אבל בגור: הרב והמדריך הגרי"ד רוסט הלך לעולמו

נתי קאליש No Comments on אבל בגור: הרב והמדריך הגרי"ד רוסט הלך לעולמו

בשורה קשה: הרב ישראל דוד רוסט זצ"ל הלך הבוקר לעולמו בעיר חיפה | היה רב משפיע ומדריך בקהילת גור בחיפה והיה מקובל על כל רבני ואדמור"י העיר | בשיחה בלעדית ל"קול חי" מספרים קרובי משפחתו על חייו והנהגותיו | גלריה

צילום: אהרן ברוך ליבוביץ

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אבל גדול בחסידות גור ובעיר חיפה, עם קבלת הבשורה המרה על הסתלקותו של המשפיע והמדריך הרב ישראל דוד רוסט שהלך הבוקר לעולמו והוא בן 92, הוא נולד בפולין בא' טבת תר"צ  לאביו הגאון ר' יעקב משה רוסט זצ"ל, ועלה יחד עם הוריו לארץ ישראל בשנת תרצ"ה, וכבר בצעירותו הוא בלט מאד בהתמדה בתורה, ובפרט בתחום ההלכה ההוראה והפסיקה.

בשיחה ל"קול חי" בני משפחתו מספרים כי: "הוא היה בולט בעיקר בתחום הפסיקה, היה פוסק גדול ופסיקותיו היו מאד ברורות וחדות, על הרקע הזה היה לו קשר טוב מאד עם מרן הרב אלישיב זצ"ל שאף היה מפנה אליו שאלות סבוכות באיזור הצפון, ואף הסטייפלער נפגש איתו ונפעם מכוחו בתורה, והיה לו רצון למנות אותו למגיד שיעור" דברי קרוב משפחתו.

"עוד דבר מאד חשוב" מציינים קרוביו: "שהבית ישראל מגור מינה אותו להיות רב הקהילה של גור בחיפה, והוא ערך בעיר תיקונים נרחבים ובפרט בתחום כשרות הבשר, עם הזמן הוא התמנה להיות ראש בית המטבחיים בעיר מטעם הרבנות הראשית, ובעקבות כך רבים מבני היהדות הנאמנה סמכו על רבנות חיפה, מכיוון שסמכו על העומד בראשה" אמרו.

מלבד זאת הם מוסיפים כי: "המון שנים הוא עמד בראשות ישיבת אור שמחה בחיפה אליה נקרא על ידי הגאון רבי אברהם אטלס זצ"ל, והתווה את דרכה. "היה לו כח משמעת מאד טובה בקרב הבחורים ושיטת החינוך שלו הייתה מקרבת ואהובה על תלמידיו, בישיבה היה שותף לגאב"ד מאקווא שכינה אותו בפני תלמידיו 'כהחת"ם סופר של דורינו' וכן הדיין הרב מנדל שפרן, שמילאו תפקידים בישיבה ונוצר ביניהם קשר טוב, ואת כל זמנו ומרצו הוא השקיע בישיבה" סיפרו במשפחה.

כמו כן, היה מקורב מאד לאדמור"י בית גור לבית ישראל ולאדמו"ר הנוכחי, כל רבני ואדמור"י חיפה העריכו אותו וראו בו איש נאמן, לצערינו הוא נפטר ללא בנים מאשתו הראשונה, אמנם היה לו ילדים חורגים מאשתו השנייה והיה מחנכם במסירות רבה, למרות תפקידיו הרבים, ילדיו קיבלו יחס אבהי חם ואוהב.

מסע ההלוויה התקיים הבוקר בשעה 10:00 מבית החסידים גור ברחוב ארלוזרוב בחיפה ולאחר מכן ימשיך לירושלים לבית ההלוויות שמגר לשם יגיע בשעה 12:30 לערך, ומשם ימשיך לבית מדרש גור ברחוב ירמיהו, לעבר הר הזיתים שם ייטמן. ת.נצ.ב.ה.

מצורפת גלריה נרחבת ממראות חייו, צפו:

 



0 תגובות