו? את היכולת שלו להביא תוצאות פי אלף מהאידיוט שפרש? מה אין לכם עיניים?? כל מילה שאמר בראיון לשקול אותה בסלע, טוב מאוד שהעיפו לכל הרוחות את ניסים זאב הרעשן בלירה שחוץ מלבלבל את המוח ולהזכיר לכולם שהוא ורק הוא ורק הוא ורק הוא ורק הוא ורק הוא ורק……. הקים את ש"ס ועשה ונישק את המכתב ואמר והלך ו……… לא עושה כלום יאללה שילך הבייתה ויבלבל את המוח לאשתו ויעזוב אותנו בשקט .

    7. 3

      חזק ואמץ, ה ומרן עמך!