התכנסה ועדת השרים לאירועי חירום: במוקד – רעידות אדמה

איתי גדסי No Comments on התכנסה ועדת השרים לאירועי חירום: במוקד – רעידות אדמה

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס את הדיון הראשון של ועדת השרים לענייני מוכנות הזירה האזרחית למצבי חירום, שעסק בהיערכות לרעידות אדמה.

צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (רביעי) את הדיון הראשון של ועדת השרים לענייני מוכנות הזירה האזרחית למצבי חירום, במשרד רה״מ בירושלים. הדיון עסק בהיערכות לרעידות אדמה.

ראש הממשלה נתניהו בתום הדיון: ״אנחנו קיימנו את הישיבה הראשונה של ועדת השרים לענייני מוכנות הזירה האזרחית למצבי חירום. אנחנו התרכזנו בעיקר ברעידות אדמה. מדינת ישראל נמצאת על השבר הסורי-אפריקני, יש לנו מקומות שמועדים לפורענות.

וידאו: רועי אברהם / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

video
play-sharp-fill
"אנחנו מתייחסים עכשיו לשני דברים עיקריים: אחד, זה לתת התרעה והנחיות לציבור מה לעשות במקרה של רעידת אדמה. אנחנו נעשה תרגיל גדול בנובמבר.

"הדבר השני, הוא לעשות פעולת מניעה על ידי חיזוק המבנים שנמצאים במקומות המסוכנים ביותר. אנחנו הקמנו ועדת מנכ"לים לצורך העניין הזה, וגם הוועדה הזאת תמשיך להתקדם בראשות שר הביטחון והשרים שמשתתפים כאן. אני מלווה את זה גם באופן אישי.

"הדבר העיקרי הוא להכין את מדינת ישראל למצב של רעידות אדמה ופגעים אחרים. אנחנו מאמינים שבהכנה נכונה, אנחנו נצמצם מאוד את הנזקים ואת המחיר שנשלם. נעשה ונצליח".

שר הביטחון גלנט: ״אני מודה לרה"מ, לחברי השרים ולכל מי שעוסק בנושא החשוב הזה של כיצד נערכים לרעידות אדמה. יש לנו סדרי גודל של כמה עשרות אלפי מבנים שאנחנו צריכים לתת להם מענה, כדי שחלילה במצבי חירום, ביום ובלילה, לא ילכדו בהם אנשים.

"משרד הביטחון, ביחד עם כל הגופים האחרים יודע לעשות את העבודה, ואנחנו נבצע אותה כפי שנדרש. אני מקווה שאנחנו נתקדם. זו בשורה טובה לאזרחי ישראל אחרי הרבה מאוד שנים שהנושא הזה לא טופל״.



0 תגובות