תקיפה יזומה ממוקדת, סיכול בכירים ופגיעה בהתעצמות | בצה"ל מסכמים

    קובי פינקלר 1 Comment on תקיפה יזומה ממוקדת, סיכול בכירים ופגיעה בהתעצמות | בצה"ל מסכמים

    בצה"ל מסכמים את "עלות השחר": פגיעה משמעותית בג'יהאד האיסלאמי – פגיעה ביעדים אסטרטגיים וחיסול צמרת הפיקוד. וגם: 97 אחוזי הצלחה של מערכת כיפת ברזל

    צילום: Attia Muhammed/Flash90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בצה"ל מסכמים היום (שלישי) את מבצע "עלות השחר", במסגרתו יצא הצבא לפעילות יזומה וממוקדת אל מול ארגון הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני במטרה להשיב את השקט לישראל ולסכל איומים ישירים על תושבי עוטף עזה.

    במהלך המבצע צה"ל פגע בארגון הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני בצורה משמעותית תוך פגיעה ביעדים אסטרטגיים וחיסול צמרות הפיקוד של הארגון.

    המבצע התחיל במתקפה משולבת ויזומה אל מול איומי הגא"פ לבצע פיגוע נ"ט כאשר בוצעה תקיפה של עמדות גא"פ וסיכול של מפקד המרחב הצפוני של רצועת עזה תיסיר ג'עברי.

    ההישגים במבצע

    במהלך המבצע, צה"ל בסיוע של השב"כ סיכלו שני בכירים בג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני. החיסולים היוו מכה קשה לארגון. שני הפעילים, מפקדי המרחבים, היו אחראים לניהול המתרחש בארגון ברצועה והיו אנשי קשר למפקדה הבכירה מחוצה לה. ג'עברי וחאלד שניהם תכננו טרם המבצע פיגועים שסוכלו על ידי צה"ל ובין היתר היו אחראיים על התרעת פיגוע הנ"ט שקדמה ליציאה למבצע.

    ח'אלד מנצור היה מעורב לאורך השנים בהוצאת פיגועים רבים, ביניהם הפיגוע ביולי 2004 בו נפצע באורח בינוני מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה אלוף-משנה פינקי זוארץ ז"ל. כמו כן נטל ח'אלד מנצור אחריות על הפיגוע בו נהרגו רב-סרן אלירז פרץ ווסמל-ראשון אילן סביאטקובסקי ז"ל.

    צילום: Attia Muhammed/Flash90

    ח'אלד ששימש כראש היחידה הרקטית של ארגון הטרור והוביל מאות פיגועי ירי קטי לעבר שטח ישראל, החל משיגורי פצצות מרגמה ועד לירי אמצעי לחימה רקטיים מתקדמים. נוסף לכך, היה אחראי בין היתר על תיק המנהרות ופיקד על היחידה הרקטית של ארגון הטרור גא"פ. במהלך מבצע שומר החומות (מאי 2021) ח'אלד מנצור ביצע ירי רקטי לעבר העורף הישראלי, בעיקר לעבר הערים אשדוד ואשקלון ופעל לממש מתווים התקפיים נגד כוחות צה"ל ואזרחי ישראל.

    תיסיר ג'עברי מפקד מרחב הצפון של רצועת עזה בארגון הג'יאהד האיסלמי פלסטיני שעלה והתקדם בשרשרת הפיקוד בארגון. בשנים האחרונות הכווין מספר רב של שיגורי רקטות אל עבר שטח ישראל. במבצע שומר החומות היה אחראי בין היתר לפגיעת נט בג'יפ אזרחי אשר הוביל לפציעתו של אחד האזרחים.

    תקיפות צה"ל במסגרת המבצע: במהלך המבצע הותקפו על ידי טילי 'גיל', כטמ"מים, מסק"רים טנקים וכלים נוספים: 17 עמדות תצפית, מתוכן 6 מאוישות, 45 עמדות שיגור, 8 מוצבים, 8 מחסני אמל"ח, 6 אתרי ייצור אמל"ח, 3 מטרות מערך ימי, 2 בכירים ומנהרה התקפית.

    יירוטים של מערכת כיפת ברזל: יותר מ-97% יירוטים מוצלחים, ביחס ל-86% בעמוד ענן, 89% בצוק איתן, ו-94% בשומר החומות.

    פגיעה ביכולות ההתעצמות של הגא"פ

    במהלך המבצע צה"ל מיקד מאמצים בתקיפות מטרות ספציפיות שכללו סדנאות יצור אמל"ח ופיתוח יכולות צבאיות. תקיפת מטרות אלו שמאופיינת בשימוש בחימושים כבדים צפויה להקשות באופן משמעותי על הגא"פ להגדיל את יכולתו הצבאיות לייצר אמל"ח חדש.

    'השיגורים הכושלים' של הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני: מתוך כ-1,175 שיגורים מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל כ-200 שיגורים כושלים נפלו בשטח הרצועה (1 מתוך 5).

    המטרות משמעותיות שנתקפו במהלך המבצע

    תקיפת מנהרה התקפית של ארגון הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני: תקיפה בעקבות זיהוי מאמצים של הגא"פ לחפירת מנהרת טרור התקפית. המנהרה יצאה ממרחב רפיח, נבנתה בכדי לבצע פשיטה בהפתעה אל עבר ישראל. המנהרה הייתה פרויקט הדגל של ח'אלד מנצור- מפקד מרחב דרום של הגא"פ ברצועת עזה. מנצור שהיה אחראי על פרויקט המנהרה סוכל באותו שבוע בו המנהרה נתקפה ומאמציו ירדו לטמיון.

    מטס סיום המבצע: מטס סיום המבצע תוכנן מראש ובמסגרתו נתקפו מטרות של ארגון הטרור גא"פ בכל רחבי רצועת עזה ע"י מטוסי ומסוקי קרב, כטמ"ם ואש קרקעית.

    סיכול פעילי גא"פ

    בכירים – שני מפקדי המרחבים של ארגון הטרור הג'יהאד איסלאמי פלסטיני ברצועת עזה: תיסיר ג'עברי, מפקד מרחב צפון של הארגון ברצועה, וח'אלד מנצור, מפקד מרחב דרום.

    דרג ביניים: ססלאמה עאבן-ראש הלשכה של געברי,  זיאד אחמד אלמדלל – יד ימינו של מפקד מרחב דרום, חאלד מנצור ורפעת לאח אברהים אלזאמילי – בכיר ביחידה הרקטית. בדרג הזוטר סוכלו 6 פעילים ומפקד חוליה לירי פצמ"רים.

    הגא"פ מוגדר כארגון טרור ע"י ארה"ב, בריטניה, האיחוד האירופי ומדינות נוספות. הכוח הצבאי של הארגון יושב ברצועת עזה ובכירי הנהגתו נמצאים בסוריה בלבנון מכווינים משם את פעולות הטרור של הארגון. כמו כן הגא"פ הביע תמיכה במהפכה האסלאמית באיראן והקשר לאיראן הפך לסימן הכר של הארגון.

    לאורך השנים האחרונות הארגון ירה מספר רב של רקטות לעבר שטח ישראל וניסה פעמים רבות להוציא פעולות טרור מגד אזרחי ישראל.

    מדיה: דובר צה"ל



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ב"ה חסדי ה'!!
      צריך לזכור שמדובר בחסדו של ה' ולא לטעות ולחשוב שזהו כוחנו ועוצם ידינו..
      הגאולה בפתח!!
      הנה הנה משיח כבר בא:)