טקס חילופי השרים: הורוביץ איחל לדרעי בהצלחה

איתי גדסי No Comments on טקס חילופי השרים: הורוביץ איחל לדרעי בהצלחה

בטקס חילופי השרים שנערך במשרד הבריאות, איחל השר היוצא ניצן הורוביץ בהצלחה לשר אריה דרעי: "ראיתי את הדרישות שלך בהסכם הקואליציוני לגבי מערכת הבריאות ואת חלק מהתכניות שלך למשרד הזה, ואני אומר ביושר שאני בהחלט שמח עליהן. אני מאחל לך בהצלחה"

צילום: לע״מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר נכנס לתפקידו באופן רשמי שר הבריאות, ח"כ אריה דרעי. בטקס נכחו שר הבריאות היוצא, ניצן הורוביץ, סגן שר הבריאות הנכנס, ח"כ משה ארבל ומנכ״ל משרד הבריאות, פרופ׳ נחמן אש והנהלת משרד הבריאות.

שר הבריאות והפנים הנכנס, אריה מכלוף דרעי: "משרד הבריאות הוא אתגר גדול וחשוב מאוד. אתגר של הצלת חיים, של מתן שירותים לאזרחים. לקחתי על עצמי את התפקיד כי אני רואה בו חשיבות ומשמעות רבה למי שבא באמת לעבוד. השגנו ב"ה הישגים גדולים במשא ומתן הקואליציוני, ואני מקווה שכוחנו הפוליטי יסייע לנו לממש את כל ההסכמים שלנו. אנו שמים דגש על שני דברים מרכזיים: תוספת משמעותית לבסיס התקציב של 5.85 מיליארד שקלים, וכן קבלת סמכויות שיאפשרו לנו לנהל את המשרד וליישם את מדיניות השר והדרג הניהולי של המשרד. באנו לעבוד ולעשות טוב לכל אזרחי ישראל ובע"ה כך נעשה".

שר הבריאות היוצא, ניצן הורוביץ: "‎משרד הבריאות הוא שחקן מוביל בזירה הבינלאומית, בזכות היכולות של המערכת הציבורית ובזכות התיפקוד של אנשי הבריאות במאבק בקורונה. מערכת הבריאות הישראלית היא מושא לשבחים ומודל לחיקוי למדינות העולם, והיום הן מחזרות ומבקשות ללמוד, לשתף פעולה ולחזק את הקשרים עימנו.

"כשנכנסתי לתפקיד הדגשתי את הצורך שאני רואה במערכת בריאות ציבורית חזקה, לא פרטית. זהו מרכיב יסודי בחוסן הלאומי של המדינה. הדבר הזה עמד לנגד עיני כל הזמן, בכל החלטה, ועשינו צעדים משמעותיים מאוד שחיזקו את המערכת הציבורית ויחזקו אותה עוד שנים רבות קדימה: תוספת התקציב, קיבוע המקדם הדמוגרפי, טיפולי השיניים למבוגרים, הוספת כיסאות לימוד לרפואה וסיעוד, הרפורמה בבריאות הנפש ועוד המון דברים חשובים.

"השר הנכנס דרעי, אנחנו חלוקים בהרבה נושאים, אבל בעניין הזה אני יודע שאנחנו רואים עין בעין. ראיתי את הדרישות שלך בהסכם הקואליציוני לגבי מערכת הבריאות ואת חלק מהתכניות שלך למשרד הזה, ואני אומר ביושר שאני בהחלט שמח עליהן. חיזוק המערכת הציבורית היא מטרה לאומית קריטית. אני מאחל לך בהצלחה בתכנית להמשיך במאמץ הגדול להעצים את המערכת הציבורית לטובת כולם. ‎יש לשים דגש מיוחד על תחום הבריאות הנפש ולהמשיך במאמץ לשפר את השירותים בתחום ואת השיקום למתמודדי נפש, כי שם נמצא הפער הכי גדול במערכת הבריאות שלנו.

"זו גם הזדמנות להגיד מילה על מאבק משמעותי שהתחלנו, אבל לא סיימנו: קיצור תורנויות המתמחים. פרצנו את הדרך, השגנו תקציב, יש סיכומים, יש מתווה מקצועי וישים שבנינו, וחייבים להמשיך במהלך. אף אחד לא צריך לעבוד 26 שעות ברצף. אני בטוח שבעזרתך השר דרעי, המהלך הזה יסתיים בקרוב".

מנכ״ל משרד הבריאות, פרופ נחמן אש: "זהו רגע מרגש עבורי. תקופה מרתקת בהובלתו של השר ניצן הורוביץ מסתיימת, מלאה בהרבה התמודדויות עם אתגרים, לכאורה בזמן קצר אבל אינטנסיבי ביותר. קצרה היריעה מלהתייחס להכל: עברנו את גלי הדלתא והאומקירון של הקורונה, שאתגרו במיוחד את מערכת הבריאות, ויכולנו להם תוך כדי שאנחנו מאפשרים למשק להמשיך ולעבוד. זה היה עיסוק מרכזי אבל היו עוד דברים רבים: פוליו ואבעבועות הקוף שחייבו אותנו לצאת למבצעי חיסונים, מיסוד מודל תקצוב בתי החולים שהוא מהפכה במלוא מובן המילה, חיזוק מערכת בריאות הנפש, אימוץ סטנדרט משנה מציאות בבתי החולים לבריאות הנפש, חיזוק בתי החולים באמצעות קיבוע תקני הקורונה, תוספת סטודנטים לרופאים וסיעוד, צעד מהפכני לרישום מתמחים ורישום סטודנטים לרפואה, טיפול בשחיקה ובאלימות, שני חוליים שמשפיעים מאוד על המערכת. לא הספקנו לסיים לטפל בקיצור התורנויות למתמחים ואני מצר על כך שזה לא התממש בגלל התנגדות של האוצר ושל הר"י. כל אלו נעשו כשהאזרח בקצה לנגד עינינו.

"אני פונה אליך השר ומבקש לשמור על המערכת ממה שעלול להיות ולהראות כאפליה במערכת הבריאות. עובדי מערכת הבריאות עובדים ומטפלים בכל אחד ואחת ללא הבדל. באופן אישי אני מתבייש בכך שיש צורך בקמפיין של מניעת אפליה במערכת הבריאות. בואו נשמור על מערכת הבריאות כפי שנכתב בברכת הרופא "את האדם בצר לו הראיני רק את האדם".



0 תגובות