סערת ארה"ב • אביו של הנער מאשים: "בית המשפט האמריקאי עירב פוליטיקה"

    דוד לזר No Comments on סערת ארה"ב • אביו של הנער מאשים: "בית המשפט האמריקאי עירב פוליטיקה"
    20:53
    23.05.24
    איתי גדסי ויוסי צלניקר No Comments on הבחירות לרבנות הראשית: בנים ממשיכים ודילים פוליטיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארי זיבוטופסקי, תושב בית שמש, אביו של מנחם זיבוטופסקי שבית המשפט בארה"ב קבע כי לא יוכל להירשם בדרכון שלו כיליד ישראל, הגיב הבוקר (שני) ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' – להחלטת בית המשפט האמריקאי ואמר כי "זו לא בושה שהבן שלנו נולד בירושלים, מפריע לנו מאוד שארה"ב שהיא ידידה של ישראל – לא מכירה בשום חלק מירושלים שהוא שייך לישראל".

    זיבוטופסקי נתן רקע לפרשה ואמר כי "המדיניות של ארה"ב – מאז שקמה מדינת ישראל היא שכל מי שנולד בירושלים – יהיה כתוב לו ' ירושלים' ולא 'ישראל', לפני 13 שנה הקונגרס העביר חוק שהיה אמור לתקן את העוולה הזו, ושהגענו לשגרירות נאמר לנו שזה בלתי אפשרי, כבר 12 שנה אנחנו בבתי משפט בארה"ב ובסופו של דבר זה הגיע לבית משפט העליון".

    לדבריו, "למרות שכאמור הקונגרס העביר חוק שמי שמבקש שיהיה כתוב לו בדרכון 'ישראל' – הם חייבים לעשות זאת, בכל זאת נטען בבית המשפט, שאין לקונגרס סמכות לעשות זאת – ורמזו כי היחיד שיכול לשנות את ההחלטה זה הנשיא אובמה".

    "בית המשפט האמריקאי היה אמור להיות נקי מפוליטיקה", מאשים זיבוטופסקי, "אבל זה מאוד נראה כאילו הפוליטיקה מעורבת בזה", לדבריו, "הנה יש לאובמה הזדמנות להראות שהוא איתנו, אם הוא חבר שלנו אז שיעשה מעשה".

    זיבוטופסקי תוקף את הפסק האמריקאי ואומר כי "האבסורד הגדול שהדיון לא היה בכלל אם ירושלים היא בירת ישראל אלא אם היא בכלל חלק ממדינת ישראל, ואפילו החלק המערבי איפה שכל היהודים גרים – גם זה לא נחשב חלק ממדינת ישראל".

    "עוד כדאי לדעת שבמקרה שערבי שנולד בחיפה מבקש שלא יהיה כתוב בדרכון שלו 'ישראל' אלא רק 'חיפה' – את זה הם מיד מבצעים, אבל הפוך – לא".

    "אנחנו מאוכזבים מאוד, ועוד יותר מכך אנחנו מופתעים", סיכם זיבוטופסקי את הראיון ב'קול חי'.

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות