הסוקר מנחם לזר: "לבנט יש קהל מצביעים חדש"

    אסתי פלד 2 Comment on הסוקר מנחם לזר: "לבנט יש קהל מצביעים חדש"

    מנחם לזר ממכון הסקרים, פאנל פוליטיקס לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "הסקר שלנו מגלה שיש לימינה שישה מנדטים חדשים. השישה שאיתם נבחרו לכנסת כבר לא איתם, מדובר במנדטים שהגיעו מהמרכז"

    צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנחם לזר, ממכון הסקרים 'פאנלס פוליטיקס' שוחח הערב (ראשון) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על הסקר שפרסם היום המכון. "על פי הסקר שלנו, שנערך לפני ההתפתחות האחרונה – אילו הבחירות היו נערכות היום ובהרכב המפלגות הקיים – למפלגות האופוזיציה היו 60 מנדטים, אבל זה כמובן לא מספיק בשביל שהם יקימו ממשלה".

    לדבריו "גם היום יש בכנסת רוב גדול של 72 ח"כים בסיעות ימין. על פי הסקר הזה המספר עולה לכיוון ה-78 ועדיין זה לא מספיק לקואליציה בראשות נתניהו".

    מהסקר עולה כי מפלגתו של ראש הממשלה, ימינה עוברת את אחוז החסימה: "המצביעים שלו לא כל כך מצהירים שיצביעו לו שוב, אבל יש לו מצביעים חדשים, כאלה שהתלבטו ולא הצביעו או כאלה ממפלגות אחרות. יש לו קהל חדש, שברובו אינו נמנה על המחנה הלאומי".

    "עדיין יש לו גרעין קשה שהולך אחריו מאז ימי הבית היהודי, אבל בהדרגה מספר המצביעים שלו בציבור הזה הולך ויורד וכרגע רוב מצביעיו מגדירים את עצמם מסורתיים או חילונים".

    עוד פירט לזר מתוצאות הסקר: "תקווה חדשה עוברת את אחוז החסימה בסקר הזה, בדרך כלל כשהם יורדים יש עתיד מתחזקת כי זה אותם מצביעים. בדרך כלל יש עתיד סביב ה-18-19 מנדטים".

    על סמוטריץ' ובן גביר: "ראינו שכל אחד מהם בנפרד מביא כחמישה מנדטים אבל זה לא משנה את מפת הגושים כי זה בתוך הגוש".



    2 תגובות

    מיין תגובות