נתניהו בבית שמש: "העיר תכפיל את עצמה בשנים הקרובות"

    קיבלת החלטה טובה ואמיצה לא ללכת לבחירות. כיהנתי כשר בממשלות שמיר ורבין ואני אומר שזו הממשלה החברתית הטובה ביותר שאני מכיר
    איתי גדסי 2 Comment on נתניהו בבית שמש: "העיר תכפיל את עצמה בשנים הקרובות"

    טקס חתימת הסכם הגג לשיווק 17,000 יח"ד בבית שמש נחתם הבוקר • הטקס כלל חיוכים רבים, אמירות שנונות וגם, שר אחד שהצהיר "אם היינו הולכים לבחירות, זוגות צעירים היו יושבים עכשיו וקוראים תהילים"

    קיבלת החלטה טובה ואמיצה לא ללכת לבחירות. כיהנתי כשר בממשלות שמיר ורבין ואני אומר שזו הממשלה החברתית הטובה ביותר שאני מכיר
    8:16
    02.06.24
    אבי יעקב No Comments on חשש מגזירת גיוס: תפילות בעם ישראל נוכח הדיון המכריע בבג"ץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסכם גג לשיווק של 17,000 יח"ד נחתם היום (ב') בבית שמש. בטקס שנערך נשאו דברים ראש הממשלה והשרים שנכחו באירוע.

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי הוא עד להתפתחותה המרשימה של העיר "התכנית הזאת עכשיו הולכת להכפיל את בית שמש. זה הישג כביר. אני רואה את העיר הופכת לעיר גדולה במרכז הארץ. היא מתפתחת בקצב מהיר מאוד. יש חרדים, חילונים, מסורתיים, אשכנזים, ספרדים, עולים חדשים – אנחנו מצווים בכל חלק של ארצנו ב"שבת אחים גם יחד". אני ער לבעיות, חברי השרים ערים לבעיות, אבל בשילוב ידיים אפשר לפתור אותן".

    "הארץ הזאת והעיר הזאת הם של כולנו ויש מקום לכולם. אנחנו בכוונה ליצור עתיד נהדר. אני רואה בעיני רוחי את בית שמש מגיעה לחצי מיליון תושבים – וצריך להשקיע יחד".

    שר האוצר, משה כחלון, אמר בטקס כי הסכם הפשרה בנושא התאגיד מנע בחירות. "זה היה צעד אחראי שלקחתי על עצמי. ראיתי את הזוגות הצעירים המתגוררים במחסנים והחלטתי לעשות את ההסכם. שילמתי עליו מחיר ולצערי לא כולם מוכנים לשלם את המחיר" אמר והוסיף כי אם לא היה הסכם "כולם היו יושבים וקוראים תהילים" כלשונו.

    יצוייין כי בעת שאמר השר כחלון שבמקרה ולא היה הסכם היו זוגות צעירים עסוקים כעת באמירת תהילים, העיר ח"כ אייכלר שישב בקהל "בזכות התהילים שלהם, קיבלתם שכל ולא התפרקתם"

    שר הפנים, אריה דרעי נאם אף הוא ואמר "זכיתי להכריז על בית שמש כעיר לפני שנים רבות ואני שמח להיות כאן כשמכריזים על הכפלתה. האתגר הגדול של העיר זה לשמור על האחדות כל חלקי האוכלוסיה בעיר".

    "אני רוצה לומר לך השר כחלון. קיבלת החלטה טובה ואמיצה לא ללכת לבחירות. כיהנתי כשר בממשלות שמיר ורבין ואני אומר שזו הממשלה החברתית הטובה ביותר שאני מכיר" אמר.

    בטקס השתתפו ונאמו גם שר הבינוי, יואב גלנט וראש העיר, משה אבוטבול. במסגרת הסכם הגג ייבנו בעיר למעלה מחמש עשרה אלף דירות בעיר בעלות כוללת של למעלה  משלושה מילארד שקלים.

    הטקס הועבר בשידור וידיאו חי באתר קול חי באדיבות חברת השידורים החיים 'שיא לייב'.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      היום נחתם הסכם גג בבית שמש, במסגרתו ייבנו למעלה מ-17,000 דירות חדשות וכ-530 דונם יוקצו לטובת שטחי תעסוקה, מסחר ומלונאות. בנוסף יועברו תקציבים לפיתוח התשתיות, שיפור התחבורה הציבורית ופארקים עירוניים. כאן בונים.

      ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון השתתפו היום בטקס חתימת הסכם גג בעיר בית שמש. באירוע השתתפו גם שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, שר הפנים אריה דרעי וראש עיריית בית שמש משה אבוטבול.

      בית שמש מונה כ-104 אלף תושבים, בכ-21 אלף בתי אב. הסכם הגג יכפיל את אוכלוסיית העיר, לגודל אוכלוסייה הדומה לבאר שבע כיום. רק לפני כשלושים שנה קיבלה בית שמש מעמד של עיר, היום היא העיר ה-15 בגודלה, ובעתיד תהפוך לאחת הערים הגדולות במדינה.

      במסגרת הסכם הגג ייבנו למעלה מ-17,000 דירות חדשות וכ-530 דונם יוקצו לטובת שטחי תעסוקה, מסחר ומלונאות. בנוסף יועברו תקציבים לפיתוח התשתיות, שיפור התחבורה הציבורית ופארקים עירוניים.

