בגיל 66: דוד רותם הלך לעולמו

    ארי וידר No Comments on בגיל 66: דוד רותם הלך לעולמו
    11:35
    31.05.24
    אתר קול חי 1 Comment on הרב השיב בנחרצות כנגד ארגון 'כושרות': "לא לסמוך עליהם בכלום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הכנסת לשעבר דוד רותם מישראל ביתנו נפטר לפני שעה קלה בביתו באפרת מדום לב והוא בן 66.

    רותם, חובש הכיפה, נולד בבני ברק לאביו שלום שכנא רוטנברג שהיה יו"ר חברה קדישא בירושלים וסמנכ"ל משרד הפנים.

    בהשכלתו היה דוד רותם משפטן ושימש בין היתר כיועץ המשפטי של עיריית ביתר עילית.

    לכנסת הוא נכנס בשנת 2007 במסגרת רשימת ישראל ביתנו.

    בכנסת האחרונה הוא שימש כיו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ונודע כאחד הפרלמנטרים החרוצים והמבריקים.

    בשנים האחרונות הייתה מתיחות מקצועית בינו לבין הנציגים החרדיים על רקע הובלת חוקי גיור מקילים וחוקים נוספים שהיו נגד עמדת הנציגות החרדית.

    לפני הבחירות האחרונות הוא הודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים ושימש בין היתר כחבר הנהלת בית החולים שערי צדק בירושלים.

    יו״ר הכנסת בישר רשמית על לכתו של ח״כ רותם במליאה.

    תגובות

    יו"ר ישראל ביתנו איווט ליברמן אמר עם פטירתו "דודו רותם היה לא רק חבר לדרך, אלא חבר אישי. איש ארץ ישראל שידע ללחום למען הארץ ולמען דעותיו. איש שלא פחד מלעמוד על שלו ולא נרתע ממאבקים שהיה צריך לנהל על מנת לקדם את הדברים שהאמין בהם. כיו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת הוא תרם רבות למדינת ישראל, לכנסת ולישראל ביתנו. מותו הוא אבדה גדולה וצער גדול לכל חבריו. אני משתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".

    עם הידיעה על פטירתו של עו"ד ח"כ לשעבר דוד רותם, תושב אפרת שבגוש עציון, אמר דוידי פרל, ראש מועצת גוש עציון: "דודו היה חבר, שכן ושליח. דודו תמיד בנעימות ואכפתיות דאג לקידום ההתיישבות בכל מקום בו פעל, כעורך דין וכחבר כנסת. דודו שילב ידע עצום בחקיקה ובמשפט, אומץ ועמידה בלתי מתפשרת בצדקת הדרך. דודו לא נתן לשיתוק, ובעצם לשום דבר, לעמוד בדרכו ותמיד בחיוך ובחוש הומור ייחודי המשיך לפעול למען ההתיישבות. ברכת תנחומים לעדינה ולכל המשפחה".

    יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין על לכתו בטרם עת של חכ"ל דודו רותם: "אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו, למכריו ולמוקיריו הרבים של חבר הכנסת לשעבר, דודו רותם, שכיהן עד לא מכבר כיו"ר ועדת החוקה והיה אחד מחברי הכנסת החרוצים והמוערכים שידענו, עו"ד פעיל ומשפיע ופעיל למען יש"ע. מותו בטרם עת הכה אותנו בהפתעה, אני מחזק את ידי משפחתו ומשתתף בצערה הכבד. יהי זכרו ברוך".

    ח"כ אורי מקלב על פטירתו של חכ"ל דודו רותם: "היה בעל לב רחב ורחום. בעל כישרון שעשה רבות למען הפרט. אהב והעריך תלמידי חכמים. כיבד מאד את פעילותו של אביו זצ"ל בעזרתו להקמת עולם התורה בארץ ישראל".

    סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן ספד לח"כ לשעבר דודו רתם: "קיבלתי את הידיעה על פטירתו של דודו בתדהמה. לא העליתי על דעתי בדעתי שכל כל מהר ניאלץ להיפרד ממנו. הכרתי את דודו לפני כשלושים שנה עוד כשהיה היועץ המשפטי של מועצת יש"ע ובנוסף היועץ המשפטי הראשון של הקרן למורשת הכותל המערבי. דודו הניח את התשתית המשפטית לפעילותה של הקרן ובזכותה יכלה הקרן להקים את המפעל החינוכי האדיר שהקימה. אהבתו הגדולה של דודו לארץ ישראל ולתורת ישראל הדריכה אותן בכל פעולה ופעולה שעשה מאז, ובכנסת. אנחנו נזכור את דודו כיו"ר הנצחי של ועדת חוק חוקה ומשפט שקידם חקיקה יהודית בכנסת ישראל."

    סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי מביע צער על לכתו בטרם עת של ח"כ דוד רותם: דודו היה איש ארץ ישראל לא רק בדיבור אלא גם במעשה, יו"ר וועדה נהדר וחבר כנסת ישר והגון, עם ישראל והכנסת חסרים אנשים כמוהו.



    0 תגובות