נגמרה הסוללה: חברת בטר פלייס מתפרקת

    חדשות קול חי | צילום: פייסבוק בטר פלייס No Comments on נגמרה הסוללה: חברת בטר פלייס מתפרקת
    0:26
    02.06.24
    אתר קול חי No Comments on הבשורה נחשפת: הסיפור האמיתי מאחורי סרטוני העזיבה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר הגישה חברת בטר פלייס בקשה לבית המשפט למינוי מפרק חיצוני. הגורם העיקרי לקריסה הוא כישלון בגיוס אשראי הנחוץ להמשך פעילותה של החברה.

    בישראל נמכרו עד היום כאלף כלי רכב חשמליים המופעלים על ידי בטר פלייס, ובעלי המכוניות עומדים עתה ככל הנראה בפני שוקת שבורה מאחר והחברה האמורה לתפעל את מערכת החלפת הסוללות היתה  ואיננה.

    בהודעה שפרסם מנכ"ל בטר פלייס דן כהן נאמר, "לצערנו, במרוצת החודשים האחרונים, נוכחנו כי קצב ואופן החדירה לשוק אינו כפי שהחברה ציפתה ואינו מאפשר את המשך קיומה והפעלתה".

    במהלך חצי השנה האחרונה, עשתה הנהלת החברה שינוי מקיף בחברה, שכלל בין היתר את החלפתו של מייסד החברה שי אגסי, וחיפוש אחר השקעת המשך.

     

    עשינו שינויים אך לא הצלחנו


    עוד כתב כהן, "עלות הפעלת החברה לאורך זמן אל מול תחזית ההכנסות ממכירת הרכבים והפעלת המנויים, אינם מאפשרים לחברה המשך פעילות עצמאי מבלי שיוזרם אליה הון נוסף. מתוך אחריות ומחוייבות לעובדי החברה ללקוחותיה ולנושים הנוספים, לא נותר בידי החברה אלא לפנות באופן יזום לבית המשפט בבקשה לפירוק החברה ובמסגרתה בקשה למנות מפרק זמני אשר ימצא את הדרך האופטימאלית למזער את הנזקים"

    "עם מינוי המפרק הזמני שימונה מטעם בית המשפט יחליט המפרק הזמני על המשך הפעלת הרשת.
    החברה תמליץ למפרק הזמני להמשיך ולהפעיל את הרשת תחנות באופן זמני על מנת לאפשר זמן התארגנות סביר ללקוחות"

     

    ומה עם כאלף לקוחות החברה?

    האם כדאי להם לבזבז את יתרת החשמל שעוד נותרה בסוללה? "באשר לעמדות הטעינה ניתן להמשיך ולטעון באמצעותן, אולם גם לשאלה זו יתן המפרק הזמני את דעתו"

     

    לא ישפיע על שוק הרכב

    לוי יצחק, מחבר מחירון הרכב הישראלי אמר לחדשות 2 באינטרנט כי לדעתו לקריסת החברה לא תהיה השפעה על שוק הרכב, מדובר בכ-1000 כלי רכב מתוך שלושה מליון הנוסעים בכבישים ולכן הזעזוע לא יורגש. ככל הנראה תגיע החברה להסכם עם בעלי כלי הרכב על החזר כספם. אין סיבה שלקוחות החברה שהאמינו בחזון, ינזקו. אמר.

    יש לציין כי חברת בטר פלייס מציעה גם עמדת טעינה ביתית, כך שהמכונית החשמלית לא צפויה להפוך לאבן שאין לה הופכין, אך בהחלט תורגש הגבלה בטווח הנסיעה באם יסגרו תחנות ההחלפה.



    0 תגובות