      כיום ישנן מעל ל-3,000 יחידות דיור כבר בשלבי מכרזים משווקים והתכנון הוא לעמוד ביעד שיווקי של 2,500 יחידות דיור בשנה אשר ישווקו לאוכלוסיות מגוונות. במסגרת הסכמי הגג יוקמו מוסדות ציבוריים וביניהם 41 מעונות יום, 229 כיתות גני ילדים, 1,483 כיתות בבתי ספר יסודיים, 52 כיתות חינוך מיוחד, 91 בתי כנסת, 8 מתנ"סים, 8 אולמות ספורט, 5 ספריות ועוד.

      בנוסף, במסגרת החשיבה לעתיד יבוצעו עבודות הכנת תשתית ל"עיר חכמה", קרי הנחת צנרת למערכת שתותקן בעתיד על ידי העירייה. עיר חכמה היא עיר אשר דואגת לשיפור השירות לתושב תוך התייעלות וחסכון במשאבים באמצעות טכנולוגיות מתקדמות.

      מתוך 17,000 יחידות הדיור שישווקו בבית שמש, אלפי דירות ישווקו במסגרת פרויקט מחיר למשתכן, כאשר עד כה ישנם 1,849 זכאים במסגרת הפרויקט בעיר.

      כנגזרת מהגדלת יחידות הדיור בעיר יסופקו גם פתרונות תחבורתיים וביניהם מספר צעדים שיינקטו במטרה להקל על התחבורה אל ומתוך העיר. פתיחת כביש 38 לתנועה דו-מסלולית, הקמת מחלף חדש, הקמת גשרים, סלילת דרכים ראשיות והקצאת תקציב לשם בניית נתיב תחבורה ציבורי חדש בכביש מרכזי פנימי בבית שמש על מנת להקל על התחבורה הציבורית אל העיר. צעדים אלו ינקטו בנוסף למאות מיליוני שקלים שהוקצו עד כה לשם הרחבת והסדרת התנועה באזור.

      בדבריו אמר ראש הממשלה: "התכנית הזאת עכשיו הולכת להכפיל את בית שמש. זה הישג כביר. אני רואה את העיר הופכת לעיר גדולה במרכז הארץ. היא מתפתחת בקצב מהיר מאוד. יש חרדים, חילונים, מסורתיים, אשכנזים, ספרדים, עולים חדשים – אנחנו מצווים בכל חלק של ארצנו ב"שבת אחים גם יחד". אני ער לבעיות, חברי השרים ערים לבעיות, אבל בשילוב ידיים אפשר לפתור אותן.
      הארץ הזאת והעיר הזאת הם של כולנו ויש מקום לכולם. אנחנו פועלים מתוך כוונה משותפת ליצור עתיד נהדר. אני רואה בעיני רוחי את בית שמש מגיעה לחצי מיליון תושבים – וצריך להשקיע יחד".

      שר האוצר, משה כחלון, אמר בטקס כי: " עברנו משבר בשבועות האחרונים. אם היינו הולכים לבחירות אף אחד לא היה כאן היום. הזוגות הצעירים היו הולכים לקרוא תהילים. גם הנכים היו צריכים לחכות שנה נוספת להעלאת הקצבאות. בבחירות אתה יודע איך אתה נכנס, אבל אתה לא יודע איך אתה יוצא. ‏האחריות שגילינו פה הייתה מתבקשת ומחויבת וגם שילמתי עליה מחיר פוליטי. כמו שאמרתי בעבר, אני מוכן לשלם את המחיר בשביל הזוגות הצעירים. לצערי הרב, לא כולם חושבים ככה"

      שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט אמר כי: ״בית שמש היא העיר הראשונה, בה נותן הסכם הגג מענה משולב לאוכלוסייה הכללית ולאוכלוסייה החרדית. אנו פועלים מתוך הבנה כי חיוני לקיים רב תרבותיות ולפעול מתוך המאחד ולא להיבנות זה על חשבון זה מתוך ניכור וקיטוב. זמן ומחשבה רבים הושקעו במציאת פתרון ייחודי לכלל האוכלוסיות בבית שמש. זהו מקרה בוחן עבור החיים המשותפים של האוכלוסייה הכללית והאוכלוסייה החרדית במקומות רבים ברחבי הארץ. תקוותי היא כי מודל זה יצליח ויהווה מופת לחיים של שותפות והדדיות״

      ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול אמר: "במסגרת ההסכם תקבל בית שמש כמיליארד ש"ח לתשתיות ופרויקטים ברחבי העיר"

      הסכם הגג הוא המשך ישיר של תכנית שר האוצר לדיור, המתחברת גם לתכנית לפיתוח הצפון והתקציבים התוספתיים שאושרו לאחרונה.

      הסכם זה משלים את העיקרון המנחה של הסכמי הגג לספק לרשות המקומית את האמצעים והגיבוי הממשלתי להקמת שכונות ענק של אלפי יחידות דיור. מודל זה בא לענות במהירות יחסית על הצורך ההולך וגובר בקרב הציבור והזוגות הצעירים לדיור זמין.

      הסכמי הגג רותמים מראש את כל משרדי הממשלה הרלוונטיים לשיווק זמין, ממוקד ואפקטיבי באזורי הביקוש, בשיתוף הרשויות המקומיות שעמן נחתמו ההסכמים.

    2. 1

      מה זה שווה כשהראש עיר לא עושה כלום חוץ מלחייך